Mówi: | Ryszard Rembiszewski (prezenter telewizyjny); Grażyna Wolszczak (aktorka); Lidia Popiel (fotografka); Karolina Malinowska (modelka); Ruda (wokalistka Red Lips); Natalia Siwiec (modelka); Alicja Węgorzewska (śpiewaczka operowa) |
Gwiazdy namawiają do dobroczynności
Gwiazdy najczęściej biorą udział w kampaniach, które mają zwrócić uwagę na poważny problem społeczny, dają koncerty, spędzają czas z chorymi, nagłaśniają sprawę potrzebujących, opowiadając o nich publicznie i dają im wsparcie.
– To jest najważniejsza potrzeba w życiu. Nic nie sprawia takiej radości. Żaden prezent zrobiony sobie nie niesie ze sobą takiej radości jak pomaganie. Bardzo to egoistyczne – tłumaczy fotografka i modelka Lidia Popiel.
Z kolei modelka Karolina Malinowska uważa, że dzielenie się z potrzebującymi to jej obowiązek.
– Życie i fortuna kołem się toczy, różnie to bywa. Uważam, że jak ma się dużo to trzeba się dzielić, nie tylko w tym wymiarze materialnym. Czasami po prostu warto poświęcić komuś trochę czasu i dać mu odrobinę siebie.
Malinowska zdradziła, że właśnie przygotowuje ponad czterysta paczek dla dzieci z warszawskiej dzielnicy Praga, w której mieszka. Obecnie całe pokoje w jej domu są wypełnione podarunkami. Do pomocy przystąpiły również inne znane osoby. W ramach akcji One Day, zorganizowano imprezę gwiazdkową dla dzieci z domów dziecka z Oświęcimiu, Równem i w Warszawie. Jej celem było spełnienie chociaż jednego życzenia każdego dziecka. Oprócz prezentów dzieci otrzymały także możliwość rozwijania swoich pasji. Np. kurs fotograficzny pod okiem Lidii Popiel.
Pomaga także Alicja Węgorzewska, która od lat wspiera m.in. fundację Synapsis dla dzieci autystycznych. Jest także ambasadorem szkoły autystycznej fundacji „Krok po kroku”.
– Dostałam tak wiele, że to gdzieś musi zostać oddane – motywuje swoje działania Węgorzewska.
Aktorka Grażyna Wolszczak, modelka Natalia Siwiec i Ruda, wokalistka Red Lips, udzielają się charytatywnie z prostego powodu. Po prostu swoją znaną osobą, chcą dzieciakom przynieść frajdę i wesprzeć na duchu w ich ciężkim losie.
– Dzieci mają przyjemność, że sobie zrobią zdjęcie z panią z telewizji i dla takiego dziecka które jest pierwszy raz w Warszawie w ogóle, to jest jakaś atrakcja. Ja jestem więc atrakcją – tłumaczy Grażyna Wolszczak, a Natalia Siwiec dodaje – Podobno jeden taki dzień, dla takiego dziecka może oznaczać tyle, że zmieni całkowicie jego życie. Oby tak było, oby wszystkie dzieci zmotywował ten dzień, żeby iść do góry, żeby uwierzyły w siebie, że jeszcze w życiu mogą wiele osiągnąć.
Oglądanie chorych i potrzebujących dzieci pomaga także docenić własne życie.
– Niedawno byłem na oddziale onkologicznym, w Instytucie Matki i Dziecka. Tam kręciliśmy teledysk I muszę powiedzieć, że każdy z nas co jakiś czas powinien pójść na taki oddział. Wtedy jego życie zupełnie się przewartościowuje – opowiada prezenter telewizyjny Ryszard Rembiszewski.
Wyniki badań CBOS pokazują, że W 2012 r. 52 proc. Polaków wsparła potrzebujących rzeczowo, np. ubraniami, książkami. To o 8 proc. więcej niż w roku 2011.
Czytaj także
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-08-13: Natalia Nykiel: Ostatnio dużo się rozciągam, biegam i zrezygnowałam z alkoholu. Chcę być w jak najlepszej formie przed treningami do „Tańca z gwiazdami”
- 2024-08-19: Natalia Nykiel: Dla mnie to jest bardzo szalony rok, ale ja uwielbiam, jak mam wypchany kalendarz. Wtedy czuję, że żyję i czerpię z tego bardzo dużo energii
- 2024-02-21: Joanna Trzepiecińska i Tomasz Dedek znowu małżeństwem. Aktorzy grają parę w spektaklu „Jak Zabłocki na mydle”
- 2024-01-02: Aneta Glam-Kurp: Nie chciałam się przywitać z Natalią Janoszek, bo słyszałam, że oszukała całą Polskę, a ja nie toleruję kłamstwa. W dżungli spojrzałam na nią z innej perspektywy
- 2024-01-17: Natalia Janoszek: Wiedziałam, że dziewczyny z programu „Królowa przetrwania” mają już wyrobioną opinię na mój temat. Znalazłam się w ogniu ich pytań
- 2024-01-31: Natalia Janoszek: Jestem pod opieką psychologa i psychiatry. Już nie zamierzam się chować ani być ofiarą tylko dlatego, że jestem przez kogoś atakowana
- 2023-12-29: Natalia Janoszek: Mimo że minęło już dużo czasu od wybuchu afery, to ja nadal dostaję życzenia śmierci. Czekam na sądowne rozstrzygnięcie tej sprawy
- 2023-12-20: Edyta Zając: Prezenty świąteczne dla bliskich kolekcjonuję już od pół roku. Po prostu lubię być przygotowana
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.