Mówi: | Andrzej Wrona, siatkarz Natalia Kukulska, wokalistka |
Andrzej Wrona: Każda rozpoznawalna osoba powinna robić z tego użytek i pomagać jak najwięcej. To my jesteśmy impulsem dla reszty kraju
Siatkarz podkreśla, że bez wahania bierze udział w akcjach charytatywnych, bo swoją popularność chce wykorzystać między innymi do pomagania potrzebującym i propagowania szlachetnych postaw. Tym razem, siatkarz chce zwrócić uwagę opinii publicznej na los dzieci osieroconych bądź opuszczonych przez swoich rodziców. Jego zdaniem takie spontaniczne kampanie organizowane w wyjątkowych momentach potrafią chwycić za serce wiele osób.
– Stwierdziłem, że jest to część mojego życia i mojej kariery zawodowej. Skoro dostałem jakiś dar i wypracowałem sobie to, że moja pasja stała się moim zawodem i dzięki temu jestem rozpoznawalny, to trzeba i każda rozpoznawalna osoba powinna robić z tego użytek i pomagać jak najwięcej, bo to my jesteśmy tym impulsem dla reszty kraju i to naprawdę działa – mówi agencji Newseria Lifestyle Andrzej Wrona.
Siatkarz wziął udział w kampanii pod hasłem „Rozjaśnij dzieciom święta”, w której znani aktorzy, piosenkarze i sportowcy wspólnym głosem apelują o świąteczną pomoc dla najbardziej potrzebujących. Andrzej Wrona podkreśla, że bez wahania przyłączył się do akcji, której celem jest zwrócenie uwagi na trudną sytuację dzieci opuszczonych lub osieroconych i pomoc w spełnieniu ich marzeń o pięknym Bożym Narodzeniu.
– Gdy tylko zadzwonili do mnie ludzie z SOS Wiosek Dziecięcych, to nie zastanawiałem się ani chwili, bo cel jest szczytny. Oczywiście zbieramy pieniądze na to, żeby te święta dzieciakom trochę ukoloryzować, ubarwić, a spot ma na celu pokazać, zestawić, te marzenia z taką szarą rzeczywistością, którą my spróbujemy wziąć na swoje barki i pokazać, jak to niestety wygląda – mówi Andrzej Wrona.
Kampanię pod hasłem „Rozjaśnij dzieciom święta” promuje także Natalia Kukulska, która od wielu lat współpracuje ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.
– W spocie podkreślamy, że my, dorośli, bierzemy odpowiedzialność za wszystkie dzieci – nie tylko nasze rodzone dzieci, lecz także jako społeczeństwo za dzieci, które po prostu mamy obok, które obok nas dorastają. W tym spocie opowiadamy więc o tym, co trudne i złe, a dzieci o tym, co dobre i co powinno je spotykać – mówi Natalia Kukulska, wokalistka.
Dla opuszczonych i osieroconych maluchów radosne, rodzinne, pełne miłości i ciepła święta Bożego Narodzenia pozostają tylko marzeniem. Wtedy jak każdego innego dnia towarzyszy im samotność, lęk, odrzucenie, a nawet przemoc. Natalia Kukulska i Andrzej Wrona podkreślają jednak, jak niewiele potrzeba, by to zmienić i sprawić, że ten wyjątkowy czas w roku nie będzie dla nich smutny i ponury.
– Wielokrotnie przy okazji akcji, które sam organizowałem czy we współpracy z innymi fundacjami, przekonałem się, że im bardziej spontaniczna akcja, tym szybszy jest odzew ludzi i naprawdę wszyscy potrzebują tylko tego impulsu do tego, żeby pomóc drugiemu człowiekowi. Bardzo chętnie pomagamy i to jest super. Za to uwielbiam Polaków – mówi Andrzej Wrona.
– Zawsze jako ambasadorzy pukamy do ludzkich serc w takich momentach przełomowych, momentach, kiedy zazwyczaj powinno być zatrzymanie w życiu, a na pewno takim momentem są święta. Ten czas jest rzeczywiście wyjątkowy, bo kojarzy się z rodziną – mówi Natalia Kukulska.
Natalia Kukulska podkreśla, że choć dla większości z nas święta to najpiękniejsze chwile w roku, to trzeba pamiętać, że właśnie wtedy dzieci pozbawione opieki rodziców najboleśniej odczuwają samotność i brak domowego ciepła. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, że rozjaśnić im ten czas i podarować im świąteczną radość. A ich marzenia zazwyczaj są niewielkie.
– Marzenia dzieci, które nie mogą być ze swoimi biologicznymi rodzinami z wielu powodów, albo dzieci, które mają trudne warunki, są czasami bardzo proste, nawet sobie nie wyobrażamy, jak one potrafią być proste, więc tym bardziej myślę, że powinno nam być łatwo te marzenia spełnić – mówi Natalia Kukulska.
Z danych Eurostatu wynika, że w Polsce ponad 74 tys. dzieci pozbawionych jest opieki rodzicielskiej, a ponad milion nadal zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. To z myślą o nich powstała kampania świąteczna Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, które od niemal 35 lat zapewnia opiekę maluchom porzuconym, osieroconym i pochodzącym z rodzin patologicznych.
Czytaj także
- 2025-06-27: Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
- 2025-05-26: Maciej Pertkiewicz: Smartfony i komputery są bardzo dużą konkurencją dla książek. Bez odpowiedniej zachęty czy delikatnego przymusu dziecko samo nie sięgnie po lekturę
- 2025-05-02: Im bliżej wyborów prezydenckich, tym więcej dezinformacji. Polacy nie umieją jeszcze jej rozpoznawać
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-04-17: Eliza Gwiazda: Teraz w koszykach ze święconką jest nawet czekolada i alkohol. Ważniejszy jest przepych niż przeżywanie tego czasu w duchu świąteczno-religijnym
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-02-06: Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.