Komunikaty PR

Stacjonarnie i na zapas

2020-12-15  |  15:35
Biuro prasowe

W czasie pandemii niektóre nasze nawyki zakupowe uległy zmianie. Chętniej niż dotychczas wybieramy produkty w większych opakowaniach. Na ogół planujemy zakupy, bo też więcej gotujemy w domu i potrzebne nam są konkretne artykuły. Mimo nowych trendów pewne zachowania konsumentów są jednak wciąż takie same. Polacy nadal najczęściej kupują żywność w sklepach stacjonarnych i stale sięgają też po swoje ulubione produkty, m.in. drobne słodkie przekąski i gumy do żucia. Kategorię tych ostatnich rozszerza nowość od Mentos – Sour Gum o smaku zielonego jabłka.

Wybuch pandemii znacznie przeorganizował światową gospodarkę i handel. Niepewne czasy miały i wciąż mają wpływ także na decyzje kupujących oraz ich nastroje. Dziś, gdy w tzw. nowej rzeczywistości żyjemy już od pół roku łatwiej zbadać i ocenić, jak koronawirus wpłynął na zachowania konsumenckie.

Polacy częściej kupują na zapas – wynika z najnowszego sondażu Biostat. Prawie co trzeci z nas zamierza w najbliższym czasie zrobić większe zakupy m.in. żywności, a także środków higienicznych, leków oraz środków bezpieczeństwa osobistego[1]. Jednocześnie okazuje się, że w kwestii kupowania jedzenia, nawet w czasie pandemii, pozostaliśmy tradycjonalistami. W badaniu „Global State of the Consumer Tracker” czytamy, że aż 90 proc. ankietowanych po żywność wybiera się do sklepów stacjonarnych. Co ciekawe, nasze przywiązanie do tradycyjnych zakupów spożywczych plasuje nas na drugim miejscu wśród przebadanych europejskich konsumentów.[2] Wśród artykułów, po które Polacy niezmiennie chętnie sięgają u stacjonarnych detalistów są m.in. drobne przekąski i gumy do żucia czyli produkty impulsowe kupowane podczas wizyty w sklepie „przy okazji”.  - W ofercie Perfetti Van Melle znajdziemy wiele propozycji ze strefy przykasowej, w tym szerokie portfolio cukierków i gum do żucia od Mentos, które stale rozszerzamy wprowadzając innowacyjne nowości. Jedną z tegorocznych jest kwaśna wersja gum do żucia – Mentos Sour Gum, dostępna w dwóch wariantach: truskawkowym, a od niedawna także o smaku zielonego jabłka – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Nowość od Mentos – Sour Gum Green Apple wyróżnia się na sklepowych półkach i przy kasie czyli w strefie zakupów impulsowych, m.in. dzięki oryginalnej szacie graficznej opakowania przykuwającej uwagę zwłaszcza młodszych konsumentów. Gumy dostępne są w dwóch formatach opakowania – klasycznej rolce oraz nowej kieszonkowej butelce, która mieści 15 drażetek i nadaje się do ponownego uzupełnienia.

 

 


[1] https://www.biostat.com.pl/polacy-na-zakupach-podczas-pandemii-covid-19.php

[2] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/ponad-60-proc-polakow-ktorzy-decyduja-sie-placic-wiecej-za-udogodnienia-kieruje-sie-potrzeba-ochrony-zdrowia-consumer-tracker.html?nc=1

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.