Mówi: | Joanna Helena Pomarańska-Woźniak |
Funkcja: | autorka bloga Lilylife.pl |
Blogi z modą dziecięcą coraz bardziej popularne w Polsce
Rodzicom, którzy chcą, aby ich dzieci wyglądały modnie, trudno odnaleźć się w bogatej ofercie odzieży dziecięcej. Pomysłów na stylowy ubiór coraz częściej szukają na blogach z modą dziecięcą, których w sieci powstaje coraz więcej. Na świecie modowy blog ma m.in. 3-letnia Harper Seven Beckham, córka Victorii i Davida Beckhamów. Modową stronę ma również Suri Cruise, córka Katie Holmes i Toma Cruise’a. Blogerzy podkreślają jednak, że nie należy ślepo naśladować trendów. Najważniejsza jest wygoda i komfort dziecka.
– Strój nie może krępować ruchów, musi być wygodny. Dbajmy też o jakość ubrań, czyli warto spojrzeć na metkę, z czego on jest wykonany, czy nie są to sztuczne materiały. Dziecko powinno być też ubrane stosownie do okazji i sytuacji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Helena Pomarańska-Woźniak, autorka bloga Lilylife.pl.
Blogerka w stylizacjach dziecięcych, które prezentuje na swojej stronie, kieruje się również zasadą „mniej znaczy więcej”. Zachęca rodziców, żeby nie przesadzali z kolorami i dokonywali przemyślanych zakupów.
– Najlepiej zachować minimalizm. Wybieramy proste formy, jeden akcent kolorystyczny, który gra pierwsze skrzypce. Możemy bawić się modą, bo wszystko jest dozwolone. Tylko należy zachować umiar, żeby to nie było przebranie a ubranie – mówi Pomarańska-Woźniak.
Wielu blogerów i znawców mody zachęca, aby łamać stereotypy i niekoniecznie dziewczynki ubierać na różowo, a chłopców na niebiesko. Część osób twierdzi nawet, że ubieranie dzieci w takich kolorach już dawno wyszło z mody, a wręcz jest synonimem złego gustu.
Polskie blogi z modą dziecięcą można znaleźć m.in. na stronach: www.bobofashion.pl, www. kaszkazmlekiem.wordpress.com, www. szafeczka.com, www. ladygugu.pl czy www.olivkablog.pl.
Czytaj także
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-03-19: Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-25: Wykrywalność wrodzonych wad serca u płodów wciąż niewielka. Wsparciem dla kardiologii prenatalnej będzie sztuczna inteligencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.