Newsy

Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki

2025-04-16  |  06:16

Gospodarz programu „Dzień Dobry TVN” lubi celebrować Wielkanoc w dużym, rodzinnym gronie. Z ekscytacją czeka więc na te świąteczne dni i zapowiada, że w tym czasie nie stroni również od obowiązków w kuchni. Co prawda szefują w niej panie, ale on dwoi się i troi, by pomóc jak najwięcej. Krzysztof Skórzyński zapewnia, że w menu oczywiście nie zabraknie „królowej” świątecznego stołu – tradycyjnej sałatki jarzynowej, a on będzie miał duży udział w jej przygotowaniu.

W nadchodzący świąteczny weekend prezenter zamierza zwolnić tempo, odłożyć na bok telefon komórkowy i poświęcić czas rodzinie.

– Kocham Wielkanoc, obok Bożego Narodzenia jest to najfajniejszy okres w roku. Oprócz tego, że oczywiście ma wymiar i symboliczny, i duchowy,  to jest to taki moment, kiedy spotykamy całą swoją rodzinę, tych najbliższych, których z różnych powodów przez cały rok nie mamy okazji zobaczyć – mówi agencji Newseria Krzysztof Skórzyński.

Dziennikarz cieszy się, kiedy wszyscy mogą zasiąść przy świątecznym stole i delektować się tradycyjnymi przysmakami. I choć on sam nie może się pochwalić jakimś popisowym daniem, to jednak na czas przygotowań nie ucieka z kuchni, ale jest wzorowym pomocnikiem.

– Ja zawsze jestem od wykonywania poleceń. Od jakiegoś czasu w kuchni króluje moja córka i ona mówi na przykład: „tata, pokrój, tata podziabaj”, bo u mnie się sałatkę dziabie, a nie kroi, bo tak się na wschodzie robiło, sałatka była dziabana, a nie krojona. Ja jestem więc od wykonywania poleceń, żadnych popisowych wielkanocnych dań nie mam – mówi.

Krzysztof Skórzyński zaznacza też, że Wielkanoc niesie ze sobą powiew świeżości. Zawsze kojarzy mu się z początkiem dobrego czasu w pogodzie, w przyrodzie i w ludzkiej mentalności.

– Dla mnie Wielkanoc to zawsze jest wiosna, czyli koniec tego najczarniejszego polskiego okresu, który rozciąga się między październikiem a końcem marca. Tej szaroburości, kiedy wszyscy chodzą w kolorze czarnym, szarym, ewentualnie bladopopielatym. A teraz na ulicach wreszcie pojawiają się kolory – dodaje dziennikarz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.