Mówi: | Eliza Gwiazda |
Funkcja: | prezenterka, influencerka |
Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Eliza Gwiazda nie chce się przyczyniać do zanieczyszczania i degradacji środowiska, dlatego stara się stosować ekologiczne rozwiązania: segreguje śmieci, oszczędza prąd i wodę, robi przemyślane zakupy i dba o swoje otoczenie.
– Zwracam uwagę na wszystko, czym się otaczam, czyli rezygnuję z plastiku, staram się pić wodę z butelek z filtrem. Zaczynam od maleńkich kroków i po prostu zarażam tym też swoją rodzinę, swoich znajomych i idziemy właśnie w tę stronę. Stawiam też na ekologiczne sprzątanie, starannie wybieram produkty do sprzątania i wiem, że bez chemii naprawdę można sprzątnąć mieszkanie na błysk – mówi agencji Newseria Eliza Gwiazda.
Influencerka przekonała się, że wcale nie trzeba kupować kilkunastu płynów, żelów, past, proszków i innych środków czyszczących czy wybielających, by utrzymać w domu porządek. Ona sama często wykorzystuje chociażby sodę, która usuwa trudne zabrudzenia, neutralizuje nieprzyjemne zapachy i wybiela, oraz ocet, który świetnie radzi sobie z odkamienianiem, dezynfekcją i nabłyszczaniem.
– Używam zwykłych, popularnych produktów, takich jak na przykład soda, która jest naprawdę niesamowita. Dla mnie jest ona prawdziwym odkryciem, bo wszystko możemy nią doczyścić. Wystarczy ją wymieszać z wodą, zrobić jakąś pastę i różne miejsca szorować. Mam też specjalne szmatki do sprzątania – mówi.
Takie sprzątanie jest bezpieczne nie tylko dla środowiska, ale również dla zdrowia. Eliza Gwiazda zaznacza, że unika agresywnej chemii, a wraz z nią przykrych konsekwencji.
– Jesteśmy alergikami, więc staram się nie kupować tony chemii, bo zbyt dużo płynów do płukania, proszków szkodzi nam na skórę, potem lądujemy u dermatologów, oni dają kolejne maści, to się wszystko nakręca i cały czas potrzeba nam jest więcej. Musimy zminimalizować liczbę produktów, zakupów i w ogóle iść w stronę natury – mówi.
Gwiazda cieszy się, że dobre nawyki proekologiczne są wpajane dzieciom już od najmłodszych lat. W szkołach organizowane są rozmaite akcje, pikniki i kampanie, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę na ten temat i angażują się w różne działania.
– Szkoły idą teraz bardzo w tę stronę, w fajny sposób o tym mówią i moje dzieci nawet mnie dokształcają. Na przykład na przyjęcie urodzinowe nie chcą już plastikowych słomek, bo mówią, że to nie jest ekologiczne. Są też różne akcje sprzątania organizowane, tylko w mojej dzielnicy, w Miasteczku Wilanów, trzy godziny zbierania i są zapełnione całe kontenery śmieci – dodaje.
Eliza Gwiazda wspiera także szóstą edycję akcji „Moda na recykling”. To ogólnopolski projekt edukacyjno-ekologiczny Europejskiej Platformy Recyklingu (ERP Polska), którego celem jest edukacja w zakresie prawidłowego postępowania z elektroodpadami i odpadami opakowaniowymi. Podczas pokazu mody we wrześniu zostaną zaprezentowane wyjątkowe recyklingowe kreacje, jakie powstały w ramach tej kampanii.
Czytaj także
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-05-22: Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-04-17: Eliza Gwiazda: Teraz w koszykach ze święconką jest nawet czekolada i alkohol. Ważniejszy jest przepych niż przeżywanie tego czasu w duchu świąteczno-religijnym
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.