Newsy

Beata Sadowska: Jak każda mama jestem wrażliwa na problemy dzieci. Jeśli mogę, to pomagam

2016-05-25  |  06:50

Dziennikarka pomaga niedożywionym dzieciom. Wzięła udział w nagraniu spotu na potrzeby kampanii „Stop niedożywieniu”. Beata Sadowska twierdzi, że jako mama dwójki dzieci jest szczególnie uwrażliwiona na problemy najmłodszych. Nie odmawia udziału w akcjach charytatywnych, których celem jest pomoc dzieciom.

Z badań Millward Brown wynika, że w blisko 40 proc. polskich szkół podstawowych w klasach 1–6 są dzieci, które nie jedzą drugiego śniadania. Zdaniem dietetyków posiłek ten powinien się znajdować w codziennym jadłospisie każdego dziecka, zapewnia on bowiem energię niezbędną do nauki. Brak odpowiednio skomponowanego drugiego śniadania może powodować problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, wywoływać wybuchy agresji, a także prowadzić do niedożywienia.

To jest bardzo poważny problem. Nam się wydaje, że jak dziecko chodzi do szkoły, to przecież wiadomo, że ma co jeść. Nie, rodziców nie stać na drugie śniadanie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Beata Sadowska.

Problem niedożywienia może dotyczyć zarówno dzieci stale niedojadających, jak i jadających w miarę regularnie, o ile w ich codziennej diecie następować będą duże i powtarzające się przerwy w dostarczaniu niezbędnych składników odżywczych. Niedożywienie należy podejrzewać u dzieci mających problemy z koncentracją, zachowujących się apatycznie lub przejawiających nadmierną drażliwość, mających bladą cerę i cierpiących na przewlekłe zmęczenie. Na problem niedożywienia w polskich szkołach ma zwrócić uwagę kampania „Stop niedożywieniu”, w której wzięła udział Beata Sadowska.

Jestem mamą, mam dwoje dzieci, więc nie wyobrażam sobie, że jak ktoś się do mnie zgłasza z propozycją, żeby wesprzeć niedożywione dzieciaki, to odmawiam. Więc, jeśli mogę pomóc czymkolwiek, swoim nazwiskiem chociażby, to wiadomo, że jestem – mówi Beata Sadowska.

Dziennikarka od dawna angażuje się w działalność charytatywną, szczególnie chętnie pomaga dzieciom. Twierdzi, że na potrzeby najmłodszych uwrażliwia ją własne macierzyństwo w marcu tego roku Sadowska urodziła drugie dziecko. Za sukces uznaje skłonienie choć jednej osoby do pomocy potrzebującym.

– Każda mama, która ma małe dzieci, pewnie jest bardziej uwrażliwiona na problemy dzieci. Chociaż ja przed jedną i drugą ciążą też się angażowałam w różne akcje społeczne, zwłaszcza takie związane z dzieciakami, bo zawsze mi to było bliskie – mówi Beata Sadowska.

W kampanii „Stop niedożywieniu” oprócz Beaty Sadowskiej wzięły też udział takie gwiazdy jak Dorota Chotecka, Katarzyna Glinka, Karolina Malinowska, Zosia Ślotała, Jerzy Grzechnik, Dominika Gwit, Andrzej Krzywy oraz Aleksandra Szwed. Spot z ich udziałem będzie emitowany w internecie od czerwca. Stop niedożywieniu to tegoroczna odsłona kampanii „Jem Drugie Śniadanie”, której partnerem społecznym jest program dożywiania w Polsce Pajacyk.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.