Mówi: | Emilia Busłowicz |
Funkcja: | dating coach |
Firma: | specjalista serwisu randkowego MyDwoje.pl |
92 proc. singielek oczekuje, że to mężczyzna zrobi pierwszy krok. Jednak panowie również chcą być zdobywani – 71 proc. woli, by kobieta przejęła inicjatywę
Z badania przeprowadzonego przez serwis randkowy MyDwoje.pl. wynika, że najbardziej pożądaną cechą u partnera jest empatia. Liczy się również szczerość i poczucie bezpieczeństwa. 40 proc. panów szuka kobiety, która będzie dobrą opiekunką gospodarstwa domowego, wzorowo zadba o dom, męża i dzieci. Z kolei połowa kobiet oczekuje, że mężczyzna będzie herosem, który umiejętnie połączy wszystkie role – obowiązki zawodowe, pomoc w pracach domowych i opiekę nad dziećmi, a także będzie wzorowym mężem i dobrym kochankiem.
Większość singli badanych przez serwis randkowy MyDwoje.pl przyznaje, że poszukiwanie partnera determinuje ich życie. 19 proc. mężczyzn i 21 proc. kobiet deklaruje natomiast, że nie doskwiera im brak drugiej osoby.
– 40 proc. panów przyznaje, że chcieliby kobietę, która lubi tę tradycyjną rolę, czyli jest opiekunką ogniska domowego. Natomiast prawie 50 proc. pań widzi siebie jako wyzwolone superwoman. I tutaj według badań prowadzonych przez MyDwoje.pl tylko 28 proc. mężczyzn chętnie by się z taka nowoczesną panią związało, która i robi karierę, i domem się opiekuje – mówi agencji Newseria Lifestyle Emilia Busłowicz, dating coach, specjalista serwisu randkowego MyDwoje.pl.
Zaskakujące wydać się mogą wyniki badań dotyczące tego, kto powinien wykonać pierwszy krok.
– Okazuje się, że kobiety są wielkimi tradycjonalistkami. 92 proc. z nich chciałoby, żeby to panowie wykonali ten pierwszy krok. Natomiast ku naszemu zaskoczeniu ponad 70 proc. mężczyzn liczy w tej kwestii właśnie na panie. Dlatego zachęcam tutaj panie do tego, żeby one również wykazały aktywność, żeby też pisały jako pierwsze na portalu randkowym do panów – mówi Emilia Busłowicz.
Badania MyDwoje.pl pokazują, że najlepiej rozkochać kobietę, dając jej poczucie bezpieczeństwa i będąc z nią szczerym. Na takiego partnera liczy więcej niż połowa respondentek. Prawie 60 proc pań chce wiedzieć, że słowa „możesz na mnie polegać”, to pewna deklaracja.
– Kobiety nie szukają ani macho, ani mężczyzny nieśmiałego, ale chcą partnera, który będzie opiekuńczy i zaradny – mówi Emilia Busłowicz.
37 proc. mężczyzn wskazuje najprostszą ścieżkę do ich serca – od przyjaźni do miłości, natomiast ¼ panów chce, by ich adorować i podziwiać.
– Badania serwisu MyDwoje.pl pokazują, że również mężczyznę najlepiej rozkochać, będąc mu przyjaciółką, to może być zaskoczeniem, oraz dbając o siebie i to takie jedne z ważniejszych czynników – tłumaczy Emilia Busłowicz.
27 proc. mężczyzn i 23 proc. kobiet uważa, że ważne jest to, czy partner słucha i w jaki sposób patrzy. 22 proc. kobiet i 11 proc. panów nie wyobraża sobie relacji z kimś, kto nie potrafi się zachować odpowiednio do sytuacji i dostosować do okoliczności.
– Jeśli pojawiają się kwestie sporne czy konflikty, to 30 proc. mężczyzn idzie na ustępstwa, natomiast wśród pań robi to tylko 19 proc. – mówi Emilia Busłowicz.
Związki najczęściej rozpadają się z powodu niezgodności charakterów, co deklaruje 23 proc. mężczyzn i 15 proc. kobiet. 18 proc. singli i 17 proc. singielek przyznaje, że kluczowym powodem decydującym o rozpadzie ich związku była zdrada.
Czytaj także
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-21: Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2025-01-09: Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.