Mówi: | Ewa Chodakowska |
Funkcja: | trenerka fitness |
Ewa Chodakowska: moja książka to elementarz, który powinien znaleźć się w każdym domu
Ewa Chodakowska mówi o swojej książce jako o odpowiedzi na panujący trend zdrowego odżywiania. Trenerka zawarła w niej nie tylko porady żywieniowe i zakupowe, lecz także najważniejsze ćwiczenia, które pomogą zachować zdrowe ciało.
– To jest książka, która jest takim kompendium wiedzy. Elementarz, który powinien znaleźć się w każdym domu. Wiem, że brzmi to trochę banalnie, bo bardzo szeroko i cały czas mówi się o zdrowym odżywianiu, ale ta książka faktycznie pozwala nam obliczyć, jakie jest nasze zapotrzebowanie kaloryczne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Chodakowska, trenerka fitness.
Książka zawiera 150 przepisów zdrowych potraw, które opatrzone są fotografiami i informacją o wartości energetycznej. Chodakowska radzi również, w jaki sposób robić zakupy.
– Mój podręcznik jest podstawą. Zawarłam w nim zasady zdrowego, racjonalnego odżywiania, zdrowy jadłospis, bardzo zdrowe produkty. W książce pojawia się lista konkretnych produktów. Bierzemy ją i idziemy do sklepu, już nie wkładamy do koszyka wszystkiego, co nam tylko wpadnie w ręce, a to jest bardzo często popełniany błąd – tłumaczy Chodakowska.
Dodatkowo w książce Chodakowska proponuje zestawy ćwiczeń, np. na płaski brzuch, które są uzupełnieniem diety. Trenerka podkreśla, że jej publikacja jest nie tylko dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, lecz także dla tych, którzy nie potrafią przytyć albo chcą dodać do swojego dziennego planu dnia kilka ćwiczeń wzmacniających kręgosłup. Aby jednak ćwiczenia przynosiły pożądane efekty, należy wykonywać je poprawnie.
– Jeżeli mamy problemy z ćwiczeniem, powinniśmy stanąć przed lustrem i sprawdzić, czy wykonujemy je dokładnie tak, jak jest to opisane przeze mnie w książce. Bo bardzo często jest tak, chociażby w zwykłym przysiadzie, że zaokrąglamy plecy, przez co wykonujemy ćwiczenie niepoprawnie – mówi Chodakowska.
Książka „Przepis na sukces Ewy Chodakowskiej” pojawiła się w księgarniach pod koniec kwietnia nakładem wydawnictwa K.E. Liber. Publikacja zawiera dodatkowo płytę DVD z ćwiczeniami na brzuch.
Czytaj także
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-04-22: Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-10: Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-05: Nawet 35 proc. Polaków może się zmagać z insulinoopornością. Sygnałami alarmowymi są nagły wzrost wagi ciała, senność i napady głodu
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-12-03: Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
- 2025-03-07: Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.