Newsy

Ilona Felicjańska: Chcę, żeby poszły za mną kolejne kobiety. Projekt „(Nie)zależne” jest kwintesencją 5 lat moich doświadczeń

2017-01-20  |  06:55

Modelka zainicjowała nowy projekt wsparcia dla kobiet zmagających się z uzależnieniami i zaburzeniami odżywiania. Chce w ten sposób przekonać Polki do podjęcia leczenia i walki o swoje marzenia, a także zmienić stereotypowe postrzeganie osób uzależnionych od alkoholu lub cierpiących na anoreksję. Kampanię „(Nie)zależne” promuje kalendarz ze zdjęciami kobiet, które pokonały chorobę. 

Ilona Felicjańska pięć lat temu przyznała się publicznie do choroby alkoholowej. Od tego czasu angażuje się w pomoc kobietom, które podobnie jak ona, zmagają się z uzależnieniami. Kampania (Nie)zależne to jej najnowszy projekt, będący kwintesencją doświadczeń minionych pięciu lat. Modelka chce w ten sposób zmienić stereotypowe postrzeganie osób uzależnionych od alkoholu jako ludzi z marginesu społecznego oraz osób cierpiących na zaburzenia odżywiania.

Ja chcę mówić: to jest choroba, zarówno zaburzenia odżywiania, bulimia, anoreksja, jedzenie kompulsywne czy uzależnienie, zakupoholizm, alkohol, są przeróżne uzależnienia, jest to choroba braku miłości, braku akceptacji, zaburzonego poczucia własnej wartości – mówi Ilona Felicjańska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

Modelka uważa, że przyczyną wszystkich uzależnień jest brak miłości i akceptacji. Jej zdaniem do podjęcia leczenia niezbędne jest przyznanie się do problemu i pogodzenie się z tą świadomością. Problemem wielu kobiet jest jednak wstyd i obawa, że przyznając się do alkoholizmu, anoreksji lub bulimii, zostaną odrzucone. Ilona Felicjańska chce przekonać kobiety, że choroba nie jest powodem do wstydu, a wyleczenie jest możliwe.

Chcę, żeby za mną poszły kolejne osoby, kolejne kobiety, żebym nie była tą jedną niosącą wiadomość: „Słuchajcie, wszystko będzie dobrze, jak w końcu zaczniesz coś ze sobą robić” – mówi gwiazda.

Kampanię „(Nie)zależne” promuje kalendarz ze zdjęciami samej Felicjańskiej oraz jedenastu innych kobiet, które poradziły sobie z uzależnieniem lub problemem zaburzenia odżywiania. Jest to próba pokazania, że takich Polek jak ona, które mają się odwagę przyznać do choroby, jest więcej. Wszystkie potraktowały swój problem jako trampolinę do lepszego życia.

Wiem, jak uwolniła mnie ta prawda. Na początku może zostałam zdeptana i skopana za tę moją szczerość, ale wiem, jak w efekcie to mnie wzmocniło – mówi Ilona Felicjańska.

Autorem zdjęć do kalendarza jest Arcadius Mauritz, z którym modelka przyjaźni się od dłuższego czasu. W ramach projektu „(Nie)zależne” organizowane będą ponadto spotkania, warsztaty i szkolenia dla kobiet nie tylko zmagających się z uzależnieniem lub problemami na tle odżywiania.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.