Mówi: | Aneta Awtoniuk |
Funkcja: | trenerka i instruktorka szkolenia psów |
Firma: | prowadząca program „SuperPies” |
Aneta Awtoniuk: W programie „SuperPies” naprawiamy relacje psio-ludzkie. Rodziny nie muszą żyć z tymi problemami
Znana behawiorystka podkreśla, że nowy program Polsatu adresowany do wszystkich miłośników zwierząt i nie tylko pokaże zarówno wspaniałe chwile przyjaźni z psem, jak i trudniejsze momenty wychowawcze. Dzieląc się swoim wieloletnim doświadczeniem, trenerka w każdym odcinku będzie pomagać rodzinom oraz znanym gwiazdom w rozwiązywaniu problemów z czworonogami. Wyjaśni, skąd biorą się nieporozumienia i jak je skutecznie rozwiązywać.
Format „SuperPies”, emitowany na antenie Polsatu w każdą sobotę o godz. 17:45 składa się z dwunastu 22-minutowych odcinków. Każdy z nich ma innych bohaterów.
– „SuperPies” to program, w którym naprawiamy relacje psio-ludzkie i naprawiamy rodziny, dlatego że nie jest chyba powszechną wiedzą, że problem psa nie jest tylko problemem zwierzaka, problem psa dotyczy całej rodziny, z którą mieszka taki zwierzak. Uzdrawiamy więc te relacje. W programie jest dużo miłości, ale też dużo łez i to są zarówno łzy rozpaczy w wielu naszych historiach, jak i wzruszenia i szczęścia po happy endach – mówi agencji Newseria Aneta Awtoniuk, trenerka i instruktorka szkolenia psów, prowadząca program „SuperPies”.
W pierwszej części każdego odcinka, Aneta Awtoniuk odwiedza rodzinę, która ma kłopoty ze swoim pupilem. Po przeanalizowaniu problemu i postawieniu diagnozy behawioralnej prowadząca doradza właścicielom psa, w jaki sposób uporać się z danym kłopotem i jak postępować z psim domownikiem.
– Nie jestem typową telewizyjną prowadzącą, tylko jestem po prostu behawiorystką i bardzo się cieszę, że mogę swoją wiedzę i doświadczenie dawać naszym bohaterom, dzięki temu ich życie staje się po prostu łatwiejsze. Przez wiele lat uważano, że psy są, jakie są, i nic się z tym nie da zrobić, na szczęście takie programy jak „SuperPies” pokazują, że każdy problem da się rozwiązać, trzeba tylko pomysłu na to, znalezienia drogi do psa i tę drogę ja wskazuję, ale trzeba też konsekwencji i miłości – tutaj jest już rola opiekunów – mówi Aneta Awtoniuk.
Aneta Awtoniuk jest specjalistką od relacji człowiek–pies i pies–pies. Jest również inicjatorką Kampanii Społecznej „Wychowuję, nie tresuję”. Od 10 lat pracuje w zawodzie, prowadzi swój gabinet i dostrzega zmiany w świadomości Polaków w kwestii wychowywania pupili.
– Faktycznie jest tak, że 10 lat temu miałam znacznie mniej pacjentów czy klientów niż w tej chwili. Ta świadomość jest coraz większa, do ludzi dociera też taka informacja, że nie muszą żyć z problemem, że nie muszą się godzić na to, że ich życie jest koszmarem, bo wiadomo, że jeśli mamy psa, który np. rzuca się na wchodzących do naszego domu gości, to nasze życie towarzysko-rodzinne jest w gruzach i my jesteśmy trochę niewolnikami takiego zwierzaka – mówi Aneta Awtoniuk.
Wśród uczestników programu pojawią się również gwiazdy. W drugiej części każdego odcinka Aneta Awtoniuk swoją wiedzą będzie się dzieliła ze znanymi aktorami, muzykami, tancerzami i sportowcami, których również nie omijają problemy z wychowaniem domowych pupili. Gośćmi programu będą między innymi Ewa Kasprzyk, Elżbieta Romanowska, Katarzyna Skrzynecka, Rafał Cieszyński z rodziną czy Rafał Maserak.
Czytaj także
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-20: Malwina Wędzikowska: Druga edycja „The Traitors. Zdrajcy” jest bardziej mroczna i bezwzględna. Finał mocno zaskoczy widzów
- 2025-03-28: Malwina Wędzikowska: W moim środowisku pracy nieraz byłam zdradzona i oszukana. Teraz wystrzegam się zbyt miłych ludzi, od których za chwilę można dostać cios w plecy
- 2025-02-27: Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.