Newsy

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą

2025-04-25  |  06:16

Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.

Eliza Gwiazda nie chce się przyczyniać do zanieczyszczania i degradacji środowiska, dlatego stara się stosować ekologiczne rozwiązania: segreguje śmieci, oszczędza prąd i wodę, robi przemyślane zakupy i dba o swoje otoczenie.

– Zwracam uwagę na wszystko, czym się otaczam, czyli rezygnuję z plastiku, staram się pić wodę z butelek z filtrem. Zaczynam od maleńkich kroków i po prostu zarażam tym też swoją rodzinę, swoich znajomych i idziemy właśnie w tę stronę. Stawiam też na ekologiczne sprzątanie, starannie wybieram produkty do sprzątania i wiem, że bez chemii naprawdę można sprzątnąć mieszkanie na błysk – mówi agencji Newseria Eliza Gwiazda.

Influencerka przekonała się, że wcale nie trzeba kupować kilkunastu płynów, żelów, past, proszków i innych środków czyszczących czy wybielających, by utrzymać w domu porządek. Ona sama często wykorzystuje chociażby sodę, która usuwa trudne zabrudzenia, neutralizuje nieprzyjemne zapachy i wybiela, oraz ocet, który świetnie radzi sobie z odkamienianiem, dezynfekcją i nabłyszczaniem.

– Używam zwykłych, popularnych produktów, takich jak na przykład soda, która jest naprawdę niesamowita. Dla mnie jest ona prawdziwym odkryciem, bo wszystko możemy nią doczyścić. Wystarczy ją wymieszać z wodą, zrobić jakąś pastę i różne miejsca szorować. Mam też specjalne szmatki do sprzątania – mówi.

Takie sprzątanie jest bezpieczne nie tylko dla środowiska, ale również dla zdrowia. Eliza Gwiazda zaznacza, że unika agresywnej chemii, a wraz z nią przykrych konsekwencji.

– Jesteśmy alergikami, więc staram się nie kupować tony chemii, bo zbyt dużo płynów do płukania, proszków szkodzi nam na skórę, potem lądujemy u dermatologów, oni dają kolejne maści, to się wszystko nakręca i cały czas potrzeba nam jest więcej. Musimy zminimalizować liczbę produktów, zakupów i w ogóle iść w stronę natury – mówi.

Gwiazda cieszy się, że dobre nawyki proekologiczne są wpajane dzieciom już od najmłodszych lat. W szkołach organizowane są rozmaite akcje, pikniki i kampanie, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę na ten temat i angażują się w różne działania.

– Szkoły idą teraz bardzo w tę stronę, w fajny sposób o tym mówią i moje dzieci nawet mnie dokształcają. Na przykład na przyjęcie urodzinowe nie chcą już plastikowych słomek, bo mówią, że to nie jest ekologiczne. Są też różne akcje sprzątania organizowane, tylko w mojej dzielnicy, w Miasteczku Wilanów, trzy godziny zbierania i są zapełnione całe kontenery śmieci – dodaje.

Eliza Gwiazda wspiera także szóstą edycję akcji „Moda na recykling”. To ogólnopolski projekt edukacyjno-ekologiczny Europejskiej Platformy Recyklingu (ERP Polska), którego celem jest edukacja w zakresie prawidłowego postępowania z elektroodpadami i odpadami opakowaniowymi. Podczas pokazu mody we wrześniu zostaną zaprezentowane wyjątkowe recyklingowe kreacje, jakie powstały w ramach tej kampanii.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.