Newsy

Dziś premiera albumu z kolędami w wykonaniu Alicji Węgorzewskiej

2013-12-18  |  09:00
Płyta z kolędami, jak podkreśla Alicja Węgorzewska, była wzorowana na świątecznych utworach wykonywanych przez zagraniczne gwiazdy. Inspirację stanowiły także aranżacje tworzone przez Davida Fostera. Płyta dziś trafiła do sprzedaży, wyłącznie jako dodatek do tygodnika „Gazeta Polska".

To moja pierwsza płyta z kolędami. Wiem, że albumów o podobnej tematyce pojawia się bardzo dużo, jednak ten krążek będzie wyjątkowy. Wydawnictwo nagrane jest w stylu płyt Diany Krall, Michaela Buble oraz Andrei Bocellego – mówi Alicja Węgorzewska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Śpiewaczka nie szczędzi pochwał swojemu współpracownikowi – Bogdanowi Kierejszowi, skrzypkowi i twórcy muzyki filmowej, który zajął się komponowaniem muzyki na płycie.

Skomponowane przez niego aranżacje są połączeniem amerykańskiego stylu oraz polskich akcentów. W utwory wplecione są m.in. elementy kujawiaka, poloneza i innych motywów ludowych. Płyta może być dobrym podkładem dla kolacji wigilijnej – tłumaczy Węgorzewska.

Na wydaniu świątecznej płyty nie kończą się plany Węgorzewskiej. Śpiewaczka planuje trasę koncertową, w trakcie której będzie można kolędować wspólnie z nią.

 – Planujemy bardzo dużo koncertów promujących płytę. Zagramy m.in. 26 grudnia w parafii Edmunda Bojanowskiego w Ursynowie oraz 27 w warszawskich Hybrydach. Tam też od godziny 18.00 odbędzie się wspólne kolędowanie. Będziemy też 5 stycznia w Wieliczce oraz 21 stycznia w Płocku. Oprócz tego w rozgłośniach radiowych, m.in. w Radiowej Jedynce oraz Radiu PIN, będzie można usłyszeć dwa świąteczne single – „Święta, święta” oraz „Pięknie pada śnieg” wydany przez Sony. Ten drugi jest zdecydowanie bardziej popowy i zwiastuje nową płytę, która pojawi się w okolicach Walentynek – dodaje artystka.

Alicja Węgorzewska to znana i ceniona śpiewaczka operowa. Debiutowała na scenie wiedeńskiej Kammeroper w operze „Die Pilger von Mekka” Glucka. Miała okazję występować z gwiazdami takimi jak Fiorenza Cossotto oraz Grace Bumbry. W swojej karierze nagrała ona także ścieżkę dźwiękową do filmu „Wiedźmin” oraz była jurorką programu „Bitwa na Głosy”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.