Mówi: | Tomasz Schmidt, założyciel fryzjerskiej Akademii Wierzbicki & Schmidt Andrzej Wierzbicki, założyciel fryzjerskiej Akademii Wierzbicki & Schmidt |
Gwiazdy programu „Ostre Cięcie” Andrzej Wierzbicki i Tomasz Schmidt wprowadzają na rynek własną markę profesjonalnych kosmetyków
Dwaj mistrzowie fryzjerstwa Andrzej Wierzbicki oraz Tomasz Schmidt, znani z telewizyjnego programu „Ostre Cięcie”, wprowadzają na rynek własną markę profesjonalnych kosmetyków do włosów. Produkty będą oparte na wyciągach ziołowych i naturalnych składnikach, ale ceny poszczególnych produktów mają być przystępne dla klientów. Marka Wierzbicki & Schmidt będzie dystrybuowana poprzez sieć drogerii Rossmann.
– Pracujemy jako fryzjerzy od prawie 20 lat i ten pomysł towarzyszył nam od dawna. Stworzyliśmy kosmetyki, które odpowiadają na potrzeby rynku i naszych klientów – mówi Tomasz Schmidt, fryzjer i współzałożyciel marki kosmetyków profesjonalnych Wierzbicki&Schmidt.
Nową linię kosmetyków opartą na naturalnych składnikach można nabyć w ogólnopolskiej sieć drogerii Rossmann. Wierzbicki & Schmidt pozycjonuje się jako marka luksusowa, z wyższej półki, jednak jej założyciele podkreślają, że poszczególne produkty są przystępne cenowo.
– Chcieliśmy, aby marka była ekskluzywna, ale dostępna dla każdego i nie wiązała się z kosmiczną ceną. To luksus dostępny dla wszystkich – mówi Tomasz Schmidt.
– Można stworzyć dobry i wypełniony naturalnymi składnikami kosmetyk, który nie kosztuje przy tym majątku. Nie jest sztuką zapłacić za coś dużo pieniędzy, ale stworzyć coś, co trafi do każdego i spełni zapotrzebowanie większości kobiet i mężczyzn używających tych kosmetyków – mówi współzałożyciel marki Andrzej Wierzbicki.
Wprowadzenie na rynek profesjonalnej linii produktów do włosów Wierzbicki & Schmidt poprzedził dwuletni proces przygotowań, w trakcie którego trwały badania nad składem, dopracowaniem koncepcji marki i designem opakowań. Ostatnim etapem było wykreowanie nazw poszczególnych produktów, które odbiegają od standardowych.
– Nie chcieliśmy nazywać naszych produktów po prostu szamponem czy odżywką. Wolimy określenia eliksir czy esencja, ponieważ składniki zwarte w tych kosmetykach mają trochę magiczne działanie – wyjaśnia Tomasz Schmidt.
Kosmetyki Wierzbicki & Schmidt bazują na naturalnych składnikach wysokiej jakości, takich jak wyciągi ziołowe z bluszczu, rozmarynu, arniki, szałwii, cytryny, łopianu i nagietka. Na liście INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) poszczególnych produktów znalazły się też cenione na rynku kosmetycznym algi nori, ekstrakty z owoców, witaminy i keratyna. Współtwórca marki Andrzej Wierzbicki zdradza, że koncepcja stworzenia profesjonalnej linii kosmetyków do włosów była podyktowana potrzebą, aby w codziennej pracy używać produktów dobrej jakości.
– Korzystając z różnych kosmetyków, mieliśmy ciągły niedosyt. Potrzebowaliśmy czegoś, co spowoduje, że włosy będą elastyczne, miękkie, łatwe w rozczesywaniu i będą wyglądać tak, jakby przeszły zabieg odnowienia struktury. Pomysł powstał trochę egoistycznie, z myślą o nas samych – podkreśla Andrzej Wierzbicki, stylista fryzur.
Markę Wierzbicki & Schmidt cechuje kilka rynkowych wyróżników. Przede wszystkim kosmetyki te nie są wbrew powszechnym trendom dopasowane do typu włosów, ale odpowiadają na konkretne potrzeby. Wprowadzone do sprzedaży produkty mają wszechstronne zastosowane. Esencję w zależności od oczekiwanego efektu można stosować bez spłukiwania albo pozostawić ją na włosach, a eliksir (szampon) poza myciem i pielęgnacją oczyszcza też strukturę włosów i pielęgnuje skórę głowy.
– Mogę uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, że obecnie pracujemy nad nowymi produktami, które w dużej mierze będą oparte na niezwykłych właściwości jemioły. To powrót do przepisów naszych babć, które korzystały z tego, co było dostępne pod ręką i działało doskonale – mówi Tomasz Schmidt.
Czytaj także
- 2025-02-17: Cła Trumpa uderzają w Europę. UE zapowiada reakcję, ale wciąż nie wypracowała wspólnej strategii
- 2025-01-28: Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
- 2025-01-23: Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
- 2025-02-05: Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-02-13: Plaga nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Konsekwencje zwykle ponosi klient banku
- 2025-01-20: Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2025-01-13: Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.