Newsy

Kinga Zawodnik: Od dziecka spotykałam się z hejtem ze względu na swój wygląd. Swoimi doświadczeniami dzielę się teraz podczas warsztatów z uczniami w różnych szkołach

2024-01-03  |  06:17

Influencerka przekonuje, że ona sama w pewnym sensie już się uodporniła na krzywdzące i obraźliwe komentarze internautów, ale w przeszłości niejednokrotnie niewybredne opinie dotyczące wyglądu sprawiły jej ogromną przykrość. Teraz już wie, że nie warto brać sobie do serca słów hejterów, bo może się to negatywnie odbić na naszym samopoczuciu i zdrowiu. Swoimi doświadczeniami Kinga Zawodnik dzieli się z dziećmi i młodzieżą, bo ma świadomość, że hejt niesie ze sobą przykre konsekwencje, a nastolatkowie często wstydzą się mówić o swoich problemach innym.

W ramach projektu „Bądź sobą i miej czyste serce” odbyło się już ponad 20 spotkań. W ich trakcie uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych rozmawiają z Kingą Zawodnik o tym, jak nie stać się ofiarą hejtu i jak nie stać się hejterem.

– Powolutku spełnia się jedno z moich większych marzeń, a mianowicie cykl spotkań przeciwko hejtowi w przedszkolach i w szkołach podstawowych oraz średnich. Chcę rozmawiać na ten ważny temat z dziećmi i z młodzieżą, a w przyszłości również z kobietami – mówi agencji Newseria Lifestyle Kinga Zawodnik.

Influencerka chce poruszać trudne tematy, bo wie, że z takimi rozterkami mierzy się wiele młodych osób. Trudno powstrzymać hejt, ale ważne, by z dystansem podchodzić do różnych opinii i komentarzy. Celebrytka apeluje też do swoich odbiorców, by niezależnie od dzielących ich różnic akceptowali się nawzajem, szanowali i wspierali.

– Próbuję im uświadomić, że każdy z nas jest inny, ale każdy z nas jest wyjątkowy i zasługuje na szacunek. Przeprowadziłam już bardzo wiele takich spotkań przeciwko hejtowi z młodzieżą w szkołach, podczas których opowiadam o swoim doświadczeniu, o swojej historii i również o swoich uczuciach. Daję też wskazówki i pokazuję, jak zachowywać się w pewnych sytuacjach – mówi.

Ze swojego doświadczenia Kinga Zawodnik wie, że ci, którzy piszą w sieci obraźliwe komentarze, są bezlitośni. Ma też świadomość tego, że kiedy jest się „na świeczniku”, to trzeba się liczyć z różnymi opiniami. Ona sama jednak mierzy się z krytyką już od najmłodszych lat.

– Od dziecka spotykałam się z hejtem, właśnie ze względu na swój wygląd. Doświadczałam bardzo dużo negatywnych i złych sytuacji, więc temat jest mi naprawdę bardzo bliski. I właśnie na podstawie swoich doświadczeń, zwłaszcza po tym, co przeżyłam, chciałabym, żeby po prostu to zjawisko z naszego całego życia zniknęło raz na zawsze – dodaje influencerka.

Spotkania dotyczące hejtu odbyły się już m.in. w Legnicy i Radomiu.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.