Newsy

Anna Korcz o pracy aktora: człowiek bierze to, co mu proponują. Tak to wygląda

2014-02-24  |  07:00
Do tej pory Anna Korcz zagrała kilkadziesiąt ról filmowych, teatralnych i serialowych. Aktorka narzeka jednak, że została przez reżyserów zaszufladkowana i ich zdaniem, nadaje się tylko do roli amantki. Sama zaś, by pokazać całą paletę swoich umiejętności, wolałaby grać czarne charaktery. Jej zdaniem, aktorzy w Polsce nie mają dużego wyboru i nie mogą pozwolić sobie na to, by odrzucać scenariusze, bo przecież muszą z czegoś żyć.

Anna Korcz jest absolwentką warszawskiej PWST i od początku swej kariery związana jest  ze stołecznymi scenami.  Ma na swoim koncie współpracę z wieloma reżyserami, a lista spektakli, w których zagrała, jest bardzo długa. Szerokiej publiczności znana jest przede wszystkim z roli Izabeli w  serialu „Na Wspólnej”. W wywiadach aktorka podkreśla, że nie jest zadowolona z przebiegu swojej kariery.

Przez dwadzieścia kilka lat na scenie jestem troszeczkę zmęczona postacią, która w zasadzie ciągle gram, tzn. kobiety silnej, zamożnej, takiej dydaktycznej, królowej. Zawsze jestem kojarzona z femme fatale, z kimś, kto albo bardzo kocha, albo jest odrzucony. Taka trochę amantka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Korcz.

Aktorka narzeka, że choć potrafi odnaleźć się w różnych stylach i gatunkach, to nie udało jej się uniknąć tego, co dla aktora jest prawdziwym przekleństwem – zaszufladkowania.

Profesor Wiesław Komasa zawsze mówił, pamiętaj, nie daj się włożyć do szufladki amantki. Ale nie mam na to wielkiego wpływu. Mogłabym odmawiać ról, ale ze względu na to, że tych ról w Polsce nie ma tak wiele – że można tak jak Julia Roberts odrzucać sobie dwadzieścia scenariuszy – to człowiek bierze to, co mu proponują, starając się zrobić z tego najlepsze, co może zrobić – dodaje Anna Korcz.

W tym sezonie teatralnym Anna Korcz gra w spektaklu „Desperatki” w reżyserii Roberta Kudelskiego. Sztukę wystawia Projekt Teatr Warszawa.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.