Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka mody |
Dorota Goldpoint pracuje nad stałymi pokazami podczas paryskiego haute couture
Marka Dorota Goldpoint jest na polskim rynku od nieco ponad trzech lat. Większość projektantów z tak niewielkim stażem pracy dopiero stawia pierwsze kroki w biznesie, a ona już może się poszczycić przychylnymi recenzjami francuskiej branży modowej. Jej pierwszy pokaz w Paryżu został dostrzeżony i doceniony, a to otworzyło Polce wiele drzwi. Dorota Goldpoint podkreśla, że dokłada teraz wszelkich starań, by pokazać swój talent i kreatywność właśnie poza granicami naszego kraju.
Dorota Goldpoint zadebiutowała w Paryżu podczas Paris Fashion Week 2016. Już wtedy jej wieczorowa kolekcja na sezon jesień/zima 2017 została z entuzjazmem przyjęta przez ekspertów z zagranicy, którzy zauważyli nietuzinkowość kreacji pochodzących z polskiego atelier. Francuska branża modowa wystawiła polskiej projektantce bardzo dobre oceny, co dało jej szansę na rozpoczęcie międzynarodowej kariery.
– Pracuję w tej chwili nad tym, aby móc się pokazywać już na stałe w Paryżu podczas paryskiego haute couture, jeżeli uda mi się doprowadzić ten projekt finalnie do skutku, to będę bardzo szczęśliwa – mówi agencji Newseria Dorota Goldpoint, projektantka mody.
Swoją najnowszą kolekcję na sezon wiosna/lato 2018 Dorota Goldpoint zaprezentowała podczas Gali Inauguracyjnej Fashion TV Magazine w Warszawie.
– Kolekcję zatytułowałam „Afrykański sen nocy letniej”. Jest to kolekcja inspirowana stylem safari, pokazem Lagerfelda w 1968 roku, kiedy właśnie on po raz pierwszy pokazał styl safari. Jest afrykański busz, dużo pięknych kwiatów, cały czas temat krąży wokół rozpalonego słońcem południa Afryki. Są zwiewne materiały, delikatne, lekkie, ale pojawi się też coś bardziej drapieżnego, wieczorowego. To kolekcja dla wszystkich kobiet, zarówno tych młodych, więc pojawiają się szorty bardzo modne w tym sezonie, ale również piękne, wieczorowe, jedwabne suknie, które może włożyć każda kobieta w zależności od okazji, sylwetki czy upodobań – mówi Dorota Goldpoint.
Projektantka przyzwyczaiła nas już do tego, że w swoich projektach pokazuje różne oblicze kobiecości – czasem drapieżne i ekstrawaganckie, innym razem – delikatne i ujmujące. Jej kolekcje łączą elegancję i luksus, klasykę i swobodę. Klucz do sukcesu tkwi w prostocie, doskonałym kroju i szlachetnych materiałach.
– Zwykle po pokazie budzę się z głową pełną pomysłów na kolejny pokaz, to jest dla mnie największy bodziec, pokaz i cała atmosfera wokół pokazu – mówi Dorota Goldpoint.
Dorota Goldpoint podkreśla, że bardzo ceni sobie styl Polek. Projektantka ma też wierne grono stałych klientek i wciąż przybywają kolejne.
– Według mnie Polki są najlepiej ubranymi kobietami w Europie, zawsze bardzo w trendach. Jest oczywiście dużo kobiet, które kochają klasykę i taką klasykę wybierają, ale jest bardzo dużo młodych osób, które podążają za trendami, poszukują, inspirują się tym, co niesie nam Paryż, Mediolan, ale bardzo też doceniają polskich projektantów i wiem, że ten rynek polskiego produktu bardzo się rozwija i jest bardzo doceniany przez Polki – mówi Dorota Goldpoint.
Dorota Goldpoint została uhonorowana statuetką Fashion TV Magazine w kategorii Polish Designer 2018.
Czytaj także
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-05-06: Letnie igrzyska olimpijskie napędzają paryski rynek najmu krótkoterminowego. Nawet co piąty mieszkaniec Paryża chce wynająć swoje mieszkanie na czas olimpijskich zmagań
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-18: Dorota Szelągowska: Dwadzieścia lat temu sięgnęłam swojego dna. Miałam ataki paniki i przez kilka miesięcy nie wychodziłam z domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.