Newsy

Dziś premiera czwartej edycji świątecznej płyty „Czarodzieje uśmiechu” wydanej z inicjatywy Majki Jeżowskiej

2014-12-11  |  06:45

Na krążku „Czarodzieje Uśmiechu” znalazło się dziewięć przebojów z repertuaru Majki Jeżowskiej w nowych, autorskich aranżacjach, m.in. „Ulica Śnieżynkowa” i „Swingująca zima”. W tym roku działalność wokalistki na rzecz dzieci z chorobami nowotworowymi wsparli tacy artyści, jak Olga Bończyk, Rafał Brzozowski, Natalia Szroeder, i Andrzej Krzywy, którzy zaśpiewali w duetach z dziećmi.

To już czwarte wydawnictwo realizowane pod wspólnym tytułem „Czarodzieje uśmiechu”.

To jest rzecz, która zajmuje mi 6 miesięcy każdego roku, ale z której jestem bardzo dumna, bo to jest moje kochane dziecko. „Czarodzieje uśmiechu” mogą wyczarować uśmiech na twarzy dziecka, a także każdego, kto kupi tę płytę, bo tu są fantastyczne nowe aranżacje i fantastyczne głosy polskie – mówi Majka Jeżowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W tym roku akcję Majki Jeżowskiej postanowili wesprzeć: Rafał Brzozowski, Natalia Szroeder, Olga Bończyk, Hania Stach, Urszula, Andrzej Krzywy, i Damian Ukeje. Każdy z wokalistów wybrał jeden utwór z repertuaru Majki Jeżowskiej i wykonał go we własnej aranżacji. Wszyscy wokaliści zaśpiewali wybrane piosenki w duecie z dziećmi, laureatami organizowanego od dziewięciu lat Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenek Majki Jeżowskiej „Rytm i Melodia”. Na płycie znalazło się dziewięć zimowych i świątecznych utworów m.in. Swingująca zima, Ulica Śnieżynkowa, „Kochany Panie Mikołaju”, Chcę z tobą spędzić święta”.

Zawsze nagrywamy hymn, który napisałam razem z Jackiem Cyganem „Otwórzmy serca na słabszy świat”, w tym roku brzmi świątecznie, to naprawdę po amerykańsku zrobiona płyta. Jestem zachwycona. „Chcę z tobą spędzić święta” to z kolei piosenka, którą nagrałam z De Mono kilka lat temu i to jest taki świąteczny przebój, który znajdziecie państwo na wszystkich składankach. Niby się go nie słyszało, ale się okazuje, że jest jedną z najpiękniejszych piosenek, jaka ostatnio się pokazała w Polsce na temat świąt – mówi Majka Jeżowska.

Płytę Czarodzieje uśmiechu 4 będzie można kupić wyłącznie w restauracjach McDonald’s w dniach 11-31 grudnia. Jej cena wynosi 8,90 zł. Całkowity dochód z jej sprzedaży wspomoże realizowany przez Fundację Ronalda McDonalda ogólnopolski program „NIE nowotworom u dzieci”. Jesienią tego roku fundacja, w radzie której od lat zasiada Majka Jeżowska, rozpoczęła budowę pierwszego w Polsce Domu Rodzinnego, czyli hotelu dla rodzin małych pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Prokocimiu. Pierwszy krążek z serii Czarodzieje uśmiechu ukazał się w czerwcu 2010 roku i sprzedał się w rekordowym nakładzie 70 tys. egzemplarzy, uzyskując status podwójnej platyny. Łącznie trzy poprzednie edycje płyty sprzedały się w nakładzie 200 tys. egzemplarzy.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami

– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.

Muzyka

Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna

Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.