Mówi: | Piotr Sołoducha, Enej Mirosław Ortyński, Enej |
Enej: Od dawna marzyliśmy o napisaniu piosenki do filmu. Na planie teledysku największe wrażenie zrobiła na nas Małgorzata Socha
Muzycy zespołu Enej czują się podekscytowani tym, że mieli okazję skomponować utwór promujący dużą produkcję fabularną. Kiedy dostali propozycję od twórców „Baśki”, w zasadzie mieli już gotowy materiał, bo tak się złożyło, że piosenka, która miała trafić na ich najnowszy album, doskonale zgrała się z historią opowiedzianą w tym filmie. Piotr Sołoducha i Mirosław Ortyński chwalą sobie również współpracę z Małgorzatą Sochą, która zagrała w ich klipie.
– Piosenka była napisana do filmu "Baśka", w którym główną rolę gra Małgorzata Socha. Nie znaliśmy się wcześniej, więc była to jedna wielka niewiadoma. Byliśmy umówieni na konkretną godzinę na planie i kiedy przyszła, to po trzech sekundach czuło się ogromną serdeczność i uśmiech. Ona była bardziej zaangażowana niż reżyser, mimo że on też był świetny, ale to ona ustawiała nas: stańcie tu, tu zróbmy tak, żeby to wyszło pięknie. Ja byłem pełny podziwu i w dużym szoku, bo przy swojej ilości obowiązków miała jeszcze na tyle chęci, aby tak aktywnie działać na planie tego teledysku – mówi agencji Newseria Lifestyle Piotr Sołoducha, wokalista i akordeonista zespołu Enej.
– Duży profesjonalizm bił od niej – dodaje Mirosław Ortyński, wokalista, basista, kompozytor i tekściarz zespołu Enej.
Muzycy są zadowoleni z efektu końcowego. Ich zdaniem teledysk doskonale obrazuje klimat i tematykę utworu „Światy dwa”.
– Wydaje nam się, że wyszło bardzo energetycznie, zabawnie i profesjonalnie, bo mając koło siebie takich aktorów, czuliśmy się wyjątkowo i wiedzieliśmy, że coś fajnego z tego wyjdzie – mówi Mirosław Ortyński.
– Zawsze na początku jest jakiś plan, jakieś założenia teledyskowe, ale jak to przy tworzeniu muzyki, piosenek czy klipów bywa, często na skutek instynktu czy w wyniku jakiejś sytuacji pojawia się tam coś, czego nie było w planach – mówi Piotr Sołoducha.
Teraz muzycy zespołu Enej z ekscytacją czekają na premierę filmu „Baśka” w reżyserii Marcina Ziębińskiego, bo ich zdaniem będzie to bardzo ciekawa opowieść. Główna bohaterka tej produkcji Baśka (w tej roli Małgorzata Socha) zbliża się do czterdziestki i ma wszystko, czego pragnęła: męża (Piotr Głowacki), troje dzieci, małą firmę cateringową i piękny dom. Niby jest szczęśliwa, ale jednak gdzieś straciła iskrę i zapał do życia. Gdy w pracy spotyka przystojnego i znanego choreografa Jima (Mikołaj Roznerski), jej życie staje na głowie. W końcu mąż zaczyna podejrzewać ją o romans i żąda rozwodu. Kobieta musi więc zdecydować, czy rozpocząć życie na nowo, czy wrócić do tego, co budowała przez lata.
– Obsada jest wybitna, więc jeżeli już pojawi się ten film, to mało tego, że my pójdziemy, to będziemy bardzo rekomendować, bo już, nawet jeszcze nie oglądając go, wydaje nam się, że warto – mówi Mirosław Ortyński.
Piotr Sołoducha i Mirosław Ortyński cieszą się, że to właśnie ich utwór promuje tę produkcję. Po raz pierwszy zmierzyli się z takim wyzwaniem i sprawiło im to dużą frajdę.
– Nie ukrywam, że od wielu lat to było naszym marzeniem, aby taką propozycję dostać. Rozmawialiśmy o tym wielokrotnie, czy byśmy podjęli rękawicy, czy byśmy sprostali temu zadaniu. I dostaliśmy propozycję na etapie, kiedy tworzyliśmy naszą nową płytę „Vesna”, mieliśmy już więc tekst i muzykę, bo piosenka była po prostu pisana pod nowy album. I sytuacja jest na swój sposób ciekawa, bo Mynio już napisał tekst, który w dziewięćdziesięciu procentach po prostu trafił w film – mówi Piotr Sołoducha.
– Tekst ogólnie był, tylko gdy dostaliśmy propozycję i zarys filmu, to został on lekko zredagowany na potrzeby tego filmu, żeby miał jakiś wspólny mianownik z historią, która będzie w nim opowiedziana – dodaje Mirosław Ortyński.
Film trafi do kin prawdopodobnie jesienią.
Czytaj także
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-12-30: Krystian Ochman: Takich utworów jak „Bohemian Rhapsody” czy „Somebody to Love” to ja bym nie dotykał. Generalnie to chcę odejść od coverów i śpiewać swoje utwory
- 2024-12-19: Luna: Pewni ludzie i sytuacje mi nie służyły. Musiałam się oddzielić od przeszłości i zacząć nowy rozdział w swoim życiu
- 2024-12-27: Luna: Ostatnio cierpię na nadprodukcję twórczą. Eurowizja przyniosła mi zbyt dużo weny artystycznej i z tyłu głowy są już dwa kolejne albumy
- 2024-12-23: Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
- 2024-12-11: Miuosh: Trwa wielkie odliczanie do trasy koncertowej „Pieśni Współczesne. Tom II”. Biletów praktycznie już nie ma, więc dodajemy kolejne terminy
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
Aktorka nie szczędzi gorzkich słów pod adresem środowiska polskich filmowców. Jest rozgoryczona tym, że w branży nie można na nikogo liczyć nawet wtedy, kiedy dochodzi do utraty pracy, mobbingu czy nadużyć finansowych. Artyści się nie wspierają, a rywalizacja o role i obawa przed konsekwencjami wyrażania krytyki wobec reżyserów czy producentów powodują, że atmosfera jest niezwykle napięta. Joanna Kurowska zwraca też uwagę na konieczność przeprowadzenia reformy Zawiązku Artystów Scen Polskich. Jej zdaniem to sztuczny twór, który w rzeczywistości nie dba o aktorów, nie broni ich praw i interesów.
Prawo
Coraz więcej rodziców odmawia zaszczepienia dzieci. Statystyki mogłoby poprawić ograniczenie dostępu do żłobków i przedszkoli
W ciągu ostatnich kilku lat liczba uchyleń od szczepień obowiązkowych dzieci i młodzieży zwiększyła się prawie dwukrotnie – z 48,6 tys. w 2019 roku do 87,3 tys. w 2023 roku – wynika z danych NIZP PZH-PIB. W efekcie coraz więcej zapomnianych chorób powraca i rośnie liczba zachorowań m.in. na odrę czy krztusiec. Wraz rosnącym odsetkiem odmów powracają pomysły, by uzależnić od szczepień miejsce w żłobku czy przedszkolu, ale eksperci podkreślają, że potrzebna jest przede wszystkim edukacja rodziców.
Media
Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.