Newsy

Gwiazdy pomagają czworonogom z okazji Światowego Dnia Zwierząt

2013-10-05  |  13:30
Mówi:Katarzyna Skrzynecka, Kasia Nova, Marcelina Zawadzka, Candy Girl, Aicha i Asteya
  • MP4
  • Z okazji Światowego Dnia Zwierząt w jednym z warszawskich schronisk gwiazdy po raz kolejny pokazały, że nie jest obojętny im los zwierząt. W trakcie pobytu w schronisku przekazały karmę zebraną dla psów i kotów oraz umiliły dzień przebywającym w tym miejscu czworonogom.

     – Zawsze, w miarę moich możliwości, staram się wspierać takie akcje. Gdy tylko mam okazję próbuję nagłaśniać tę sprawę w  mediach, aby dowiedziało się o niej jak najwięcej osób. Dodatkowo, na ile się da, pomagam finansowo. Nie każdy z pupili mieszkających w schronisku ma tyle szczęścia co zwierzęta domowe, które mogą liczyć na kochającą rodzinę i bezpieczny dom – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Skrzynecka

    Według Kasi Novej nie można być obojętnym na cierpienie zwierząt.

    Kocham zwierzęta. Sama w swoim życiu miałam kilka psów, przez co takie miejsca wyjątkowo mnie poruszają. Właśnie tutaj zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji. Dlatego też powinno się nagłaśniać ten problem, zarówno w telewizji jak i w prasie oraz Internecie – mówi Nova.

    Pozytywne aspekty inicjatywy dostrzega, była Miss Polonia, Marcelina Zawadzka

    Dla mnie cała ta akcja jest fantastyczna. Tak naprawdę każdy z nas powinien się zainteresować w jaki sposób mógłby pomóc schroniskom. To dobra okazja, by zrobić coś nie tylko dla siebie i ludzi, ale także dla zwierząt. Odkąd pamiętam zawsze w domu mieliśmy jakiegoś zwierzaka. Czasem był to pies, czasem kot, a czasem jeszcze inny futrzak. Obecnie nie wyobrażam sobie życia bez pupila w domu – kończy Zawadzka.

    Do ciągłego obcowania z czworonogami przyzwyczajona jest również Candy Girl

    Nie wyobrażam sobie życia bez zwierząt. Inicjatywa wspierania schronisk i pomagania głodnym zwierzętom jest wyjątkowo bliska memu sercu. Głównym powodem, dla którego angażuje się w tego typu przedsięwzięcia jest fakt, iż pomagamy tym najmniejszym, które często są uzależnione od działalności człowieka – mówi piosenkarka.

    Z prawdziwego oblicza schronisk zdały sobie sprawę członkinie duetu Aicha i  Asteya.

    Tutaj jest gorzej niż myślałyśmy. Dopiero, gdy człowiek zobaczy na własne oczy, ile krzywdy wyrządzają ludzie małym, bezbronnym zwierzętom, to może uzmysłowić sobie, czego dokonał. Nam jest jeszcze ciężej o tym mówić, gdyż podchodzimy do tematyki zwierząt bardzo emocjonalnie. Można powiedzieć, że bardziej kochamy zwierzęta niż ludzi – dodają.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

    Handel

    W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

    Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

    Podróże

    Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

    Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.