Newsy

Beata Pawlikowska: Każdy z nas czyni ekologię. Segregacja śmieci i zmniejszanie zużycia mediów to nie są działania tylko dla międzynarodowych instytucji

2021-08-16  |  06:22

Pisarka podróżuje po całym świecie i odwiedza najbardziej egzotyczne zakątki naszej planety, zachwycając się tym, co jeszcze pozostało w stanie nienaruszonym. Dobrze więc wie, jak ważne jest, abyśmy dbali o nasze środowisko naturalne, które pozostawimy przyszłym pokoleniom. Dlatego też Beata Pawlikowska za pomocą mediów społecznościowych rozpowszechnia wiedzę o ekologii i zachęca do działania.

Niemal każdego dnia napływają do nas informacje o negatywnym oddziaływaniu człowieka na środowisko. Wzrost emisji CO2, topniejące lodowce, globalne ocieplenie – te wszystkie zmiany można powstrzymać tylko rozsądnym działaniem, do którego namawia Beata Pawlikowska.

– Ekologia to jest życie, to jest Ziemia, na której żyjemy, i my nie jesteśmy jej właścicielami, tylko jesteśmy jej częścią. Każda rzecz, którą każdy z nas robi po to, żeby na Ziemi było lepiej, to robi to jednocześnie dla wszystkich ludzi – mówi podróżniczka agencji Newseria Lifestyle.

Beata Pawlikowska propaguje działania na rzecz ochrony środowiska, bo chce, żeby świadomość społeczeństwa w tym zakresie się zwiększała. Podkreśla też, że ekologia nie jest zarezerwowana tylko dla specjalnie przygotowanych do tego jednostek. Każdy z nas może dołożyć do całości wartościową cegiełkę.

– Ekologia może być wielkim słowem i może się wydawać, że na świecie są za nią odpowiedzialne wielkie międzynarodowe instytucje. Ale prawda jest taka, że każdy z nas czyni ekologię na co dzień, choćby poprzez to, w jaki sposób jeździ samochodem, bo wtedy wydziela mniej lub więcej spalin do powietrza. Choćby to, że recykluje, że ma kompost, gdzie wyrzuca resztki organiczne, choćby to, że oszczędza papier, oszczędza wodę, prąd i co najważniejsze, nie używa plastiku. To wszystko jest ekologia – mówi pisarka.

Jej zdaniem podróżniczki Polacy mają coraz większe rozeznanie w tej kwestii i sporo osób poważnie podchodzi do tematu.

– Po pierwsze dlatego, że dużo się o tym mówi, a poza tym Polacy są mądrzy i umieją myśleć. Za każdym razem, kiedy publikuję coś w mediach społecznościowych, co zahacza o temat ekologiczny, to jest bardzo duży odzew. Ludzie dzielą się swoimi pomysłami, w jaki sposób można to robić jeszcze lepiej – mówi.

Za swoją działalność i postawę proekologiczną Beata Pawlikowska otrzymała statuetkę Skrzydła Ekologii 2021.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.