Newsy

Ilona Felicjańska i Patrycja Markowska zachęcają Polki do badań

2014-03-12  |  06:20
Patrycja Markowska i Ilona Felicjańska namawiają kobiety do regularnych badań profilaktycznych. Gwiazdy przekonują, że warto poświęcić czas na to, by raz w roku zrobić mammografię i cytologię, bo tylko w ten sposób można zapobiec rozwojowi groźnych chorób.  Same – mimo wielu obowiązków – starają się dbać o zdrowie. Mają też swoje sprawdzone sposoby na utrzymanie szczupłej sylwetki: ruch na świeżym powietrzu i zbilansowane posiłki.

To jest bardzo ważne, żeby raz w roku sobie skontrolować wszystkie rzeczy, które można. Nasze czasy tak temu nie sprzyjają, bo jesteśmy wszyscy totalnie zabiegani. Trzeba się na chwilę zatrzymać, bo aby czerpać z życia pełnymi garściami, trzeba być zdrowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Patrycja Markowska, wokalistka.

Jeżeli czuję, że coś jest nie tak, idę do lekarza, robię badania. Mam taką swoją akcję: „Pamiętaj o samokontroli”. Polecam wszystkim kobietom, żeby robiły dla siebie prezent urodzinowy i wpisywały w kalendarzyku – zrobić wszystkie badania, żeby raz w roku je mieć. Bo niestety Polki nie znają pojęcia zdrowy egoizm i dbają o wszystkich dookoła, zapominając o sobie – dodaje Ilona Felicjańska, modelka.

Ilona Felicjańska przyznaje, że nie stosuje się do rygorów żadnej diety, tylko do potrzeb swojego organizmu. Była modelka dba jednak o to, by jak najczęściej przygotowywać posiłki z naturalnych i świeżych produktów.

Dbam o zdrowie, oczywiście nie odżywiam się idealnie, ale słucham swojego organizmu, czego on potrzebuje. Czasami jem bardzo dużo kaszy, a innym razem makaronu. Dużo owoców i warzyw. Zawsze, we wszystkim w życiu powinno się szukać złotego środka i tak jest ze mną, pilnuję się – mówi  Ilona Felicjańska.

Patrycja Markowska zdradza, że nie potrafi odmówić sobie słodyczy i smacznych, choć bardzo tłustych potraw. Ale stara się dużo ćwiczyć i spalać zbędne kalorie.

Lubię trochę grzeszyć na co dzień i lubię takie małe przyjemności w postaci dobrego jedzenia czy alkoholu. Potem staram się to wszystko nadrobić. Dla mnie w pierwszej kolejności jest zawsze ruch. To, żeby mieć dobrą kondycję, bo to wpływa też dobrze na moją psychikę. Jak nie ćwiczę, to łapię doła – mówi Patrycja Markowska.

O dobre samopoczucie i komfort psychiczny dba też Ilona Felicjańska.

Patrzę na swoje zdrowie i życie pod kątem mojej choroby, czyli uzależnienia od alkoholu. W mojej chorobie muszę przestrzegać podstawowych rzeczy, czyli nie mogę doprowadzać do sytuacji, gdy będę za bardzo zła, za bardzo samotna, za bardzo spragniona, za bardzo głodna. Czyli takie podstawowe życiowe rzeczy, o jakich normalny człowiek zazwyczaj zapomina – tłumaczy Ilona Felicjańska.

Ilona Felicjańska i Patrycja Markowska wzięły ostatnio udział w debacie Vital Forum poświęconej tematowi zdrowia Polek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.