Mówi: | Beata Pawlikowska |
Funkcja: | podróżniczka, pisarka |
Beata Pawlikowska: Każdy z nas czyni ekologię. Segregacja śmieci i zmniejszanie zużycia mediów to nie są działania tylko dla międzynarodowych instytucji
Pisarka podróżuje po całym świecie i odwiedza najbardziej egzotyczne zakątki naszej planety, zachwycając się tym, co jeszcze pozostało w stanie nienaruszonym. Dobrze więc wie, jak ważne jest, abyśmy dbali o nasze środowisko naturalne, które pozostawimy przyszłym pokoleniom. Dlatego też Beata Pawlikowska za pomocą mediów społecznościowych rozpowszechnia wiedzę o ekologii i zachęca do działania.
Niemal każdego dnia napływają do nas informacje o negatywnym oddziaływaniu człowieka na środowisko. Wzrost emisji CO2, topniejące lodowce, globalne ocieplenie – te wszystkie zmiany można powstrzymać tylko rozsądnym działaniem, do którego namawia Beata Pawlikowska.
– Ekologia to jest życie, to jest Ziemia, na której żyjemy, i my nie jesteśmy jej właścicielami, tylko jesteśmy jej częścią. Każda rzecz, którą każdy z nas robi po to, żeby na Ziemi było lepiej, to robi to jednocześnie dla wszystkich ludzi – mówi podróżniczka agencji Newseria Lifestyle.
Beata Pawlikowska propaguje działania na rzecz ochrony środowiska, bo chce, żeby świadomość społeczeństwa w tym zakresie się zwiększała. Podkreśla też, że ekologia nie jest zarezerwowana tylko dla specjalnie przygotowanych do tego jednostek. Każdy z nas może dołożyć do całości wartościową cegiełkę.
– Ekologia może być wielkim słowem i może się wydawać, że na świecie są za nią odpowiedzialne wielkie międzynarodowe instytucje. Ale prawda jest taka, że każdy z nas czyni ekologię na co dzień, choćby poprzez to, w jaki sposób jeździ samochodem, bo wtedy wydziela mniej lub więcej spalin do powietrza. Choćby to, że recykluje, że ma kompost, gdzie wyrzuca resztki organiczne, choćby to, że oszczędza papier, oszczędza wodę, prąd i co najważniejsze, nie używa plastiku. To wszystko jest ekologia – mówi pisarka.
Jej zdaniem podróżniczki Polacy mają coraz większe rozeznanie w tej kwestii i sporo osób poważnie podchodzi do tematu.
– Po pierwsze dlatego, że dużo się o tym mówi, a poza tym Polacy są mądrzy i umieją myśleć. Za każdym razem, kiedy publikuję coś w mediach społecznościowych, co zahacza o temat ekologiczny, to jest bardzo duży odzew. Ludzie dzielą się swoimi pomysłami, w jaki sposób można to robić jeszcze lepiej – mówi.
Za swoją działalność i postawę proekologiczną Beata Pawlikowska otrzymała statuetkę Skrzydła Ekologii 2021.
Czytaj także
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-06-25: Polskie uczelnie nie są wolne od mobbingu. Środowisko akademickie pracuje nad dobrymi praktykami w polityce antymobbingowej
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-04-25: Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-05-20: Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.