Newsy

Andrzej Wrona: Każda rozpoznawalna osoba powinna robić z tego użytek i pomagać jak najwięcej. To my jesteśmy impulsem dla reszty kraju

2018-12-06  |  06:45

Siatkarz podkreśla, że bez wahania bierze udział w akcjach charytatywnych, bo swoją popularność chce wykorzystać między innymi do pomagania potrzebującym i propagowania szlachetnych postaw. Tym razem, siatkarz chce zwrócić uwagę opinii publicznej na los dzieci osieroconych bądź opuszczonych przez swoich rodziców. Jego zdaniem takie spontaniczne kampanie organizowane w wyjątkowych momentach potrafią chwycić za serce wiele osób.

– Stwierdziłem, że jest to część mojego życia i mojej kariery zawodowej. Skoro dostałem jakiś dar i wypracowałem sobie to, że moja pasja stała się moim zawodem i dzięki temu jestem rozpoznawalny, to trzeba i każda rozpoznawalna osoba powinna robić z tego użytek i pomagać jak najwięcej, bo to my jesteśmy tym impulsem dla reszty kraju i to naprawdę działa – mówi agencji Newseria Lifestyle Andrzej Wrona.

Siatkarz wziął udział w kampanii pod hasłem „Rozjaśnij dzieciom święta”, w której znani aktorzy, piosenkarze i sportowcy wspólnym głosem apelują o świąteczną pomoc dla najbardziej potrzebujących. Andrzej Wrona podkreśla, że bez wahania przyłączył się do akcji, której celem jest zwrócenie uwagi na trudną sytuację dzieci opuszczonych lub osieroconych i pomoc w spełnieniu ich marzeń o pięknym Bożym Narodzeniu.

– Gdy tylko zadzwonili do mnie ludzie z SOS Wiosek Dziecięcych, to nie zastanawiałem się ani chwili, bo cel jest szczytny. Oczywiście zbieramy pieniądze na to, żeby te święta dzieciakom trochę ukoloryzować, ubarwić, a spot ma na celu pokazać, zestawić, te marzenia z taką szarą rzeczywistością, którą my spróbujemy wziąć na swoje barki i pokazać, jak to niestety wygląda – mówi  Andrzej Wrona.

Kampanię pod hasłem „Rozjaśnij dzieciom święta” promuje także Natalia Kukulska, która od wielu lat współpracuje ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.

W spocie podkreślamy, że my, dorośli, bierzemy odpowiedzialność za wszystkie dzieci – nie tylko nasze rodzone dzieci, lecz także jako społeczeństwo za dzieci, które po prostu mamy obok, które obok nas dorastają. W tym spocie opowiadamy więc o tym, co trudne i złe, a dzieci o tym, co dobre i co powinno je spotykać – mówi Natalia Kukulska, wokalistka.

Dla opuszczonych i osieroconych maluchów radosne, rodzinne, pełne miłości i ciepła święta Bożego Narodzenia pozostają tylko marzeniem. Wtedy jak każdego innego dnia towarzyszy im samotność, lęk, odrzucenie, a nawet przemoc. Natalia Kukulska i Andrzej Wrona podkreślają jednak, jak niewiele potrzeba, by to zmienić i sprawić, że ten wyjątkowy czas w roku nie będzie dla nich smutny i ponury.  

– Wielokrotnie przy okazji akcji, które sam organizowałem czy we współpracy z innymi fundacjami, przekonałem się, że im bardziej spontaniczna akcja, tym szybszy jest odzew ludzi i naprawdę wszyscy potrzebują tylko tego impulsu do tego, żeby pomóc drugiemu człowiekowi. Bardzo chętnie pomagamy i to jest super. Za to uwielbiam Polaków – mówi Andrzej Wrona.

Zawsze jako ambasadorzy pukamy do ludzkich serc w takich momentach przełomowych, momentach, kiedy zazwyczaj powinno być zatrzymanie w życiu, a na pewno takim momentem są święta. Ten czas jest rzeczywiście wyjątkowy, bo kojarzy się z rodziną – mówi Natalia Kukulska.

Natalia Kukulska podkreśla, że choć dla większości z nas święta to najpiękniejsze chwile w roku, to trzeba pamiętać, że właśnie wtedy dzieci pozbawione opieki rodziców najboleśniej odczuwają samotność i brak domowego ciepła. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, że rozjaśnić im ten czas i podarować im świąteczną radość. A ich marzenia zazwyczaj są niewielkie.

– Marzenia dzieci, które nie mogą być ze swoimi biologicznymi rodzinami z wielu powodów, albo dzieci, które mają trudne warunki, są czasami bardzo proste, nawet sobie nie wyobrażamy, jak one potrafią być proste, więc tym bardziej myślę, że powinno nam być łatwo te marzenia spełnić – mówi Natalia Kukulska.

Z danych Eurostatu wynika, że w Polsce ponad 74 tys. dzieci pozbawionych jest opieki rodzicielskiej, a ponad milion nadal zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. To z myślą o nich powstała kampania świąteczna Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, które od niemal 35 lat zapewnia opiekę maluchom porzuconym, osieroconym i pochodzącym z rodzin patologicznych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.