Mówi: | Anna Głogowska |
Funkcja: | tancerka |
Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
Podczas finałowej gali projektu „Moda na recykling 5” tancerka miała na sobie kreację wykonaną z niebieskich kabli i nakrycie głowy w stylu kolczugi ze starych urządzeń elektronicznych. Ta oryginalna stylizacja niezwykle przypadła jej do gustu i jak zaznacza, nie miałaby problemu z tym, by w podobnym stroju pojawić się na czerwonym dywanie. Z obserwacji Anny Głogowskiej wynika, że rośnie zainteresowanie ubraniami z recyklingu i ich popularność za jakiś czas może zrewolucjonizować branżę modową.
Anna Głogowska zauważa, że choć show-biznes rządzi się swoimi prawami i pojawienie się na salonach ponownie w tej samej stylizacji może być uznane za faux pas, to niektóre celebrytki idą pod prąd i nie boją się krytyki. Potrafią dobrze wykorzystać daną kreację, za każdym razem łącząc ją chociażby z innymi dodatkami. Zdaniem tancerki recykling nie tylko może być modny, ale również inspirujący.
– Cieszę się, że to się po prostu zmienia, kiedyś to by było faux pas, a teraz wszystko nam wolno. Poza tym można taką kreację zmienić, wystarczy jakiś jeden element dodać lub odjąć i już jest zupełnie inne wrażenie, więc to jest fajne. Poza tym nie trzeba występować dwa razy w tej samej sukience i nie musi się też na każdą okazję kupować nowej, można przecież wypożyczyć jakiś fajny model – mówi agencji Newseria Lifestyle Anna Głogowska.
Tancerka ma nadzieję, że moda na recykling zagości również na salonach i na czerwonym dywanie celebrytki śmiało będą prezentować kreacje, które powstaną z przerobienia takich części garderoby, które od lat zalegały w szafie.
– Ja może nie jestem zbyt częstą bywalczynią salonów, ale uważam, że jeśli byłoby to wysmakowane, stworzone przez prawdziwego projektanta, który się na tym zna, który wie, co z czym połączyć, to czemu nie? Na pewno każda gwiazda chciałaby po prostu wystąpić w czymś oryginalnym, no a nie da się ukryć, że to właśnie jest oryginalny pomysł – mówi.
Anna Głogowska wzięła udział w pokazie ubrań przygotowanych w ramach projektu „Moda na recykling 5”. Na zaproszenie Europejskiej Platformy Recyklingu absolwentki Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru razem z dziećmi z całej Polski stworzyły wyjątkowe stylizacje z elektroodpadów. W ten sposób powstały m.in.: sukienka z radiatorów i płytek komputerowych, kostium ze zdjęć ze zużytych aparatów rentgenowskich i marynarka z płyt CD.
– Jestem zachwycona tym, ile piękna i jaka sztuka powstaje dzięki elektroodpadom. Mam na sobie nie wiem ile metrów kabla oraz nie zapamiętałam nazwy tego czegoś, co było tym czymś kiedyś, ale potem było rozcinane i w ten sposób w ramach naszyjnika oraz nakrycia głowy na mnie włożone, no bomba. I muszę tu jedną bardzo ważną rzecz powiedzieć, mianowicie ta kreacja została wylicytowana za 6 tys. zł, czyli jednak zrobiła wrażenie nie tylko na mnie. Mam nadzieję, że moda na recykling będzie się ciągle aktywowała – dodaje tancerka.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-19: Zasada 3R może ograniczyć liczbę elektroodpadów. Recykling nie rozwiąże wszystkich problemów
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
- 2025-01-23: Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
- 2025-01-27: Liczebność ponad 40 gatunków ptaków gwałtownie spada. Coraz mniej czajek i gawronów
- 2025-02-14: Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
- 2025-01-22: Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
- 2025-01-10: Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.