Stacjonarnie i na zapas
W czasie pandemii niektóre nasze nawyki zakupowe uległy zmianie. Chętniej niż dotychczas wybieramy produkty w większych opakowaniach. Na ogół planujemy zakupy, bo też więcej gotujemy w domu i potrzebne nam są konkretne artykuły. Mimo nowych trendów pewne zachowania konsumentów są jednak wciąż takie same. Polacy nadal najczęściej kupują żywność w sklepach stacjonarnych i stale sięgają też po swoje ulubione produkty, m.in. drobne słodkie przekąski i gumy do żucia. Kategorię tych ostatnich rozszerza nowość od Mentos – Sour Gum o smaku zielonego jabłka.
Wybuch pandemii znacznie przeorganizował światową gospodarkę i handel. Niepewne czasy miały i wciąż mają wpływ także na decyzje kupujących oraz ich nastroje. Dziś, gdy w tzw. nowej rzeczywistości żyjemy już od pół roku łatwiej zbadać i ocenić, jak koronawirus wpłynął na zachowania konsumenckie.
Polacy częściej kupują na zapas – wynika z najnowszego sondażu Biostat. Prawie co trzeci z nas zamierza w najbliższym czasie zrobić większe zakupy m.in. żywności, a także środków higienicznych, leków oraz środków bezpieczeństwa osobistego[1]. Jednocześnie okazuje się, że w kwestii kupowania jedzenia, nawet w czasie pandemii, pozostaliśmy tradycjonalistami. W badaniu „Global State of the Consumer Tracker” czytamy, że aż 90 proc. ankietowanych po żywność wybiera się do sklepów stacjonarnych. Co ciekawe, nasze przywiązanie do tradycyjnych zakupów spożywczych plasuje nas na drugim miejscu wśród przebadanych europejskich konsumentów.[2] Wśród artykułów, po które Polacy niezmiennie chętnie sięgają u stacjonarnych detalistów są m.in. drobne przekąski i gumy do żucia czyli produkty impulsowe kupowane podczas wizyty w sklepie „przy okazji”. - W ofercie Perfetti Van Melle znajdziemy wiele propozycji ze strefy przykasowej, w tym szerokie portfolio cukierków i gum do żucia od Mentos, które stale rozszerzamy wprowadzając innowacyjne nowości. Jedną z tegorocznych jest kwaśna wersja gum do żucia – Mentos Sour Gum, dostępna w dwóch wariantach: truskawkowym, a od niedawna także o smaku zielonego jabłka – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.
Nowość od Mentos – Sour Gum Green Apple wyróżnia się na sklepowych półkach i przy kasie czyli w strefie zakupów impulsowych, m.in. dzięki oryginalnej szacie graficznej opakowania przykuwającej uwagę zwłaszcza młodszych konsumentów. Gumy dostępne są w dwóch formatach opakowania – klasycznej rolce oraz nowej kieszonkowej butelce, która mieści 15 drażetek i nadaje się do ponownego uzupełnienia.
[1] https://www.biostat.com.pl/polacy-na-zakupach-podczas-pandemii-covid-19.php
[2] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/ponad-60-proc-polakow-ktorzy-decyduja-sie-placic-wiecej-za-udogodnienia-kieruje-sie-potrzeba-ochrony-zdrowia-consumer-tracker.html?nc=1

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.