Newsy

Gwiazdy walczą z rakiem piersi

2013-10-10  |  10:35
Mówi:Jolanta Lewicka (właścicielka sieci salonów Li Parie ); Edyta Herbuś (aktorka), Tamara Arciuch (aktorka); Karolina Malinowska (modelka)
  • MP4
  • Znane gwiazdy założyły bokserskie rękawice i weszły na ring. Nie po to, aby bić się ze sobą, ale aby pokazać, że nie wolno się bać i trzeba walczyć z rakiem piersi, zanim choroba jeszcze się pojawi.

    Na ringu w różowych rękawicach bokserskich pojawiły się m.in. Edyta Herbuś, Aleksandra Kwaśniewska, Tamara Arciuch, Karolina Malinowska czy Urszula Chincz. Gwiazdy nie tylko wzięły udział w sesji fotograficznej pt. „Walka z rakiem piersi”, ale siedząc właśnie na bokserskim ringu zastanawiały się, czy one oraz inne kobiety w Polsce są na tyle silne, aby rozpocząć regularne badania profilaktyczne związane z rakiem piersi.

     – Kobieta jest silniejsza niż myśli. Jest zdolna do walki, do większej niż jej się zdaje – uważa aktorka Tamara Arciuch.

    Z kolei według modelki Karoliny Malinowskiej, kobiety często z głębokiego strachu, ale i z braku czasu, w ogóle o tym nie myślą.

     – Jesteśmy bardzo często zabiegane, bo mamy na głowie dom, dzieciaki, pracę i zawsze chcemy być perfekcyjne, bo tego od nas wymaga dzisiejszy świat. Gdzieś na szarym końcu jesteśmy my same. Każda z nas powinna się zastanowić, kiedy ostatni raz była na badaniach, ale nie dlatego, że była w ciąży czy ktoś ją zmusił do tych badań, tylko sama z siebie i dla siebie – pyta Karolina Malinowska.

    Podobnego zdania była Edyta Herbuś.

     – Mamy to do siebie, że lubimy opiekować się wszystkimi dookoła, a czasami zapominamy o sobie – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Edyta Herbuś.

    Sesja została zorganizowana w ramach akcji różowy październik. Ma uświadomić Polkom, że nie wolno się bać i z szacunku do własnego ciała trzeba się regularnie badać.

     –  Chcemy edukować w taki sposób, że mówimy kobietom o tym, aby wyrzuciły swój strach i zrozumiały tę chorobę. Chodzi o to aby pielęgnować swoje ciało, dbać o nie, po prostu je kochać –  tłumaczyła Monika Lewicka z Li Parie, które zorganizowało sesję.

    Głównym i wspólnym symbolem sesji były różowe rękawice bokserskie jako symbol nadzwyczajnej  siły kobiet. Efekty przedsięwzięcia będzie można oglądać przez cały październik w sieci salonów Li Parie w Warszawie. Zdjęcia dostępne są także w formie pocztówki, na której odwrocie są informacje o badaniach. Dochód z sesji trafi do fundacji Rak&Roll oraz stowarzyszenia Amazonki Warszawa Centrum.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

    Handel

    W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

    Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

    Podróże

    Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

    Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.