Newsy

Eva Grygo: w Londynie jest większa otwartość na wizje nowych projektantów niż w Polsce

2016-05-27  |  06:45

Eva Grygo to jedyna polska projektantka, która współpracuje z brytyjską edycją programu „Top Model”. Polce podoba się profesjonalne podejście producentów programu oraz fakt, że projektanci mają duży wpływ na kształt pokazów mody. Twierdzi też, że brytyjski świat mody jest bardziej otwarty na wizje młodych projektantów niż polski.

Współpraca Evy Grygo z producentami brytyjskiej edycji programu „Top Model” zaczęła się w 2010 roku. Polska projektantka przebywała wówczas w Londynie na stażach u tamtejszych kreatorów mody, m.in. w niemieckim domu mody Felder Felder oraz w studiu portugalskiego projektanta Louisa de Gama. Producenci telewizyjnego show zauważyli ją podczas pokazu organizowanego przez Fashion TV. Od tego czasu projektuje stroje, które uczestnicy „Top Model” noszą podczas finałowego pokazu.

– Po 6 lat mojej współpracy z „Top Model UK” mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona zarówno z wysokiego poziomu organizacji, jak i z profesjonalnego podejścia do projektantów – mówi Eva Grygo agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Pokaz finałowy przygotowywany jest z dużym wyprzedzeniem, a wszystkie szczegóły ustalane są nawet kilka miesięcy wcześniej. Eva Grygo twierdzi, że projektanci mają bardzo duży wpływ na kształt pokazu – mogą decydować m.in. w jakiej kolejności będą prezentowane sylwetki, jak będzie wyglądała choreografia, muzyka i oświetlenie.

Eva Grygo ukończyła Międzynarodową Szkołę Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie, do Londynu wyjechała, aby szlifować warsztat projektanta. Twierdzi, że początki w londyńskim świecie mody nie zawsze są łatwe – o zdobycie miejsca na stażu u znanego projektanta trzeba bowiem mocno walczyć.

– Jak przyjechałam do Londynu, to przez miesiąc robiłam research, szukałam najlepszych projektantów w stylu, w którym chciałabym się rozwijać. Miałam wiele propozycji, natomiast wybrałam tych projektantów, którzy byli najbliżej mojego stylu i z którymi czułam dobry kontakt – mówi Eva Grygo.

W ciągu minionych sześciu lat Eva Grygo zdobyła mocną pozycję w londyńskim świecie mody. Jej kolekcje pokazywane były m.in. podczas pokazów Fashion TV w Londynie, Oxford Fashion Week oraz AFW London. W Polsce jej projekty można było natomiast zobaczyć na takich wydarzeniach, jak Warsaw Fashion Street, Mercedes Benz Fashion Weekend Warsaw czy Show Trends 2014. Projektantka twierdzi, że londyński świat mody jest bardziej otwarty na wizje nowych projektantów niż polski.

– Jest też większe zainteresowanie modą i niezależnymi projektantami. W Polsce ten rynek wciąż się rozwija, oczywiście w pozytywnym kierunku. Ale wydaje mi się, że jeszcze potrzeba dużo czasu, bo jest to proces powolny, żeby zainteresowanie modą było na takim poziomie jak w krajach zachodnich – mówi Eva Grygo.

Projektantka koncentruje się obecnie na sprzedaży swoich kolekcji w Polsce i Wielkiej Brytanii. W przyszłości chciałaby także zaistnieć na rynkach niemieckim lub francuskim.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.