Newsy

Karolina Korwin-Piotrowska: coraz więcej polskich gwiazd buduje karierę na talencie i pracy, a nie obecności w mediach plotkarskich

2016-09-06  |  06:55

Dziennikarka pracuje nad nową książką. Tym razem skupia się na najciekawszych karierach w polskim show-biznesie ostatniego ćwierćwiecza. Zdaniem Karoliny Korwin-Piotrowskiej gwiazdy w Polsce coraz częściej budują swoją drogę zawodową na talencie i pracowitości, a nie skandalach. Umiejętnie dzielą się swoją prywatnością, skupiając się jednak na dokonaniach zawodowych. Do takich gwiazd gospodyni „Magla towarzyskiego” zalicza m.in. Agatę Kuleszę i Marcina Dorocińskiego.

Karolina Korwin-Piotrowska jest autorką dwóch książek o polskim show-biznesie i popkulturze: „Bomba, czyli alfabet polskiego szołbiznesu” oraz „Ćwiartka raz”. Obecnie pracuje nad kolejną, której premierę planuje na wiosnę 2017 roku. Skupia się w niej na najciekawszych, zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym sensie, karierach polskich gwiazd minionych 25 lat. Jej zdaniem w ostatnich latach można zaobserwować w Polsce coraz więcej dobrze prowadzonych karier.

– To jest zwykle kariera oparta na ogromnej pracowitości, determinacji, talencie i osobowości. To jest jakieś magiczne, cudowne połączenie różnych cech – mówi Karolina Korwin-Piotrowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

Do tego typu artystów dziennikarka zalicza m.in. Marcina Dorocińskiego, Agatę Kuleszę, Monikę Brodkę i Martynę Wojciechowską. Jej zdaniem prowadzą oni swoje kariery w sposób bardzo profesjonalny, merytoryczny i spokojny. Są obecni w mediach społecznościowych, gdzie czasem zdradzają szczegóły z życia prywatnego, robią to jednak w wyważony sposób, koncentrując się raczej na dokonaniach zawodowych.

– Mają jakiś przekaz, nie tylko zrobiłam sobie nowe cycki, nowe usta i mam fajną sukienkę firmy „X”, ale jest tam jeszcze coś. Bo instynktownie, okej, potrzebujemy te dziewczynki w kolorowych sukienkach i chłopców w modnych, czerwonych rurkach, ale też potrzebujemy kogoś, kto nam da coś więcej – mówi Karolina Korwin-Piotrowska.

Gospodyni „Magla towarzyskiego” uważa, że artyści tego pokroju zdają sobie sprawę z tego, że muszą sprzedać trochę prywatności, takie są bowiem reguły istnienia w show-biznesie. Robią to jednak na swoich warunkach. Jej zdaniem najczęściej gwiazdy te nie należą do najpiękniejszych lub najbogatszych. Dla fanów stanowią jednak coś w rodzaju kotwicy, stałego punktu odniesienia. Dziennikarka jest zdania, że w budowaniu kariery najważniejszy jest moment jej startu.

– Wtedy musisz sobie powiedzieć, czy rozkładasz nogi i mówisz: jesteście moimi ginekologami, welcome, albo mówisz sobie: dobra, coś wam sprzedam, bo wiem, że trzeba – mówi Karolina Korwin-Piotrowska.

Dziennikarka zdaje sobie sprawę z tego, że budowanie kariery na talencie nie zawsze jest możliwe, atutem niektórych gwiazd jest bowiem wyłącznie atrakcyjność fizyczna. Ale gdy dobry wygląd idzie w parze ze zdolnościami i chęcią do pracy, to możliwe jest zrobienie udanej, świetnie przemyślanej kariery. Takich jest natomiast w Polsce coraz więcej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.