Newsy

Dziś premiera czwartej edycji świątecznej płyty „Czarodzieje uśmiechu” wydanej z inicjatywy Majki Jeżowskiej

2014-12-11  |  06:45

Na krążku „Czarodzieje Uśmiechu” znalazło się dziewięć przebojów z repertuaru Majki Jeżowskiej w nowych, autorskich aranżacjach, m.in. „Ulica Śnieżynkowa” i „Swingująca zima”. W tym roku działalność wokalistki na rzecz dzieci z chorobami nowotworowymi wsparli tacy artyści, jak Olga Bończyk, Rafał Brzozowski, Natalia Szroeder, i Andrzej Krzywy, którzy zaśpiewali w duetach z dziećmi.

To już czwarte wydawnictwo realizowane pod wspólnym tytułem „Czarodzieje uśmiechu”.

To jest rzecz, która zajmuje mi 6 miesięcy każdego roku, ale z której jestem bardzo dumna, bo to jest moje kochane dziecko. „Czarodzieje uśmiechu” mogą wyczarować uśmiech na twarzy dziecka, a także każdego, kto kupi tę płytę, bo tu są fantastyczne nowe aranżacje i fantastyczne głosy polskie – mówi Majka Jeżowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W tym roku akcję Majki Jeżowskiej postanowili wesprzeć: Rafał Brzozowski, Natalia Szroeder, Olga Bończyk, Hania Stach, Urszula, Andrzej Krzywy, i Damian Ukeje. Każdy z wokalistów wybrał jeden utwór z repertuaru Majki Jeżowskiej i wykonał go we własnej aranżacji. Wszyscy wokaliści zaśpiewali wybrane piosenki w duecie z dziećmi, laureatami organizowanego od dziewięciu lat Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenek Majki Jeżowskiej „Rytm i Melodia”. Na płycie znalazło się dziewięć zimowych i świątecznych utworów m.in. Swingująca zima, Ulica Śnieżynkowa, „Kochany Panie Mikołaju”, Chcę z tobą spędzić święta”.

Zawsze nagrywamy hymn, który napisałam razem z Jackiem Cyganem „Otwórzmy serca na słabszy świat”, w tym roku brzmi świątecznie, to naprawdę po amerykańsku zrobiona płyta. Jestem zachwycona. „Chcę z tobą spędzić święta” to z kolei piosenka, którą nagrałam z De Mono kilka lat temu i to jest taki świąteczny przebój, który znajdziecie państwo na wszystkich składankach. Niby się go nie słyszało, ale się okazuje, że jest jedną z najpiękniejszych piosenek, jaka ostatnio się pokazała w Polsce na temat świąt – mówi Majka Jeżowska.

Płytę Czarodzieje uśmiechu 4 będzie można kupić wyłącznie w restauracjach McDonald’s w dniach 11-31 grudnia. Jej cena wynosi 8,90 zł. Całkowity dochód z jej sprzedaży wspomoże realizowany przez Fundację Ronalda McDonalda ogólnopolski program „NIE nowotworom u dzieci”. Jesienią tego roku fundacja, w radzie której od lat zasiada Majka Jeżowska, rozpoczęła budowę pierwszego w Polsce Domu Rodzinnego, czyli hotelu dla rodzin małych pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Prokocimiu. Pierwszy krążek z serii Czarodzieje uśmiechu ukazał się w czerwcu 2010 roku i sprzedał się w rekordowym nakładzie 70 tys. egzemplarzy, uzyskując status podwójnej platyny. Łącznie trzy poprzednie edycje płyty sprzedały się w nakładzie 200 tys. egzemplarzy.

 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Edukacja

Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.