Newsy

Ewa Szabatin: Nie zaszczepiłam się na grypę i nie zaszczepię się na koronawirusa. Wierzę, że na niego nie zachoruję

2020-06-30  |  06:16

Tancerka sceptycznie podchodzi do pomysłu wdrożenia szczepień ochronnych przeciwko koronawirusowi. Jej zdaniem szczepionka – w której poszukiwanie zaangażowanych jest obecnie wiele firm farmaceutycznych – może okazać się niebezpieczna. Skutki tego typu leczenia są bowiem nieznane i trudne do przewidzenia. Według Ewy Szabatin najważniejsze jest, żeby w sytuacjach kryzysowych wykazywać się zdrowym rozsądkiem i nie ufać wszystkim informacjom podawanym przez media.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że koncerny farmaceutyczne i ośrodki badawcze na całym świecie rozpoczęły intensywne badania w celu wynalezienia lekarstwa zwalczającego chorobę. Zdaniem Ewy Szabatin firmami tymi nie kierują jedynie szlachetne intencje. Według niej wielu majętnych ludzi angażuje się w wyścig po szczepionkę dlatego, że liczą na spory zysk.

– Nie chce mi się wierzyć, że wielkie organizacje inwestują miliony tylko po to, żeby zwalczyć wirusa, który okazuje się nie tak straszny, jak zakładano na początku. Myślę, że bogaci ludzie, którzy chcą wynaleźć szczepionkę, nie robią tego jedynie z dobrego serca. Na lekarstwach i szczepionkach zarabia się miliony. Jest to więc idealna sytuacja, by bogaci stali się jeszcze bogatsi – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Ewa Szabatin.

Jej zdaniem firmy farmaceutyczne wykorzystują panujący w ostatnim czasie lęk i strach po to, by przekonać konsumentów do swoich racji. Panika nie sprzyja racjonalnemu myśleniu. Wręcz przeciwnie – powoduje chaos i sprawia, że ludzie są bardziej podatni na sugestie i zewnętrzne naciski. Takim społeczeństwem dużo łatwiej jest manipulować. Według tancerki organizacje doskonale zdają sobie z tego sprawę.

– Ludzie są zestresowani, boją się wyjść na ulicę i spotkać z drugim człowiekiem. To dobry pretekst, by wcisnąć im nowe szczepionki – nie mówiąc o chipach podskórnych i innych tego typu rozwiązaniach. Myślę, że jest to związane z jakimś planem dotyczącym nas wszystkich, jednak zobaczymy, co przyniesie przyszłość – tłumaczy.

Tancerka zaznacza, że nawet jeśli w przyszłości uda się wynaleźć szczepionkę na koronawirusa, nie skorzysta z możliwości zaszczepienia. Uważa bowiem, że nie należy bezgranicznie wierzyć we wszystkie informacje, które podają wielkie koncerny farmaceutyczne. Jej zdaniem dużo rozsądniejszą strategią jest systematyczne dbanie o siebie.  Konsekwentne wzmacnianie odporności poprzez odpowiednią, bogatą w składniki odżywczą dietę pomoże przygotować organizm na ewentualne zagrożenie.

– Nie wierzę w szczepionkę, która mogłaby być wynaleziona w tak krótkim czasie i która miałaby ochronić społeczeństwo przed wirusem mutującym się tak szybko. Nie zaszczepiłam się na grypę i nie zaszczepię się na koronawirusa. Wierzę, że na niego nie zachoruję, a nawet jeśli tak by się stało, myślę, że moje ciało będzie na tyle silne, że sobie poradzi – mówi Ewa Szabatin.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.