Stacjonarnie i na zapas
W czasie pandemii niektóre nasze nawyki zakupowe uległy zmianie. Chętniej niż dotychczas wybieramy produkty w większych opakowaniach. Na ogół planujemy zakupy, bo też więcej gotujemy w domu i potrzebne nam są konkretne artykuły. Mimo nowych trendów pewne zachowania konsumentów są jednak wciąż takie same. Polacy nadal najczęściej kupują żywność w sklepach stacjonarnych i stale sięgają też po swoje ulubione produkty, m.in. drobne słodkie przekąski i gumy do żucia. Kategorię tych ostatnich rozszerza nowość od Mentos – Sour Gum o smaku zielonego jabłka.
Wybuch pandemii znacznie przeorganizował światową gospodarkę i handel. Niepewne czasy miały i wciąż mają wpływ także na decyzje kupujących oraz ich nastroje. Dziś, gdy w tzw. nowej rzeczywistości żyjemy już od pół roku łatwiej zbadać i ocenić, jak koronawirus wpłynął na zachowania konsumenckie.
Polacy częściej kupują na zapas – wynika z najnowszego sondażu Biostat. Prawie co trzeci z nas zamierza w najbliższym czasie zrobić większe zakupy m.in. żywności, a także środków higienicznych, leków oraz środków bezpieczeństwa osobistego[1]. Jednocześnie okazuje się, że w kwestii kupowania jedzenia, nawet w czasie pandemii, pozostaliśmy tradycjonalistami. W badaniu „Global State of the Consumer Tracker” czytamy, że aż 90 proc. ankietowanych po żywność wybiera się do sklepów stacjonarnych. Co ciekawe, nasze przywiązanie do tradycyjnych zakupów spożywczych plasuje nas na drugim miejscu wśród przebadanych europejskich konsumentów.[2] Wśród artykułów, po które Polacy niezmiennie chętnie sięgają u stacjonarnych detalistów są m.in. drobne przekąski i gumy do żucia czyli produkty impulsowe kupowane podczas wizyty w sklepie „przy okazji”. - W ofercie Perfetti Van Melle znajdziemy wiele propozycji ze strefy przykasowej, w tym szerokie portfolio cukierków i gum do żucia od Mentos, które stale rozszerzamy wprowadzając innowacyjne nowości. Jedną z tegorocznych jest kwaśna wersja gum do żucia – Mentos Sour Gum, dostępna w dwóch wariantach: truskawkowym, a od niedawna także o smaku zielonego jabłka – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.
Nowość od Mentos – Sour Gum Green Apple wyróżnia się na sklepowych półkach i przy kasie czyli w strefie zakupów impulsowych, m.in. dzięki oryginalnej szacie graficznej opakowania przykuwającej uwagę zwłaszcza młodszych konsumentów. Gumy dostępne są w dwóch formatach opakowania – klasycznej rolce oraz nowej kieszonkowej butelce, która mieści 15 drażetek i nadaje się do ponownego uzupełnienia.
[1] https://www.biostat.com.pl/polacy-na-zakupach-podczas-pandemii-covid-19.php
[2] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/ponad-60-proc-polakow-ktorzy-decyduja-sie-placic-wiecej-za-udogodnienia-kieruje-sie-potrzeba-ochrony-zdrowia-consumer-tracker.html?nc=1
![„Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1877478853,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War
![Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!](/files/_uploaded/glownekonf_147330958,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!
![Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach](/files/_uploaded/glownekonf_777565942,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/el-gendy-wstawanie-foto-2,w_274,_small.jpg)
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](/files/1922771799/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
![](/files/1922771799/banasiuk-zonglerka,w_133,r_png,_small.png)
W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.