Newsy

Ilona Felicjańska: Chcę, żeby poszły za mną kolejne kobiety. Projekt „(Nie)zależne” jest kwintesencją 5 lat moich doświadczeń

2017-01-20  |  06:55

Modelka zainicjowała nowy projekt wsparcia dla kobiet zmagających się z uzależnieniami i zaburzeniami odżywiania. Chce w ten sposób przekonać Polki do podjęcia leczenia i walki o swoje marzenia, a także zmienić stereotypowe postrzeganie osób uzależnionych od alkoholu lub cierpiących na anoreksję. Kampanię „(Nie)zależne” promuje kalendarz ze zdjęciami kobiet, które pokonały chorobę. 

Ilona Felicjańska pięć lat temu przyznała się publicznie do choroby alkoholowej. Od tego czasu angażuje się w pomoc kobietom, które podobnie jak ona, zmagają się z uzależnieniami. Kampania (Nie)zależne to jej najnowszy projekt, będący kwintesencją doświadczeń minionych pięciu lat. Modelka chce w ten sposób zmienić stereotypowe postrzeganie osób uzależnionych od alkoholu jako ludzi z marginesu społecznego oraz osób cierpiących na zaburzenia odżywiania.

Ja chcę mówić: to jest choroba, zarówno zaburzenia odżywiania, bulimia, anoreksja, jedzenie kompulsywne czy uzależnienie, zakupoholizm, alkohol, są przeróżne uzależnienia, jest to choroba braku miłości, braku akceptacji, zaburzonego poczucia własnej wartości – mówi Ilona Felicjańska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

Modelka uważa, że przyczyną wszystkich uzależnień jest brak miłości i akceptacji. Jej zdaniem do podjęcia leczenia niezbędne jest przyznanie się do problemu i pogodzenie się z tą świadomością. Problemem wielu kobiet jest jednak wstyd i obawa, że przyznając się do alkoholizmu, anoreksji lub bulimii, zostaną odrzucone. Ilona Felicjańska chce przekonać kobiety, że choroba nie jest powodem do wstydu, a wyleczenie jest możliwe.

Chcę, żeby za mną poszły kolejne osoby, kolejne kobiety, żebym nie była tą jedną niosącą wiadomość: „Słuchajcie, wszystko będzie dobrze, jak w końcu zaczniesz coś ze sobą robić” – mówi gwiazda.

Kampanię „(Nie)zależne” promuje kalendarz ze zdjęciami samej Felicjańskiej oraz jedenastu innych kobiet, które poradziły sobie z uzależnieniem lub problemem zaburzenia odżywiania. Jest to próba pokazania, że takich Polek jak ona, które mają się odwagę przyznać do choroby, jest więcej. Wszystkie potraktowały swój problem jako trampolinę do lepszego życia.

Wiem, jak uwolniła mnie ta prawda. Na początku może zostałam zdeptana i skopana za tę moją szczerość, ale wiem, jak w efekcie to mnie wzmocniło – mówi Ilona Felicjańska.

Autorem zdjęć do kalendarza jest Arcadius Mauritz, z którym modelka przyjaźni się od dłuższego czasu. W ramach projektu „(Nie)zależne” organizowane będą ponadto spotkania, warsztaty i szkolenia dla kobiet nie tylko zmagających się z uzależnieniem lub problemami na tle odżywiania.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.