Komunikaty PR

Stacjonarnie i na zapas

2020-12-15  |  15:35
Biuro prasowe

W czasie pandemii niektóre nasze nawyki zakupowe uległy zmianie. Chętniej niż dotychczas wybieramy produkty w większych opakowaniach. Na ogół planujemy zakupy, bo też więcej gotujemy w domu i potrzebne nam są konkretne artykuły. Mimo nowych trendów pewne zachowania konsumentów są jednak wciąż takie same. Polacy nadal najczęściej kupują żywność w sklepach stacjonarnych i stale sięgają też po swoje ulubione produkty, m.in. drobne słodkie przekąski i gumy do żucia. Kategorię tych ostatnich rozszerza nowość od Mentos – Sour Gum o smaku zielonego jabłka.

Wybuch pandemii znacznie przeorganizował światową gospodarkę i handel. Niepewne czasy miały i wciąż mają wpływ także na decyzje kupujących oraz ich nastroje. Dziś, gdy w tzw. nowej rzeczywistości żyjemy już od pół roku łatwiej zbadać i ocenić, jak koronawirus wpłynął na zachowania konsumenckie.

Polacy częściej kupują na zapas – wynika z najnowszego sondażu Biostat. Prawie co trzeci z nas zamierza w najbliższym czasie zrobić większe zakupy m.in. żywności, a także środków higienicznych, leków oraz środków bezpieczeństwa osobistego[1]. Jednocześnie okazuje się, że w kwestii kupowania jedzenia, nawet w czasie pandemii, pozostaliśmy tradycjonalistami. W badaniu „Global State of the Consumer Tracker” czytamy, że aż 90 proc. ankietowanych po żywność wybiera się do sklepów stacjonarnych. Co ciekawe, nasze przywiązanie do tradycyjnych zakupów spożywczych plasuje nas na drugim miejscu wśród przebadanych europejskich konsumentów.[2] Wśród artykułów, po które Polacy niezmiennie chętnie sięgają u stacjonarnych detalistów są m.in. drobne przekąski i gumy do żucia czyli produkty impulsowe kupowane podczas wizyty w sklepie „przy okazji”.  - W ofercie Perfetti Van Melle znajdziemy wiele propozycji ze strefy przykasowej, w tym szerokie portfolio cukierków i gum do żucia od Mentos, które stale rozszerzamy wprowadzając innowacyjne nowości. Jedną z tegorocznych jest kwaśna wersja gum do żucia – Mentos Sour Gum, dostępna w dwóch wariantach: truskawkowym, a od niedawna także o smaku zielonego jabłka – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Nowość od Mentos – Sour Gum Green Apple wyróżnia się na sklepowych półkach i przy kasie czyli w strefie zakupów impulsowych, m.in. dzięki oryginalnej szacie graficznej opakowania przykuwającej uwagę zwłaszcza młodszych konsumentów. Gumy dostępne są w dwóch formatach opakowania – klasycznej rolce oraz nowej kieszonkowej butelce, która mieści 15 drażetek i nadaje się do ponownego uzupełnienia.

 

 


[1] https://www.biostat.com.pl/polacy-na-zakupach-podczas-pandemii-covid-19.php

[2] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/ponad-60-proc-polakow-ktorzy-decyduja-sie-placic-wiecej-za-udogodnienia-kieruje-sie-potrzeba-ochrony-zdrowia-consumer-tracker.html?nc=1

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Unsplash
2025-07-31 | 06:00

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

W raporcie Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi pisano o podwójnych standardach w polityce UE dotyczącej
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.