Mówi: | Tomasz Wolny, dziennikarz Agata Tomaszewska-Wolna, dziennikarka |
Agata i Tomasz Wolni: Jest w nas głęboka potrzeba dzielenia się tym, co dostaliśmy od życia. Bliskie naszemu sercu są inicjatywy wspierające rodzinę
Prezenterzy mają świadomość, że nikt i nic nie zastąpi dziecku kochających, opiekuńczych i odpowiedzialnych rodziców, ale każdy człowiek o dobrym sercu może choć trochę poprawić jego los, przywrócić mu uśmiech i dać nadzieję na lepszą przyszłość. Agata Tomaszewska-Wolna i Tomasz Wolny z podziwem patrzą na zaangażowanie osób współpracujących ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, które zastępują podopiecznym mamę i tatę oraz stwarzają godne warunki do życia, nauki i rozwoju. Dziennikarze zapewniają, że oni sami również chętnie wyciągają dłonie do potrzebujących i wspierają różne akcje charytatywne. Jak zaznaczają, warto pomagać, bo najlepszym podziękowaniem jest radość na twarzach tych, którym odmienili los.
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce jest częścią organizacji SOS Children’s Villages, obecnej w 137 krajach świata. W Polsce od 1984 roku pomaga dzieciom porzuconym, opuszczonym, osieroconym i zagrożonym utratą opieki rodziców. W naszym kraju działają cztery Wioski SOS, gdzie dzieci pozbawione opieki biologicznych rodziców znajdują ciepły i bezpieczny dom oraz kochających opiekunów.
– To jest po prostu to, co jest najbliższe ideału, czyli próba zastąpienia dzieciom rodziców. Rodzice dla świata są tylko rodzicami, natomiast dla dzieci rodzice są całym światem i nie sposób ich w stu procentach zastąpić, ale trzeba robić wszystko, żeby tym dzieciom zapewnić właśnie poczucie bezpieczeństwa, poczucie akceptacji i tego, że są chciane, potrzebne i kochane. I to jest największy trud, największy wysiłek i to jest ta praca, którą rodzice SOS robią. Dlatego też są naszymi ideałami i wszystkim będziemy ich stawiać za wzór – mówi agencji Newseria Lifestyle Agata Tomaszewska-Wolna.
W ciągu czterech dekad Wioski SOS podarowały tysiącom dzieci i rodzin to, co najcenniejsze – poczucie bezpieczeństwa, akceptacji i bliskości. Dzięki zaangażowaniu, determinacji i ciężkiej pracy setek osób współpracujących ze stowarzyszeniem udało się zapewnić piękne dzieciństwo niemal 5 tys. podopiecznym.
– Wszelkie potrzeby dzieci w pełni może zaspokoić tylko rodzina, a jeżeli dziecko z różnych przyczyn jest pozbawione tego wielkiego przywileju, jakim jest posiadanie rodziny, to chociażbyśmy mieli wszelkie możliwe systemy i wszelkie bogactwa tego świata, to nie jesteśmy w stanie tych potrzeb zaspokoić na takim poziomie, jak robią to mama i tata. Więc z gruntu właściwie jesteśmy w tej walce przegrani. Ale tym bardziej z całego serca wspieramy takie organizacje jak SOS Wioski Dziecięce, bo wiemy, jak wiele serca, czasu i uważności dają tym potrzebującym dzieciom rodzice SOS i opiekunowie SOS. To jest coś pięknego – mówi Tomasz Wolny.
Prezenterzy chętnie biorą udział w różnych akcjach charytatywnych i wspierają organizacje, które niosą pomoc dzieciom chorym, ubogim i potrzebującym.
– Wszystkie inicjatywy, które wspierają rodzinę, która dzisiaj nie ma łatwo, są bliskie naszemu sercu, bo wiemy, że najważniejsza jest rodzina. Ona daje to, co w życiu każdego człowieka jest najważniejsze, daje prawdziwą siłę, bezpieczeństwo, akceptację, bliskość. Mamy też wielką miłość do dzieciaków z niepełnosprawnością, szczególnie do tych obdarzonych wspaniałym 21. chromosomem miłości. To są takie pola, gdzie rzeczywiście czujemy, że trzeba działać – mówi Tomasz Wolny.
– Angażujemy się w to, co czujemy, że ma sens, co jest wartościowe i ważne, bo chcemy takie idee wspierać – dodaje Agata Tomaszewska-Wolna.
Para potwierdza, że czas wykorzystany na wsparcie misji i działalności SOS Wiosek Dziecięcych jest czasem zainwestowanym w najlepszy możliwy sposób.
– Tyle mamy i tyle otrzymaliśmy, ile sami kiedyś daliśmy. I jest w nas głęboka potrzeba po prostu dzielenia się tym, co dostaliśmy, a że w sercu bardzo mocno rezonuje właśnie kwestia czy rodzicielstwa zastępczego, adopcyjnego, czy kwestia dzieciaków z niepełnosprawnością fizyczną, intelektualną albo powstańców warszawskich, to to już jest bardzo naturalne, to już idzie samo. Na to nie mam ani definicji ani wzorów. Po prostu trzeba zakasać rękawy, tak po harcersku, i działać – mówi Tomasz Wolny.
Z okazji jubileuszu 40-lecia działalności Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce zorganizowało specjalną sesję zdjęciową z udziałem znanych osób. Przed obiektywem stanęli m.in. Agata i Tomasz Wolni, Natalia Kukulska i Katarzyna Zielińska. Głównym przesłaniem jubileuszowej kampanii jest hasło: „Czas to miłość!”. Organizatorzy zaznaczają bowiem, że czas, który możemy podarować drugiej osobie, ma niesamowitą moc sprawczą, bo wystarczy chwila, drobny gest i wysłuchanie, aby zmienić czyjeś życie na lepsze.
Czytaj także
- 2025-02-21: Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie dla Ukrainy ponad 134 mld euro
- 2025-02-11: System opieki zdrowotnej w Strefie Gazy jest zdewastowany. Ponowne dostawy pomocy humanitarnej to kropla w morzu potrzeb
- 2025-02-06: Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne
- 2025-02-07: Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-01-20: Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2024-12-27: Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.