Mówi: | Filip Niedenthal |
Funkcja: | redaktor naczelny polskiego wydania „Esquire” |
Dziś premiera pilotażowego numeru ekskluzywnego magazynu dla mężczyzn „Esquire”
Słynny magazyn dla mężczyzn „Esquire” już w Polsce. Dzisiaj pilotażowy numer pisma trafił do rąk wyselekcjonowanych klientów. Magazyn kierowany jest do mężczyzn po 30. roku życia zainteresowanych zarówno polityką, jak i lifestylem. W regularnej sprzedaży magazyn pojawi się pod koniec lutego.
„Esquire” to luksusowy lifestylowy miesięcznik dla mężczyzn, założony w Stanach Zjednoczonych w 1932 roku. Należący do wydawnictwa Hearst Corporation magazyn ma obecnie 26 edycji na całym świecie. Ukazuje się m.in. w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii i Rosji. Pierwszy numer polskiej edycji trafi na rynek 27 lutego. Dziś w nakładzie 30 tys. egzemplarzy ukazał się numer pilotażowy, który został rozesłany do wyselekcjonowanej grupy czytelników. Wydawca chce w ten sposób przedstawić nowy tytuł i zachęcić do jego kupowania od przyszłego roku. Redaktorem naczelnym magazynu został Filip Niedenthal, do niedawna szef działu mody pisma „Harper's Bazaar”.
– Mogę zdradzić, że na okładce pierwszego oficjalnego numeru, czyli tego, który się ukarze 27 lutego, znajdzie się polska twarz. Ale mamy takie materiały do wykorzystania, że aż szkoda byłoby nie pokazać tego, co ukazało się już na razie gdzie indziej. Oczywiście jest sporo własnej treści w numerze pilotażowym, ale okładka na razie jeszcze nie jest polska – mówi Filip Niedenthal, redaktor naczelny polskiego wydania „Esquire”, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Polska edycja „Esquire” skierowana jest do mężczyzn po 30. roku życia. Magazyn ma charakter informacyjno-poradnikowy, a podejmować będzie tematy z dziedziny kultury, polityki, lifestyle'u i psychologii. Twórcy pisma zamierzają wzorować się na amerykańskim wydaniu, ale będą kłaść duży nacisk na sprawy polskie.
– Będzie dużo artykułów, wywiadów zarówno naszych, robionych specjalnie do tej edycji, jak i materiałów z wydania amerykańskiego czy brytyjskiego. Będą sesje, będzie dużo drobnych stron, dużo o technologii, motoryzacji, gotowaniu, czyli wszystko, co interesuje współczesnego mężczyznę – mówi Filip Niedenthal.
Polska edycja magazynu ma mieć 160 stron i kosztować ok. 10 zł. Oznacza to, że może być jednym z najdroższych pism dla mężczyzn na polskim rynku medialnym. Właściciel „Esquire”, firma Hearst Marquard Publishing, nie martwi się jednak o brak czytelników. Ponadto zyski chce czerpać głównie z reklam, a nie wpływów ze sprzedaży.
– Grupa docelowa jest, była, i nadal rośnie, dlatego myślę, że najwyższa pora, by ten nasz czytelnik znalazł coś dla siebie. Mam nadzieję, że to, co mu zaproponujemy, będzie mu odpowiadało. Polscy mężczyźni mają coraz większe potrzeby. Przede wszystkim myślę, że chcieliby poczytać, a nie zawsze jest co – mówi Filip Niedenthal.
Hearst Marquard Publishing jest też właścicielem magazynów „Cosmopolitan”, „Joy”, „Shape”,„Hot Moda”, „Voyage” oraz ekskluzywnego „Harper's Bazaar”, który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2013 roku.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Planuję wziąć udział w wyścigach kolarskich Gran Fondo. Trenuję cztery razy w tygodniu
Aktor podkreśla, że jest wielkim miłośnikiem dwóch kółek i kiedy tylko pogoda na to pozwala, wsiada na rower i rusza przed siebie. Już ma za sobą inaugurację tegorocznego sezonu, choć nie są to jeszcze jakieś długie dystanse, zaledwie kilkadziesiąt kilometrów. Piotr Zelt zdradza natomiast, że szlifuje formę, bo za jakiś czas chciałby wziąć udział w cyklu największych wyścigów kolarskich amatorów Gran Fondo.
Media
Malwina Wędzikowska: Druga edycja „The Traitors. Zdrajcy” jest bardziej mroczna i bezwzględna. Finał mocno zaskoczy widzów

Gospodyni programu „The Traitors. Zdrajcy” zaznacza, że twórcy projektu dołożyli wszelkich starań, by z odcinka na odcinek potęgować napięcie i wzbudzać ciekawość. Uczestnicy formatu muszą się odnaleźć w świecie kłamstwa, manipulacji, podejrzeń i podstępu. By przetrwać w takich warunkach, przede wszystkim trzeba być więc dobrym strategiem. Malwina Wędzikowska podkreśla, że jej samej również udzielają się emocje, ale na planie zdjęciowym musi zachować obiektywizm, panować nad mimiką i gestami.
Konsument
Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością

Degradacja lasów i wylesianie stanowi jeden z ważniejszych czynników przyspieszających negatywne skutki zmian klimatycznych. Powstrzymanie tego procesu i regeneracja ekosystemów leśnych to jedne z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia emisji CO2. Niezbędne są więc rozwiązania systemowe, które powstrzymają wylesienie, jak rozporządzenie EUDR czy certyfikacja gospodarki leśnej, która potwierdza najwyższe standardy w tym zakresie.