Newsy

Anna Jurksztowicz: nieszczęśliwa miłość inspiruje do tworzenia. Wtedy powstają dobre piosenki

2018-10-16  |  06:33

Po czterech latach przerwy wokalistka wydała nową płytę. Krążek ma czysto rozrywkowy charakter, wszystkie piosenki utrzymane są w klimacie pop i nadają się do tańca. Teksty skupiają się na miłości, głównie tej niespełnionej, to ona, według Anny Jurksztowicz najmocniej inspiruje bowiem artystów.

Nowy album studyjny Anny Jurksztowicz, zatytułowany "O miłości, ptakach i złych chłopakach", miał premierę 28 września. Znalazło się na nim piętnaście nowych piosenek, za kompozycję których odpowiedzialny był Andrzej Bonarek. Autorem tekstów został natomiast Michał Zabłocki. Wokalistka określa krążek jako bardzo kobiecy, tematem wszystkich tekstów są bowiem relacje damsko-męskie, zarówno te szczęśliwe, jak i mniej udane. Zdaniem Anny Jurksztowicz mało co inspiruje muzyków i poetów do pisania piosenek jak zawiedziona miłość, kwestie udanych związków są w tekstach prawie nieobecne.

– Zawsze trzeba płakać, tęsknić, żałować, wtedy powstają dobre piosenki. To jest czasami denerwujące, dlatego że w tych piosenkach bzdury zawsze wypowiadamy, a potem myślimy, że w życiu też tak jest, a życie jest zupełnie inne – mówi wokalistka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda przyznaje, że miłość jest wdzięcznym tematem piosenek, a natchnienie sprzyja osobom zakochanym. Zaznacza jednocześnie, że teksty, które śpiewa na nowym krążku, nie opowiadają o jej własnych doświadczeniach, lecz uniwersalnych doznaniach, które mogą stać się udziałem każdego człowieka. Na płycie "O miłości, ptakach i złych chłopakach" znalazły się również kawałki mówiące o tak współczesnych kwestiach jak gender, czy zamianie ról społecznych między mężczyznami a kobietami.

– Płyta jest dosyć współczesna pod względem poruszanych tematów, a też oldschool’owa, a nawet vintage jeśli chodzi o brzmienie, co jest oczywiście efektem zamierzonym i specjalnie stworzyliśmy takie piosenki które brzmią jak dawniej, w różnych stylach, lat 70.-tych, 80.-tych, 90. – mówi Anna Jurksztowicz.

Wokalistka podkreśla, że nowy krążek adresuje do odbiorców lubiących dobry pop. Płyta ma rozrywkowy charakter, piosenki utrzymane są w stylistyce vintage i modern vintage, a każda z nich nadaje się do tańca. Zdaniem gwiazdy muzyki tej może słuchać każdy, bez względu na płeć, choć biorąc pod uwagę tematykę tekstów odbiorcami będą głównie kobiety.

– Teksty są o złych chłopakach, więc nie wiem, czy faceci będą chcieli się zadręczać tą płytą, ale ponieważ jest to do tańca, to powinni jednak może posłuchać, żeby zatańczyć razem ze swoimi partnerkami i oczywiście to wszystko potraktować z dystansem – mówi Anna Jurksztowicz.

Pierwszym singlem promującym nową płytę wokalistki jest utwór "Mój książę".

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Seriale

Farmacja

W czasie pandemii spadła akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19. Liczba dzieci niezaszczepionych przeciw odrze wzrosła najmocniej od 20 lat

W Polsce liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 sięga już prawie 31 mln, przy czym liczba osób zaszczepionych w pełni wynosi prawie 20,3 mln. Średnio co trzeci Polak w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić, a większości z nich nic nie skłoni do zmiany zdania. Niechęć do szczepień przeciw COVID-19 przełożyła się także na inne szczepionki. WHO wskazuje, że na całym świecie odnotowano największy od dwóch dekad wzrost liczby dzieci niezaszczepionych przeciwko odrze. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest edukacja, by ponownie przywrócić zaufanie do szczepień, które przecież pomogły opanować dziesiątki chorób zakaźnych i coraz częściej wykorzystywane są także w profilaktyce nowotworowej. 

Konsument

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Idea zero waste oraz unijny zakaz wprowadzania m.in. jednorazowych, plastikowych rurek do napojów do obrotu skłoniły rynek do szukania alternatyw. Jedną z propozycji oferuje przedsiębiorstwo społeczne z Siemianowic Śląskich Eco Value, które wytwarza rurki ze słomy żytniej. Biosłomki są bardziej wytrzymałe niż te z papieru. Firma miesięcznie wytwarza ich ok. 1,7 mln sztuk, łącząc produkcję proekologiczną z misją społeczną. Zatrudnia bowiem przy produkcji osoby z niepełnosprawnościami.