Newsy

Dziś premiera pilotażowego numeru ekskluzywnego magazynu dla mężczyzn „Esquire”

2014-12-02  |  06:50
Tagi: Esquire
Mówi:Filip Niedenthal
Funkcja:redaktor naczelny polskiego wydania „Esquire”
  • MP4
  • Słynny magazyn dla mężczyzn „Esquire” już w Polsce. Dzisiaj pilotażowy numer pisma trafił do rąk wyselekcjonowanych klientów. Magazyn kierowany jest do mężczyzn po 30. roku życia zainteresowanych zarówno polityką, jak i lifestylem. W regularnej sprzedaży magazyn pojawi się pod koniec lutego.

    „Esquire” to luksusowy lifestylowy miesięcznik dla mężczyzn, założony w Stanach Zjednoczonych w 1932 roku. Należący do wydawnictwa Hearst Corporation magazyn ma obecnie 26 edycji na całym świecie. Ukazuje się m.in. w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii i Rosji. Pierwszy numer polskiej edycji trafi na rynek 27 lutego. Dziś w nakładzie 30 tys. egzemplarzy ukazał się numer pilotażowy, który został rozesłany do wyselekcjonowanej grupy czytelników. Wydawca chce w ten sposób przedstawić nowy tytuł i zachęcić do jego kupowania od przyszłego roku. Redaktorem naczelnym magazynu został Filip Niedenthal, do niedawna szef działu mody pisma Harper's Bazaar.

    Mogę zdradzić, że na okładce pierwszego oficjalnego numeru, czyli tego, który się ukarze 27 lutego, znajdzie się polska twarz. Ale mamy takie materiały do wykorzystania, że aż szkoda byłoby nie pokazać tego, co ukazało się już na razie gdzie indziej. Oczywiście jest sporo własnej treści w numerze pilotażowym, ale okładka na razie jeszcze nie jest polska – mówi Filip Niedenthal, redaktor naczelny polskiego wydania „Esquire”, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Polska edycja „Esquire” skierowana jest do mężczyzn po 30. roku życia. Magazyn ma charakter informacyjno-poradnikowy, a podejmować będzie tematy z dziedziny kultury, polityki, lifestyle'u i psychologii. Twórcy pisma zamierzają wzorować się na amerykańskim wydaniu, ale będą kłaść duży nacisk na sprawy polskie.

    Będzie dużo artykułów, wywiadów zarówno naszych, robionych specjalnie do tej edycji, jak i materiałów z wydania amerykańskiego czy brytyjskiego. Będą sesje, będzie dużo drobnych stron, dużo o technologii, motoryzacji, gotowaniu, czyli wszystko, co interesuje współczesnego mężczyznę – mówi Filip Niedenthal.

    Polska edycja magazynu ma mieć 160 stron i kosztować ok. 10 zł. Oznacza to, że może być jednym z najdroższych pism dla mężczyzn na polskim rynku medialnym. Właściciel „Esquire”, firma Hearst Marquard Publishing, nie martwi się jednak o brak czytelników. Ponadto zyski chce czerpać głównie z reklam, a nie wpływów ze sprzedaży.

    Grupa docelowa jest, była, i nadal rośnie, dlatego myślę, że najwyższa pora, by ten nasz czytelnik znalazł coś dla siebie. Mam nadzieję, że to, co mu zaproponujemy, będzie mu odpowiadało. Polscy mężczyźni mają coraz większe potrzeby. Przede wszystkim myślę, że chcieliby poczytać, a nie zawsze jest co – mówi Filip Niedenthal.

    Hearst Marquard Publishing jest też właścicielem magazynów Cosmopolitan”, Joy”, Shape”,Hot Moda”, Voyage” oraz ekskluzywnego Harper's Bazaar”, który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2013 roku.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

    Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

    Media

    Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

    Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

    Prawo

    Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

    Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.