Newsy

Gwiazdy namawiają do dobroczynności

2013-12-18  |  08:50
Mówi:Ryszard Rembiszewski (prezenter telewizyjny); Grażyna Wolszczak (aktorka); Lidia Popiel (fotografka); Karolina Malinowska (modelka); Ruda (wokalistka Red Lips); Natalia Siwiec (modelka); Alicja Węgorzewska (śpiewaczka operowa)
  • MP4
  • W Polsce jest coraz więcej akcji charytatywnych, w których udział biorą znane osoby. Gwiazdy robią to z różnych powodów. Lidia Popiel pomaga, bo sprawia jej to radość, Karolina Malinowska. ponieważ jest świadoma, że w życiu bywa różnie, zaś Grażyna Wolszczak wie, że jej obecność jako gwiazdy sprawia maluchom frajdę.

    Gwiazdy najczęściej biorą udział w kampaniach, które mają zwrócić uwagę na poważny problem społeczny, dają koncerty, spędzają czas z chorymi, nagłaśniają sprawę potrzebujących, opowiadając o nich publicznie i dają im wsparcie.
     
    Opinia publiczna w tej sprawie jest często podzielona, bo jedni twierdzą, że gwiazdy pomagają tylko dlatego, żeby zdobyć jeszcze większą popularność. Część z kolei uważa, że dzięki swej popularności mogą zrobić o wiele więcej niż zwykli ludzie.

    –  To jest najważniejsza potrzeba w życiu. Nic nie sprawia takiej radości. Żaden prezent zrobiony sobie nie niesie ze sobą takiej radości jak pomaganie. Bardzo to egoistyczne  –  tłumaczy fotografka i modelka Lidia Popiel.

    Z kolei modelka Karolina Malinowska uważa, że dzielenie się z potrzebującymi to jej obowiązek.

    Życie i fortuna kołem się toczy, różnie to bywa. Uważam, że jak ma się dużo to trzeba się dzielić, nie tylko w tym wymiarze materialnym. Czasami po prostu warto poświęcić komuś trochę czasu i dać mu odrobinę siebie.

    Malinowska zdradziła, że właśnie przygotowuje ponad czterysta paczek dla dzieci z warszawskiej dzielnicy Praga, w której mieszka. Obecnie całe pokoje w jej domu są wypełnione podarunkami. Do pomocy przystąpiły również inne znane osoby. W ramach akcji One Day, zorganizowano imprezę gwiazdkową dla dzieci z domów dziecka z Oświęcimiu, Równem i w Warszawie. Jej celem było spełnienie chociaż jednego życzenia każdego dziecka. Oprócz prezentów dzieci otrzymały także możliwość rozwijania swoich pasji. Np. kurs fotograficzny pod okiem Lidii Popiel.

    Pomaga także Alicja Węgorzewska, która od lat wspiera m.in. fundację Synapsis dla dzieci autystycznych. Jest także ambasadorem szkoły autystycznej fundacji „Krok po kroku”.

    Dostałam tak wiele, że to gdzieś musi zostać oddane –  motywuje swoje działania Węgorzewska.

    Aktorka Grażyna Wolszczak, modelka Natalia Siwiec i Ruda, wokalistka Red Lips, udzielają się charytatywnie z prostego powodu. Po prostu swoją znaną osobą, chcą dzieciakom przynieść frajdę i wesprzeć na duchu w ich ciężkim losie.

    Dzieci mają przyjemność, że sobie zrobią zdjęcie z panią z telewizji i dla takiego dziecka które jest pierwszy raz w Warszawie w ogóle, to jest jakaś atrakcja. Ja jestem więc atrakcją – tłumaczy Grażyna Wolszczak, a Natalia Siwiec dodaje – Podobno jeden taki dzień, dla takiego dziecka może oznaczać tyle, że zmieni całkowicie jego życie. Oby tak było, oby wszystkie dzieci zmotywował ten dzień, żeby iść do góry, żeby uwierzyły w siebie, że jeszcze w życiu mogą wiele osiągnąć.

    Oglądanie chorych i potrzebujących dzieci pomaga także docenić własne życie.

    Niedawno byłem na oddziale onkologicznym, w Instytucie Matki i Dziecka. Tam kręciliśmy teledysk I muszę powiedzieć, że każdy z nas co jakiś czas powinien pójść na taki oddział. Wtedy jego życie zupełnie się przewartościowuje – opowiada prezenter telewizyjny Ryszard Rembiszewski.

    Wyniki badań CBOS pokazują, że W 2012 r.  52 proc. Polaków  wsparła potrzebujących rzeczowo, np. ubraniami, książkami. To o 8 proc. więcej niż w roku 2011. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.