Newsy

Beata Pawlikowska: Każdy z nas czyni ekologię. Segregacja śmieci i zmniejszanie zużycia mediów to nie są działania tylko dla międzynarodowych instytucji

2021-08-16  |  06:22

Pisarka podróżuje po całym świecie i odwiedza najbardziej egzotyczne zakątki naszej planety, zachwycając się tym, co jeszcze pozostało w stanie nienaruszonym. Dobrze więc wie, jak ważne jest, abyśmy dbali o nasze środowisko naturalne, które pozostawimy przyszłym pokoleniom. Dlatego też Beata Pawlikowska za pomocą mediów społecznościowych rozpowszechnia wiedzę o ekologii i zachęca do działania.

Niemal każdego dnia napływają do nas informacje o negatywnym oddziaływaniu człowieka na środowisko. Wzrost emisji CO2, topniejące lodowce, globalne ocieplenie – te wszystkie zmiany można powstrzymać tylko rozsądnym działaniem, do którego namawia Beata Pawlikowska.

– Ekologia to jest życie, to jest Ziemia, na której żyjemy, i my nie jesteśmy jej właścicielami, tylko jesteśmy jej częścią. Każda rzecz, którą każdy z nas robi po to, żeby na Ziemi było lepiej, to robi to jednocześnie dla wszystkich ludzi – mówi podróżniczka agencji Newseria Lifestyle.

Beata Pawlikowska propaguje działania na rzecz ochrony środowiska, bo chce, żeby świadomość społeczeństwa w tym zakresie się zwiększała. Podkreśla też, że ekologia nie jest zarezerwowana tylko dla specjalnie przygotowanych do tego jednostek. Każdy z nas może dołożyć do całości wartościową cegiełkę.

– Ekologia może być wielkim słowem i może się wydawać, że na świecie są za nią odpowiedzialne wielkie międzynarodowe instytucje. Ale prawda jest taka, że każdy z nas czyni ekologię na co dzień, choćby poprzez to, w jaki sposób jeździ samochodem, bo wtedy wydziela mniej lub więcej spalin do powietrza. Choćby to, że recykluje, że ma kompost, gdzie wyrzuca resztki organiczne, choćby to, że oszczędza papier, oszczędza wodę, prąd i co najważniejsze, nie używa plastiku. To wszystko jest ekologia – mówi pisarka.

Jej zdaniem podróżniczki Polacy mają coraz większe rozeznanie w tej kwestii i sporo osób poważnie podchodzi do tematu.

– Po pierwsze dlatego, że dużo się o tym mówi, a poza tym Polacy są mądrzy i umieją myśleć. Za każdym razem, kiedy publikuję coś w mediach społecznościowych, co zahacza o temat ekologiczny, to jest bardzo duży odzew. Ludzie dzielą się swoimi pomysłami, w jaki sposób można to robić jeszcze lepiej – mówi.

Za swoją działalność i postawę proekologiczną Beata Pawlikowska otrzymała statuetkę Skrzydła Ekologii 2021.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.