Newsy

Czerń to najczęściej wybierany przez Polki kolor obuwia. Projektanci zachęcają do zieleni, bordo i granatu

2014-09-29  |  05:55

Polki najchętniej kupują buty w kolorze czarnym lub brązowym, ze względu na ich uniwersalny charakter. W sezonie jesień-zima 2014/2015 projektanci zachęcają jednak do bardziej odważnego wyboru koloru obuwia. Modne barwy to bordo, zieleń i granat. Designerzy w tym sezonie inspirują się męską szafą i lansują obuwie wzorowane na męskich mokasynach lub sztybletach.

Hitem sezonu jesień-zima 2014/2015 są buty w kolorze czarnym ze złotymi elementami: wsuwkami, jetami, zamkami i łańcuchami. Czerń to, obok brązu, kolor obuwia najbardziej lubiany przez Polki. Takie buty można bowiem założyć do każdego stroju i na każdą okazję. W sezonie jesienno-zimowym projektanci nakłaniają jednak do wyboru butów w bardziej oryginalnych kolorach. Przebojem sezonu będzie bordo, ale bardzo modne będą także odcienie granatu i butelkowej zieleni.

Buty zimowe mają wiele funkcji do spełnienia, dlatego zazwyczaj w kolekcjach najwięcej jest butów płaskich. W tym sezonie szalenie modne są buty inspirowane niejako męska szafą, czyli sztyblety, i jest tych modeli bardzo dużo, są wręcz takie kalki butów przeniesione z modeli męskich na damskie, ale są też sztyblety z różnymi ozdobami, np. z łańcuchami – mówi Anna Szymczak, przedstawicielka firmy obuwniczej Nessi, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Do mody damskiej projektanci przemycili oksfordki i klasyczne męskie buty sznurowane. Mają one grube platformy, metaliczny połysk lub ostre czuby. W tym sezonie wracają także kozaki za kolano, które królują w jesiennych kolekcjach Ralpha Laurena, Donny Karan i Versace. Modne kozaki powinny być wykonane z zamszu lub weluru i mieć wysoką szpilkę. Poza tym jednak projektanci stawiają raczej na buty płaskie lub na słupku.

W tym sezonie ucieszą się klientki, które lubią obcas na słupku, bo będzie teraz szalenie modny. To jest bardzo dobre dla naszego zdrowia, ponieważ taki but na podwyższeniu pięknie wyciąga sylwetkę i optycznie zwęża nas w biodrach i talii, a przy tym te buty nie są niewygodne, dlatego możemy je zawsze założyć – mówi Anna Szymczak.

Projektanci na jesień i zimę 2014/2015 proponują także botki, zarówno w stonowanych kolorach i formach, jak i bardziej ekstrawaganckie, np. transparentne Miu Miu lub wzorowane na kaloszach Chanel. W tym sezonie królują skóry licowe. Bardzo modne jest też łączenie lakieru z futrem, łańcuchami i innymi ozdobami.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.