Newsy

Aleksandra Szwed: „Rocky” to dla mojego pokolenia postać ikoniczna. To kino powstawało na naszych oczach

2019-07-24  |  06:16

Aktorka jest pod wrażeniem pracy na planie filmu „Fighter” i nie kryje satysfakcji z tego, że miała okazję spotkać sportowców najwyższej rangi – wśród nich Marcina „Różala” Różalskiego czy Andrzeja Fonfarę. Aktorka przekonała się, że ich medialny wizerunek groźnych czy wręcz niebezpiecznych mężczyzn nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.  

Podczas pracy nad debiutanckim filmem Konrada Maximiliana „Fighter” konsultantami byli znani przedstawiciele świata boksu i walk MMA. Na drugim planie pojawia się jeden z najzdolniejszych polskich zawodników – Marcin „Różal” Różalski, który wciela się w rolę trenera postaci kreowanej przez Mikołaja Roznerskiego. Aleksandra Szwed tłumaczy, że możliwość współpracy z ludźmi z tego środowiska to dla niej bardzo fajne przeżycie i doświadczenie.

– Przede wszystkim panowie odczarowali tę maskę, która jest prezentowana przez media i też pewnego rodzaju wymóg tego sportu, tego groźnego, strasznego mężczyzny, którego bałabyś się minąć w ciemnym zaułku późnym wieczorem. Absolutnie tak nie jest. To fantastyczna grupa ciepłych, przemiłych, kochanych ludzi, którzy z jednej strony potrafili się z nami śmiać, bawić, opowiadać nam anegdotki o swoim własnym życiu zawodowym, a z drugiej strony potrafili w sekundę skupić się na pracy i naprawdę dać z siebie wszystko, żeby nam pomóc zrobić to jak najlepiej, najbardziej profesjonalnie – mówi agencji Newseria Aleksandra Szwed.

Aleksandra Szwed wierzy, że znajomości, które udało się nawiązać na planie filmu, przetrwają na dłużej. Aktorka liczy też na prywatny trening pod okiem mistrza.

–  Już się ze „Złotym” na trening od dwóch miesięcy umawiam i nie mogę do niego trafić na salę. Ale wysyłam bardzo, bardzo duże serduszko dla wszystkich naszych fantastycznych sportowców, bo nie dość, że zrobili fenomenalną pracę na tym planie i bardzo dużo od siebie włożyli do tego projektu, to po prostu przemiło było ich poznać. I mam nadzieję, że świat będzie miał częściej okazję widzieć ich z tej strony, którą miałam okazję poznać – mówi Aleksandra Szwed.

„Fighter” to klasyczne kino sportowe w stylu „Rocky’ego”. Aktorka wspomina, że gdy była dzieckiem, czasem zdarzało jej się oglądać filmy z Brucem Lee. Pamięta, że miały one niesamowity klimat.

– Pamiętam jeszcze te czasy, kiedy w rogu ekranu było napisane, że nie wolno takim małym gnomom puszczać takich filmów. I kiedy mój dziadek wieczorami oglądał właśnie „Rocky’ego”, to ja cichuteńko, szpara w drzwiach i oczywiście, że się oglądało. To są, mam wrażenie, dla mojego pokolenia postaci absolutnie ikoniczne i jakby to kino powstawało na naszych oczach. To, co dziś kontynuujemy filmem „Fighter”, miało zalążek w czasach młodości mojej mamy i kiedy ja przychodziłam na świat – mówi Aleksandra Szwed.

Główne role w filmie „Fighter” grają Piotr Stramowski, Mikołaj Roznerski, Aleksandra Szwed i Katarzyna Maciąg. Obraz zapowiadany jest jako buzujące od adrenaliny kino walki, wypełnione akcją, emocjami i prawdziwą plejadą sław.

Czytaj także

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Psychologia

Anna Dereszowska: W wieku 9 lat straciłam mamę i byłam dzieckiem dotkniętym traumą. Na szczęście trafiłam na wrażliwych i mądrych nauczycieli i nie czułam się w szkole wyobcowana

Aktorka ze swojego doświadczenia wie, jak trudno kilkuletniemu dziecku zmierzyć się ze startą najbliższej osoby. Wspomina też, że choć długo nie mogła pozbierać się po śmierci mamy, to mogła w tym czasie liczyć na wyrozumiałość nauczycieli i rówieśników, którzy zawsze mieli dla niej dobre słowo i pomocną dłoń. Aktorka wie, jak ważna w takich przypadkach jest odpowiednia reakcja otoczenia. Szkoła to dla uczniów drugi dom, dlatego też wychowawcy powinni starać się zrozumieć świat dziecka skrzywdzonego.

Gala Złote Spinacze 2019

Seriale

Mirosław Gronowski (reżyser serialu „Blondynka”): Marta Żmuda-Trzebiatowska odnalazła się w tytułowej roli bez żadnego kłopotu. Wychowała się na wsi, więc wie, jak trzymać widły i jak obchodzić się ze zwierzętami

Reżyser nie kryje satysfakcji z tego, że Marta Żmuda-Trzebiatowska wreszcie dołączyła do obsady „Blondynki” i uważa, że tytułowa rola jest wprost dla niej stworzona. Mirosław Gronowski wierzy, że nowa twarz odświeży serial i przyciągnie przed telewizory kolejnych widzów. Zdradza też, że w 8. sezonie produkcji scenarzyści przygotowali kilka niespodzianek. Dużo będzie się działo szczególnie w życiu osobistym doktor Kobus. Jej małżeństwo zawiśnie na włosku, a na jej drodze pojawi się nowy mężczyzna.

Problemy społeczne

Pornografię codziennie oglądają dziesiątki tysięcy dzieci. Problemem jest brak zabezpieczeń i zbyt mała świadomość rodziców

Niemal 20 proc. nastolatków w wieku 11–18 lat co najmniej raz w tygodniu ma kontakt z pornografią. Kilkadziesiąt tysięcy dzieci ogląda ją codziennie. Ponad 80 proc. tych treści zawiera elementy przemocy fizycznej. Tymczasem pornografia oglądana w tak młodym wieku buduje nieprawdziwy obraz ludzkiej seksualności, negatywnie wpływa na zdolność do budowania związków – podkreśla Stowarzyszenie Twoja Sprawa inicjator kampanii społecznej "Pornografia uzależnia dzieci". Choć dorośli widzą potrzebę skuteczniejszej ochrony dzieci przed tymi treściami, nie zawsze wiedzą jak to zrobić.

 

Edukacja

Kompetencje przyszłości to te, których nie zastąpi sztuczna inteligencja i roboty. Polska może brać przykład z fińskiego modelu edukacji

Unikalne cechy, których roboty i oprogramowanie nie mogą łatwo odtworzyć, czyli świadomość sensoryczna, kreatywność i inteligencja społeczna, to przyszłość edukacji. Uczniowie, którzy wiedzą jedynie, jak dobrze sobie radzić w dzisiejszym systemie edukacji, mają mniejsze szanse na sukces w przyszłości. Dzisiejsza szkoła powinna rozwijać w dzieciach prawdziwe kompetencje, by dobrze przygotować je na wyzwania przyszłości. Polski system edukacji może w tym zakresie wzorować się na fińskim modelu, opartym na nowych technologiach, rozwoju kreatywności i twórczym podejściu do zagadnień.