Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka mody |
Dorota Goldpoint pracuje nad stałymi pokazami podczas paryskiego haute couture
Marka Dorota Goldpoint jest na polskim rynku od nieco ponad trzech lat. Większość projektantów z tak niewielkim stażem pracy dopiero stawia pierwsze kroki w biznesie, a ona już może się poszczycić przychylnymi recenzjami francuskiej branży modowej. Jej pierwszy pokaz w Paryżu został dostrzeżony i doceniony, a to otworzyło Polce wiele drzwi. Dorota Goldpoint podkreśla, że dokłada teraz wszelkich starań, by pokazać swój talent i kreatywność właśnie poza granicami naszego kraju.
Dorota Goldpoint zadebiutowała w Paryżu podczas Paris Fashion Week 2016. Już wtedy jej wieczorowa kolekcja na sezon jesień/zima 2017 została z entuzjazmem przyjęta przez ekspertów z zagranicy, którzy zauważyli nietuzinkowość kreacji pochodzących z polskiego atelier. Francuska branża modowa wystawiła polskiej projektantce bardzo dobre oceny, co dało jej szansę na rozpoczęcie międzynarodowej kariery.
– Pracuję w tej chwili nad tym, aby móc się pokazywać już na stałe w Paryżu podczas paryskiego haute couture, jeżeli uda mi się doprowadzić ten projekt finalnie do skutku, to będę bardzo szczęśliwa – mówi agencji Newseria Dorota Goldpoint, projektantka mody.
Swoją najnowszą kolekcję na sezon wiosna/lato 2018 Dorota Goldpoint zaprezentowała podczas Gali Inauguracyjnej Fashion TV Magazine w Warszawie.
– Kolekcję zatytułowałam „Afrykański sen nocy letniej”. Jest to kolekcja inspirowana stylem safari, pokazem Lagerfelda w 1968 roku, kiedy właśnie on po raz pierwszy pokazał styl safari. Jest afrykański busz, dużo pięknych kwiatów, cały czas temat krąży wokół rozpalonego słońcem południa Afryki. Są zwiewne materiały, delikatne, lekkie, ale pojawi się też coś bardziej drapieżnego, wieczorowego. To kolekcja dla wszystkich kobiet, zarówno tych młodych, więc pojawiają się szorty bardzo modne w tym sezonie, ale również piękne, wieczorowe, jedwabne suknie, które może włożyć każda kobieta w zależności od okazji, sylwetki czy upodobań – mówi Dorota Goldpoint.
Projektantka przyzwyczaiła nas już do tego, że w swoich projektach pokazuje różne oblicze kobiecości – czasem drapieżne i ekstrawaganckie, innym razem – delikatne i ujmujące. Jej kolekcje łączą elegancję i luksus, klasykę i swobodę. Klucz do sukcesu tkwi w prostocie, doskonałym kroju i szlachetnych materiałach.
– Zwykle po pokazie budzę się z głową pełną pomysłów na kolejny pokaz, to jest dla mnie największy bodziec, pokaz i cała atmosfera wokół pokazu – mówi Dorota Goldpoint.
Dorota Goldpoint podkreśla, że bardzo ceni sobie styl Polek. Projektantka ma też wierne grono stałych klientek i wciąż przybywają kolejne.
– Według mnie Polki są najlepiej ubranymi kobietami w Europie, zawsze bardzo w trendach. Jest oczywiście dużo kobiet, które kochają klasykę i taką klasykę wybierają, ale jest bardzo dużo młodych osób, które podążają za trendami, poszukują, inspirują się tym, co niesie nam Paryż, Mediolan, ale bardzo też doceniają polskich projektantów i wiem, że ten rynek polskiego produktu bardzo się rozwija i jest bardzo doceniany przez Polki – mówi Dorota Goldpoint.
Dorota Goldpoint została uhonorowana statuetką Fashion TV Magazine w kategorii Polish Designer 2018.
Czytaj także
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-05-06: Letnie igrzyska olimpijskie napędzają paryski rynek najmu krótkoterminowego. Nawet co piąty mieszkaniec Paryża chce wynająć swoje mieszkanie na czas olimpijskich zmagań
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-18: Dorota Szelągowska: Dwadzieścia lat temu sięgnęłam swojego dna. Miałam ataki paniki i przez kilka miesięcy nie wychodziłam z domu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
Nowy juror w programie „Must Be the Music” przyznaje, że na planie produkcji panują duże emocje. Na castingi zgłosiło się bowiem wielu utalentowanych solistów i różne zespoły muzyczne, a każdy chce wypaść jak najlepiej i przejść do kolejnego etapu. Niektórzy uczestnicy próbują w kuluarach zbliżyć się do jurorów i być może w ten sposób też coś „ugrać”, ale Dawid Kwiatkowski zaznacza, że on sam nie daje się w żaden sposób przekupić. Jest obiektywny, bezstronny i jego ocena podyktowana jest tylko tym, co widzi i słyszy ze sceny.
Edukacja
Jedna na trzy kobiety w UE doznała w życiu przemocy. Apele o bardziej zdecydowaną walkę z tym zjawiskiem
Około 50 mln, czyli 31 proc. kobiet w Unii Europejskiej doznało w swoim życiu przemocy seksualnej lub fizycznej – wynika z europejskiego badania przemocy uwarunkowanej płcią. Do takich aktów dochodzi zarówno w domach, jak i w miejscach pracy czy przestrzeni publicznej, w różnych środowiskach. Dyrektywa, która ma pomóc walczyć z tym zjawiskiem, weszła już w życie, ale państwa członkowskie mają ją wdrożyć do polowy 2027 roku.
Media
Beata Tadla: Ludziom się wydaje, że na wizji wkładamy jakąś maskę, żeby nie pokazywać swojego stosunku do tego, o czym mówimy
Gospodyni „Pytania na śniadanie” bardzo ceni sobie to, że w porannym formacie nie trzeba przyjmować sztywnej pozy i karmić widza sztucznym uśmiechem, tylko można zachowywać się spontanicznie i naturalnie. Jak zapewnia, ona sama przed kamerami nie ukrywa emocji, czasem się wzrusza, a innym razem śmieje do łez. Zdaniem Beaty Tadli widzowie wyczują każdy fałsz, dlatego nie warto udawać i posługiwać się maskami. Trzeba być szczerym i otwartym. Ważna jest przy tym nić porozumienia ze swoim partnerem ekranowym, bo wtedy można sobie pozwolić na więcej.