Mówi: | Ilona Łepkowska |
Funkcja: | scenarzystka filmowa |
Ilona Łepkowska: Od pewnego czasu się przyjęło, że ledwo z supermarketów znikną cmentarne znicze, to pojawiają się bombki choinkowe. Dla mnie to jest trochę za szybkie przejście
Scenarzystka podkreśla, że dla niej pierwszym i niezwykle ważnym punktem przygotowania do świąt Bożego Narodzenia jest zakup prezentów dla najbliższych. Nigdy więc nie zwleka z tym do ostatniej chwili, bo nie lubi stać w długich kolejkach tuż przed samą Wigilią. Oryginalne upominki woli wybierać bez pośpiechu i dlatego daje sobie na to czas w listopadzie. Ilona Łepkowska ma świadomość, że handel rządzi się swoimi prawami, ale jej zdaniem przez komercjalizację świąt te wyjątkowe grudniowe dni powoli tracą atmosferę i swój urok.
Choć Boże Narodzenie dopiero za półtora miesiąca, to jak zauważa scenarzystka, w galeriach handlowych już roi się od świątecznych gadżetów i dekoracji. Ona sama uważa jednak, że jest na to odrobinę za wcześnie. Wszystko bowiem powinno mieć swój czas i na świąteczną atmosferę również przychodzi właściwy moment.
– Od pewnego czasu przyjęło się, że ledwo z supermarketów znikną cmentarne znicze, to pojawiają się bombki choinkowe. Dla mnie to jest może trochę za szybkie przejście – mówi agencji Newseria Lifestyle Ilona Łepkowska.
Wiele osób daje się jednak porwać temu trendowi. Ze sklepowych półek kuszą ozdoby świąteczne, w domach pojawiają się okolicznościowe dekoracje, zaczyna się planowanie świątecznego menu i pogoń za prezentami. Scenarzystka podkreśla, że w tej ostatniej kwestii nie lubi zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę.
– Wydaje mi się, że połowa listopada to już jest dobry moment, żeby zacząć myśleć o świętach, a przede wszystkim o tym, jaki prezent kupić swoim bliskim, żeby sprawić im radość. Staram się prezenty dla najbliższych zgromadzić wcześniej, ponieważ nie znoszę sklepów, nie znoszę tego tłoku przedświątecznego. Ten szał, ten rejwach źle na mnie działa, dlatego staram się wszystko zorganizować tak, żeby mieć wszystko wcześniej, a w ostatniej chwili kupić tylko jakieś spożywcze rzeczy – mówi.
A już 10 listopada Ilona Łepkowska zaprasza do kin na film zatytułowany „Uwierz w Mikołaja” na podstawie jej scenariusza, a w reżyserii Anny Wieczur. To ekranizacja książkowego bestsellera Magdaleny Witkiewicz, opowieść o tym, że w magicznym czasie świąt Bożego Narodzenia, każdemu, niezależnie od tego, kim jest i ile ma lat, może się przydarzyć coś niezwykle miłego i pięknego.
– Myślę, że ten film będzie dobrym sposobem, żeby powoli wdrożyć się w ten świąteczny nastrój – mówi scenarzystka.
Czytaj także
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-12-16: Krystian Ochman: Zawsze odrzucałem różne propozycje na sylwestra, ale teraz wezmę udział w wyjątkowym koncercie. Stworzę duet z moim dziadkiem
- 2024-12-17: Wiktor Dyduła: W sylwestra po raz pierwszy będę pracował jako muzyk, a nie kelner
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
Artysta promuje obecnie swój najnowszy singiel zatytułowany „Szybkie tempo” i właśnie z taką prędkością od trzech lat podbija polski rynek muzyczny. Piosenkarz zdaje sobie jednak sprawę z tego, jakie wyzwania narzuca życie w ciągłym biegu, dlatego on sam, mimo że prężnie rozwija swoją karierę i czerpie ogromną radość ze śpiewania, od czasu do czasu zatrzymuje się i patrzy na to, co robi z innej perspektywy, by złapać tak potrzebny dystans. Wiktor Dyduła przyznaje bowiem, że w branży muzycznej nie brakuje osób, które skarżą się na zbyt duże obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe.