Newsy

Dorota Wellman napisała książkę „Ja nie mogę być modelką?!”

2014-11-12  |  06:45

Dorota Wellman w książce „Ja nie mogę być modelką?!” chce przekonać Polki, że nawet nie mając figury modelki, można wyglądać elegancko i modnie. By tak było, musimy tylko uwierzyć w siebie i poznać stylizacyjne triki, które pomogą zatuszować niedoskonałości sylwetki. W książce znalazły się także porady dotyczące stylu życia i relacji międzyludzkich. 

Dorota Wellman twierdzi, że książka „Ja nie mogę być modelką?!” powstała z przekory. Dziennikarka uważa, że kobiecości nie powinno się liczyć na kilogramy. Chce przekonać wszystkie Polki, że niezależnie od figury każda kobieta może wyglądać i czuć się elegancko, modnie i seksownie. Wellman przyznaje, że pomysł na książkę narodził się spontanicznie.

Ogród, lato, ciepło, białe wino, zimne. Dużo kwiatów dookoła. Trzy kobiety rozmawiające o babskich tematach. Podczas takiej rozmowy trochę zawodowej, trochę prywatnej pojawił się pomysł, żeby napisać książkę, w której będzie trochę o modzie, trochę o życiu – mówi Dorota Wellman w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W pracy nad książką Dorotę Wellman wspierały specjalistki od wizerunku Magdalena Makarewicz i Ewa Rubasińska-Ianiro. Stylistki przygotowały propozycje kreacji na różne okazje, które Wellman prezentuje na zdjęciach.

Moda potraktowana jest trochę mniej poważnie, z ludzką twarzą, dla zwyczajnych ludzi. Nie są to kreacje od Diora. Nie ma Oscara de la Renty. Nie ma sukien do ziemi. Jest moda, którą możemy wykorzystać na co dzień, bo każda z nas idzie do pracy, na zakupy, spotyka się ze znajomymi. To są najczęściej momenty, kiedy myślimy, w co się ubrać – mówi Dorota Wellman.

Dziennikarka bardzo chwali współpracę ze stylistami. Twierdzi, że w ciągu wielu lat pracy w telewizji nauczyła się od stylistów wielu ciekawych trików modowych, które pozwalają zatuszować mankamenty figury, a pozwalają wyeksponować jej zalety. Dzięki ich radom uniknęła też nadmiernego przywiązania do jednego stylu ubierania, co często zdarza się kobietom.

– To styliści często namawiali mnie na eksperymenty z modą. To dzięki nim poznałam te elementy mody, których sama pewnie nigdy bym nie użyła. Uważam, że stylista jest potrzebny i najlepiej, jakby był jeszcze trochę szurnięty. Jak taki jest, to szuka w modzie czegoś ciekawego i wtedy na pewno odkryje dla nas coś fantastycznego – mówi Dorota Wellman.

W książce „Ja nie mogę być modelką?!” znalazły się także przemyślenia autorki związane z relacjami międzyludzkimi i stylem życia. Dorota Wellman twierdzi, że książka dotyczy wszystkich etapów życia kobiety i funkcji, jakie pełni w społeczeństwie.

Druga część to opowieść o tym, jak ważne są relacje międzyludzkie, spotkania z bliskimi, jak warto zabiegać o przyjaciół i jak nie stracić kontaktu z własnym dzieckiem. Tam jest to, co dla mnie jest istotne, czego doświadczam i o co w życiu walczę, a walczę o to, by nie stracić żadnego dnia, bo nie wiem, który z tych kończących się dni, będzie ostatnim. Choć to brzmi strasznie, to dla mnie jest to optymistyczne, bo każdego dnia żyję tak, jakby to był ostatni dzień – mówi Dorota Wellman.

Dorota Wellman przekonuje, że jej książka skierowana jest do każdej kobiety, niezależnie od wieku, rozmiaru ubrania czy zasobności portfela.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.