Newsy

1/3 Polaków grilluje co najmniej raz w tygodniu. Na ruszt trafia głównie kiełbasa i karkówka

2016-08-17  |  06:00
Mówi:Iwona German
Funkcja:dyrektor marketingu
Firma:McCormick Polska
  • MP4
  • Polacy kochają grillowanie – według GfK Polonia w lipcu przeciętny Polak uczestniczył w imprezie grillowej przynajmniej dwa razy. W grillowym menu króluje kiełbasa i karkówka, a w charakterze dodatków musztarda i ketchup. Polacy coraz chętniej sięgają też po gotowe mieszanki przypraw przeznaczone specjalnie do potraw z grilla.

    Grillowanie to wciąż niezwykle popularny wśród Polaków sposób spędzania wolnego czasu. Z raportu Tesco Polska wynika, że co najmniej raz w tygodniu grilluje prawie 31 proc. Polaków, a ponad 40 proc. urządza grilla 2–3 razy w miesiącu. Badania GfK Polonia pokazują natomiast, że tylko w lipcu tego roku aż 80 proc. Polaków przynajmniej raz uczestniczyło w imprezie grillowej na świeżym powietrzu. Polacy najchętniej grillują w towarzystwie członków rodziny i przyjaciół, we własnym ogrodzie lub na działce.

    – Najczęściej grille są organizowane przez mieszkańców małych miast i miejscowości, a gośćmi są mieszkańcy większych miast. Bardzo chętnie grillujemy również w parkach, nad jeziorem, w górach, czyli wszędzie, gdzie są na to warunki – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Iwona German, dyrektor marketingu, McCormick Polska, właściciel marek Kamis i Galeo.

    W grillowym menu Polaków nadal króluje mięso, szczególnie popularna jest tradycyjna kiełbasa, karkówka i kaszanka. Coraz częściej pojawiają się także ryby, zwłaszcza łosoś, pstrąg i makrela, a także warzywa, zarówno grillowane, jak i w postaci tradycyjnych sałatek. Polacy starają się coraz bardziej urozmaicać grillowe menu, chętnie eksperymentują i przyrządzają bardziej wyrafinowane dania.

    – Używamy coraz chętniej różnych mieszanek przyprawowych, dlatego że grill to już pełnoprawna potrawa i jest coraz bardziej wyrafinowany. Zależy nam też na tym, żeby pokazać rodzinie czy znajomym, że jesteśmy dobrym kucharzem, że potrafimy świetnie przygotować grillowe dania – mówi Iwona German.

    Z danych GfK Polonia wynika, że w charakterze dodatków do grillowych dań najczęściej pojawiają się ketchup i musztarda. Coraz częściej Polacy sięgają także po mieszanki przypraw nadające nawet najprostszej potrawie oryginalny smak. Polacy najczęściej wybierają gotowe mieszanki przypraw i marynaty, pozwalają one bowiem szybko i bez problemów przyrządzić każde danie.

    – Bardzo często są to mieszanki na bazie papryki lub bardziej ziołowe. Chętnie sięgamy też po mieszanki pikantne czy takie, które nawiązują do smaków amerykańskich, dlatego Kamis wprowadził specjalną ofertę „Grill Mates”, która jest zainspirowana grillem amerykańskim – mówi Iwona German.

    Grillowy jadłospis uzupełnia piwo, napoje gazowane oraz woda mineralna.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

    Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

    Problemy społeczne

    Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

    Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

    Prawo

    Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

    Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.