Newsy

Boże Narodzenie i Sylwester Polaków coraz częściej na wakacjach

2013-10-11  |  05:55

Polacy znacznie chętniej niż przed laty wybierają się na zimowe wakacje z okazji Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszą się także egzotyczne kierunki, takie jak Karaiby. Z bliższych miejsc najbardziej popularne są Wyspy Kanaryjskie.

Oferta sylwestrowa cieszy się w ostatnim czasie dużym popytem. Dominują miejsca ciepłe, takie jak Karaiby oraz kraje Dalekiego Wschodu. Niejednokrotnie zdarza się, że klienci rezerwują te wyjazdy zaraz po powrocie z wakacji letnich, wiedząc, że oferta jest ograniczona. Na liczbę dostępnych wycieczek wpływa m.in. pojemność samolotów, którymi Polacy mogą dostać się na Mauritius, Tajlandię czy do Ameryki Południowej – stwierdza Stanisław Radek z biura podróży Active Travel.

Sporą popularnością cieszą się kierunki bliżej Polski, które zapewniają spędzenie świąt w znacznie cieplejszym, a nawet egzotycznym klimacie.

W związku z trudną sytuacją w Egipcie, najbardziej rozchwytywanym kierunkiem stały się Wyspy Kanaryjskie. Oferta wycieczkowa związana z tym obszarem niezwykle szybko się wyczerpuje – mówi Stanisław Radek agencji informacyjnej Newseria.

Polacy w związku ze wzrostem dochodów, zdecydowanie częściej niż kiedyś decydują się na wykup ekskluzywnych wycieczek.

Najbardziej kosztowne oferty dotyczą Malediwów, Seszeli oraz wyspy Mauritius. Kierunki te są bardzo egzotyczne oraz stosunkowo drogie. Polaków coraz częściej stać na to, żeby pozwolić sobie na taki wyjazd i co charakterystyczne, nie chodzi tylko o Nowy Rok, ale także o święta, do tej pory zwykle spędzane w rodzinnym gronie. W tej chwili można dostrzec, że jeżeli Polacy wybierają bardziej kosztowne miejsca, to wyjeżdżają tam nawet na dwa tygodnie – dodaje Radek.

To już ostatnie chwile, by zaplanować bożonarodzeniowy wyjazd za granicą. Za miesiąc może być już trudno o wolne miejsca.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.