Newsy

Czerń to najczęściej wybierany przez Polki kolor obuwia. Projektanci zachęcają do zieleni, bordo i granatu

2014-09-29  |  05:55

Polki najchętniej kupują buty w kolorze czarnym lub brązowym, ze względu na ich uniwersalny charakter. W sezonie jesień-zima 2014/2015 projektanci zachęcają jednak do bardziej odważnego wyboru koloru obuwia. Modne barwy to bordo, zieleń i granat. Designerzy w tym sezonie inspirują się męską szafą i lansują obuwie wzorowane na męskich mokasynach lub sztybletach.

Hitem sezonu jesień-zima 2014/2015 są buty w kolorze czarnym ze złotymi elementami: wsuwkami, jetami, zamkami i łańcuchami. Czerń to, obok brązu, kolor obuwia najbardziej lubiany przez Polki. Takie buty można bowiem założyć do każdego stroju i na każdą okazję. W sezonie jesienno-zimowym projektanci nakłaniają jednak do wyboru butów w bardziej oryginalnych kolorach. Przebojem sezonu będzie bordo, ale bardzo modne będą także odcienie granatu i butelkowej zieleni.

Buty zimowe mają wiele funkcji do spełnienia, dlatego zazwyczaj w kolekcjach najwięcej jest butów płaskich. W tym sezonie szalenie modne są buty inspirowane niejako męska szafą, czyli sztyblety, i jest tych modeli bardzo dużo, są wręcz takie kalki butów przeniesione z modeli męskich na damskie, ale są też sztyblety z różnymi ozdobami, np. z łańcuchami – mówi Anna Szymczak, przedstawicielka firmy obuwniczej Nessi, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Do mody damskiej projektanci przemycili oksfordki i klasyczne męskie buty sznurowane. Mają one grube platformy, metaliczny połysk lub ostre czuby. W tym sezonie wracają także kozaki za kolano, które królują w jesiennych kolekcjach Ralpha Laurena, Donny Karan i Versace. Modne kozaki powinny być wykonane z zamszu lub weluru i mieć wysoką szpilkę. Poza tym jednak projektanci stawiają raczej na buty płaskie lub na słupku.

W tym sezonie ucieszą się klientki, które lubią obcas na słupku, bo będzie teraz szalenie modny. To jest bardzo dobre dla naszego zdrowia, ponieważ taki but na podwyższeniu pięknie wyciąga sylwetkę i optycznie zwęża nas w biodrach i talii, a przy tym te buty nie są niewygodne, dlatego możemy je zawsze założyć – mówi Anna Szymczak.

Projektanci na jesień i zimę 2014/2015 proponują także botki, zarówno w stonowanych kolorach i formach, jak i bardziej ekstrawaganckie, np. transparentne Miu Miu lub wzorowane na kaloszach Chanel. W tym sezonie królują skóry licowe. Bardzo modne jest też łączenie lakieru z futrem, łańcuchami i innymi ozdobami.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.