Newsy

Ewa Wachowicz: Jestem ogromną przeciwniczką produktów light

2014-03-19  |  06:20

Ewa Wachowicz przyznaje, że pozwala sobie na słodkie przekąski, jednak przyrządza je ze składników, które nie wpływają na wzrost wagi. Prowadząca program „Ewa gotuje” nie należy do zwolenników produktów oznakowanych jako light. Zminimalizowanie zawartości tłuszczu oznacza dla producentów żywności konieczność podwyższenia ilości wysoko przetworzonych węglowodanów, m.in. w celu zachowania walorów smakowych.

– Jestem ogromną przeciwniczką produktów light. Tego typu żywność nie jest odpowiednio zbilansowana pod względem zawartości tłuszczów i węglowodanów. Osoby będące na  diecie całkowicie pozbawionej tłuszczu spożywają więcej cukrów, co powoduje otyłość i inne problemy zdrowotne. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest przyjmowanie produktów, z których nie usunięto naturalnego tłuszczu. Dzięki temu organizm szybciej odczuwa sytość i nie domaga się dodatkowych porcji jedzenia – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Wachowicz.

Była Miss Polonia, dbająca o swoje zdrowie i szczupłą figurę, od czasu do czasu pozwala sobie na słodkie przekąski. Według niej zdrowszą alternatywą słodyczy są owoce.

 – Owoce zawsze są idealnym posiłkiem, który można przyrządzić szybko i łatwo. Bardzo lubię przygotowywać owocowe sałatki, które na koniec polewam odrobiną pełnowartościowego jogurtu czy śmietany. Jest to słodka i smaczna przekąska. Nie można dać się zwariować na punkcie produktów light – dodaje prezenterka.

Ewa Wachowicz, dla której kuchnia oznacza nie tylko pracę w telewizji, lecz także i życiową pasję, przyrządza słodkie potrawy z owoców na wiele sposobów. Komponując jadłospis, zwraca szczególną uwagę zarówno na smak, jak i na jakość produktów, kaloryczność i sposób przygotowania.

– Ciekawym pomysłem na pierwsze wiosenne dni są sorbety. Zrobione na prawdziwym, świeżo wyciskanym soku są wspaniałą, słodką i jednocześnie zdrową przekąską. Wystarczy wycisnąć sok z pomarańczy, cytryny lub innych owoców, wlać do woreczków na kostki z lodem i zamrozić. Po upływie kilku godzin należy zmiksować kostki za pomocą blendera, doprawiając delikatnie cukrem do smaku – mówi dziennikarka.

Ewa Wachowicz zdobyła popularność wygrywając wybory Miss Polonia w 1992 roku, a następnie pracując jako rzeczniczka rządu, producentka oraz dziennikarka telewizyjna. Prowadzi programy „Ewa gotuje” czy „Przez żołądek do serca”. Od niedawna na antenie Polsatu można oglądać drugą edycję kulinarnego show „Top Chef”, w którego jury zasiada. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.