Newsy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię

2025-03-06  |  06:26

Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.

Zdaniem Joanny Liszowskiej 8 marca mężczyźni nie tylko powinni sięgnąć po kwiaty, bombonierkę czy perfumy, ale także zmusić się do refleksji na temat roli płci pięknej w ich życiu, rodzinie i w pracy. Dzień Kobiet to dobra okazja do tego, by okazać paniom szacunek, zapewnić je, że są kochane, wartościowe, ważne i potrzebne.

– Każde święto, które prowokuje do powiedzenia drugiej osobie czegoś miłego, do zrobienia dla niej czegoś miłego czy docenienia tej osoby, jest przyjemne. Oczywiście kobiety powinno się doceniać na co dzień, ale 8 marca jest okazją do tego, by szczególnie to wyrazić. Zawsze kojarzę ten dzień z bardzo miłymi gestami – mówi agencji Newseria Joanna Liszowska.

Na takie gesty aktorka może liczyć również w pracy,  bo jak zaznacza – środowisko artystyczne zawsze celebruje Dzień Kobiet. Koledzy z branży dbają o to, aby panie w swoje święto czuły się wyróżnione.

– Zdarza się, jeżeli gramy na przykład w teatrze, to dostajemy wtedy kwiaty. Na planie również zdarzało się nam dostać jakieś różyczki. Ja tylko zawsze się śmieję, że święta tego typu jak właśnie Dzień Kobiet czy walentynki mogą być smutne dla tych, którzy nic nie dostaną – mówi.

Z drugiej strony Marta Wierzbicka ma zupełnie inne podejście do Dnia Kobiet. Aktorka przyznaje, że na kartkę w kalendarzu z datą 8 marca nie patrzy ze szczególnym sentymentem.

– Ja generalnie nie przywiązuję większej wagi do świąt. Tak samo jak Dzień Kobiet jest Dzień Mężczyzny i inne. Uważam, że każdego dnia powinien być Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka i święto zakochanych. Dla mnie to nie ma żadnego znaczenia – mówi.

Z badania przeprowadzonego przez Empik w 2024 roku wynika, że 85 proc. pań świętuje Dzień Kobiet. Blisko 60 proc. Polek otrzymuje w tym dniu życzenia, a połowa – także prezenty, najczęściej od męża czy partnera (81 proc.), od taty lub teścia (55 proc.) oraz od pracodawcy (25 proc.). Co ciekawe, kobiety nie czekają już tylko na docenienie przez innych – co druga ankietowana przyznaje, że sama sprawia sobie prezent lub po prostu robi dla siebie coś miłego.

Czytaj także

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.

Firma

Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny

Najmłodsze pokolenie wchodzące teraz na rynek pracy najbardziej ceni sobie stabilność. Dlatego 74 proc. deklaruje, że chce pracować na etacie – wynika z raportu „Work War Z”. Najważniejsze dla ankietowanych przy wyborze pracodawcy są wynagrodzenie i możliwość rozwoju, a ekologia oraz elastyczny czas pracy – wbrew obiegowym opiniom – schodzą u nich na dalszy plan. Zależy im na work–life balance i nie obawiają się o to walczyć, co jest odbierane przez inne pokolenia jako roszczeniowość. Sporo młodych pracowników deklaruje jednak problem z zaangażowaniem w swoje obowiązki, co jest poważnym wyzwaniem dla managerów.