Newsy

Zygmunt Chajzer: Żona z pojemnikami jeździ do źródełka wody oligoceńskiej. Dzięki temu zużywamy mniej plastiku

2019-12-11  |  06:28

Temat ochrony środowiska nie jest Zygmuntowi Chajzerowi obojętny. Prezenter zaznacza, że jest wyczulony na segregację śmieci. W ostatnim czasie postanowił również zniwelować ilość zużywanego przez siebie i rodzinę plastiku. Wyznaje, że początkowo nie wiedział, jak się za to zabrać. Teraz jednak jego żona jeździ po wodę do źródełka oligoceńskiego, dzięki czemu mogli zrezygnować z kupowania wody butelkowanej.

Zygmunt Chajzer przyznaje, że stara się żyć bardziej ekologicznie.

– Staram się robić to, co mogę. Przede wszystkim segreguję śmieci – jestem bardzo wyczulony na tym punkcie – mówi agencji Newseria Lifestyle Zygmunt Chajzer.

Na całym świecie zwraca się uwagę na zagrożenie środowiska spowodowane nadmierną produkcją plastiku. Przeciwko wykorzystywaniu go protestują już nie tylko ekolodzy. Prezenter radiowy i telewizyjny do niedawna kupował wodę butelkowaną. Ostatnio jednak postanowił to zmienić. Zauważył bowiem, że ilość plastiku, którą codzienne zużywa zarówno on, jaki i jego rodzina jest zbyt duża.

– Żona kupowała wodę w plastikowych butelkach. Ich ilość była naprawdę przerażająca. Próbowaliśmy to jakoś zniwelować, kupując większe pojemniki, ale to też była produkcja plastiku – tłumaczy.

Zygmuntowi Chajzerowi udało się znaleźć sposób na to, aby ograniczyć zużycie plastiku. Złotym środkiem okazały się źródełka oligoceńskie, które znajdują się w Warszawie. Można z nich pobierać wodę zdatną do picia i zabierać ją ze sobą do domu.

– W tej chwili żona z pojemnikami jeździ do źródełka wody oligoceńskiej i przywozi ją do domu, w tym samych pojemnikach. Dzięki temu nie zużywamy niesamowitej ilości plastikowych butelek – podkreśla Zygmunt Chajzer.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.