Newsy

A. Ignaciuk (lekarz medycyny estetycznej): Gwiazdy chcą być anonimowe. Przychodzą na wizyty w czapkach i okularach

2015-04-15  |  06:45
Mówi:dr Andrzej Ignaciuk
Funkcja:lekarz medycyny estetycznej
Firma:prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging
  • MP4
  • Polskie gwiazdy wciąż niechętnie przyznają się do korzystania z możliwości medycyny estetycznej. Zdaniem lekarzy z zabiegów korzystają jednak coraz bardziej świadomie. Ich celem jest przede wszystkim podkreślenie naturalnych atutów urody i nadanie twarzy świeżego, zrelaksowanego wyglądu. Najchętniej korzystają z zabiegów z wykorzystaniem toksyny botulinowej.

    Polskie gwiazdy chętnie korzystają z zabiegów dermatologii estetycznej, wciąż jednak niechętnie przyznają się do tego publicznie. Dobry wygląd najczęściej tłumaczą odpowiednią dietą, dużą ilością ruchu lub genetyką. Szczerze o poprawianiu urody mówią tylko nieliczne gwiazdy, m.in. Grażyna Wolszczak, Natalia Siwiec, Hanna Bakuła i Mandaryna.

    Zdaniem dr Andrzeja Ignaciuka wiele ze znanych klientek dermatologów estetycznych i chirurgów plastycznych to osoby świadome atutów swojej urody, traktujące zabiegi medycyny estetycznej jako sposób na uwypuklenie swoich zalet i odwrócenie uwagi od wad. Tylko nieliczne gwiazdy decydują się na spektakularne zmiany, ryzykując, że staną się pożywką dla portali plotkarskich.

    Spotkania z gwiazdami, czasami z celebrytami, są na swój sposób interesujące, bywa, że też kłopotliwe. Ponieważ chcą bardzo pozostać anonimowe, chcą przychodzić wtedy, gdy nikogo nie ma. Zakładają czapki, okulary, najlepiej w godzinach wieczornych. Przychodzą, co ciekawe, np. często z całym portfolio swoich zdjęć, pokazują, gdzie, w którym ujęciu, coś im się nie podobało i pytają, czy można to zlikwidować. Przychodzą również z takimi wyobrażeniami, że wszystko będzie szybko, łatwo i przyjemnie – mówi dr Andrzej Ignaciuk, lekarz medycyny estetycznej, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Polskie gwiazdy najczęściej stosują zabiegi z wykorzystaniem toksyny botulinowej. Dobrze wykonane nie nasuwają podejrzeń o ingerencję lekarza, dodają natomiast twarzy świeżości i świetlistości. Zastosowanie botoksu na skórze wokół oczu pomaga zredukować drobne zmarszczki i opuchnięcia, dzięki czemu cała twarz wydaje się bardziej wypoczęta i zrelaksowana. Dobre efekty daje także delikatna korekta ust oraz poprawienie okolicy jarzmowo-szczękowej, popularnie określanej jako kości policzkowe.

    To jest jeden z elementów, który stosunkowo szybko się zaczyna starzeć. Wszelkie zabiegi w okolicy oczu są zabiegami dosyć ryzykownymi, ale przy odpowiedniej technice daje się uzyskać dobre rezultaty. Co ciekawe, jeżeli mówimy o gwiazdach, to chętnie poddają się zabiegom, które nie są zabiegami diametralnie zmieniającymi, oraz zabiegom stymulującym. Czyli nie korygującym, nie naprawiającym, tylko zabiegom podtrzymującym i pobudzającym skórę do jak najlepszego funkcjonowania – mówi dr Andrzej Ignaciuk.

    Zwykłe kobiety często traktują zabiegi medycyny estetycznej jako sposób na upodobnienie się do podziwianej aktorki lub wokalistki. Zdaniem dr Ignaciuka wzorem urody rzadko jednak bywają rodzime gwiazdy. Do gabinetów chirurgów plastycznych lub dermatologów estetycznych Polki zgłaszają się raczej ze zdjęciami Angeliny Jolie lub Jennifer Lopez. Lekarze zwracają jednak uwagę na to, że atuty urody większości gwiazd są naturalne, czasem jedynie nieznacznie wspomagane przez zabiegi dermatologii estetycznej i osiągnięcie identycznego efektu bywa niemożliwe.

    Gdy zauważam, że ktoś wyciągać zdjęcie jakiejś aktorki, to patrzę oczywiście, o co pacjentka mnie prosi, ale staram się o tym zapomnieć i przekonuję pacjentkę, żeby też o tym zapomniała. Następnie szukam pięknych, wartościowych elementów twarzy pacjentki. Staram się podtrzymywać i skorygować to, co jest wartościowe, oraz poprawić to, co można, co jest może trochę gorszej jakości, tak żeby kobieta po zabiegu wyglądała na zrelaksowaną i wypoczętą – mówi dr Andrzej Ignaciuk.

    W gabinetach dermatologów estetycznych Polki najczęściej poddają się zabiegom wygładzania zmarszczek, korekty przebarwień, przywracania jędrności skórze oraz powiększania ust.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Firma

    Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

    Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

    Media

    Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

    Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.