Newsy

Anna Wendzikowska: decyzja o porodzie przez cesarskie cięcie to nie fanaberia

2014-10-14  |  06:50

Anna Wendzikowska twierdzi, że decyzję o urodzeniu dziecka przez cesarskie cięcie podjęła świadomie, znając swoje możliwości i stopień odporności na ból. Przyznaje również, że nie zwraca uwagi na krytyczne komentarze na temat jej wypowiedzi w programie Dzień Dobry TVN.

W programie Dzień Dobry TVN Wendzikowska powiedziała, że boi się bólu związanego z porodem. Przyznała też, że jej dziecko przyjdzie na świat poprzez cesarskie cięcie. Tylko dzięki tej możliwości dziennikarka zdecydowała się na zajście w ciążę. Jej obawa przed naturalnym porodem, jak przyznała w programie, wynika z zasłyszanych historii innych matek i doświadczeń jej kuzynki, która pierwsze dziecko rodziła ponad dobę.

–  Moje decyzje, opinie i plany to nie jest fanaberia. To wszystko jest uzasadnione i wyważone, poparte przemyśleniami, argumentami. Nie wykluczam oczywiście, że zdanie mogę zmienić i nie zamykam sobie do tego drogi, ale na tę chwilę jest tak, jak powiedziałam – mówi Anna Wendzikowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Dziennikarka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jej wypowiedź w programie Dzień Dobry TVN może być tak szeroko komentowana w mediach. Nie uważa też tego za akt odwagi. Jak twierdzi, każdy człowiek ma prawo do podejmowania własnych decyzji i osoby postronne nie mają prawa ich krytykować. Sama nie komentuje decyzji innych osób i tego samego oczekuje od tych osób.

Rzeczywiście czasami w różnych takich sytuacjach przypominam sobie, że żyjemy w Polsce i że tutaj bardzo dużo osób uzurpuje sobie prawo do oceniania działań innych osób, nie zwracając uwagi na to, że to nie dotyczy nikogo innego poza mną. Ale nie chcę też zmieniać swojego podejścia, nie chcę zastanawiać się nad wszystkim, co mówię i nad wszystkim, co robię, z obawy przed tym, że ktoś mnie negatywnie oceni – mówi Anna Wendzikowska.

Wypowiedź Wendzikowskiej, a zwłaszcza jej wyznanie o cierpieniu spowodowanym bolesnymi miesiączkami, wykpiła m.in. Karolina Korwin-Piotrowska. Wystąpienie przyszłej matki w programie śniadaniowym dziennikarka określiła jako zejście poniżej pasa. Anna Wendzikowska przyznaje, że nie interesuje jej opinia innych o niej i podejmowanych przez nią decyzjach, dlatego nie czyta internetowych komentarzy. Dostaje natomiast bardzo dużo e-maili od kobiet, które pozytywnie zareagowały na jej wypowiedź.

Bardzo dużo wiadomości od kobiet, które w długich e-mailach dzieliły się ze mną swoimi doświadczeniami, co było bardzo miłe, bo świadczy o zaufaniu  do mnie. Opowiedzenie takiej osobistej historii, wiąże się jednak swego rodzaju ryzykiem i jest dużą otwartością. Te wszystkie reakcje, które się pojawiły, były bardzo sympatyczne, bardzo pozytywne i miłe – mówi Anna Wendzikowska.

Ojcem dziecka Anny Wendzikowskiej jest Patryk Ignaczak, muzyk zespołu Audiofeels. Para poznała się kilka miesięcy temu i po krótkim czasie podjęła decyzję o wspólnym zamieszkaniu. Anna Wendzikowska długo nie potwierdzała plotek o ciąży, a na oficjalnych imprezach pokazywała się w strojach tuszujących zaokrągloną sylwetkę.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.