Mówi: | Maciej Dowbor |
Funkcja: | dziennikarz, prezenter telewizyjny |
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Wszystko zaczęło się w czasie pandemii, kiedy Polacy zostali zamknięci w domach, a internet stał się oknem na świat i najlepszym środkiem do kontaktu z innymi. Wtedy Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor postanowili organizować domówki online.
– Od pewnego momentu robienie domówek stało się naszą superprzyjemną pracą, bo robimy to na własnych zasadach, tak jak sobie to wymyślimy, więc sprawia nam to dużą frajdę. Oczywiście czasem się przy tym kłócimy, natomiast generalnie jest to olbrzymia satysfakcja i przyjemność, kiedy dostaje się miłe komentarze, wiadomości i lajki od ludzi. Zresztą obydwoje wykonujemy pracę sceniczno-estradowo-wizyjną i właśnie najlepszą zapłatą za nią jest aprobata i świadomość, że ludziom się podoba to, co robimy – mówi agencji Maciej Dowbor.
Prezenter nie ukrywa, że zaskoczyła go ogromna popularność zainicjowanych przez nich „Domówek u Dowborów”.
– To jest szaleństwo, ja się nigdy nie spodziewałem, że coś, co robiliśmy kompletnie dla przyjemności i oddolnie, tak się zawiraluje. Jest bardzo dużo ludzi, którzy nas lepiej znają z naszej działalności internetowej niż z tego, że Aśka grała w najpopularniejszym serialu w Polsce, a ja prowadziłem duże projekty telewizyjne, więc to jest też znamienne i to jest znak naszych czasów. Kiedy widzimy, że zasięgi naszej działalności znacząco przekraczają to, co robimy chociażby w telewizji, to jest to też dodatkowy zastrzyk i motywacja, żeby robić to dalej – mówi.
Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor są niekwestionowanymi mistrzami w kwestii kręcenia rolek. Każdy opublikowany przez nich filmik ma miliony odsłon.
– Wszystkie rolki robimy sami, tak naprawdę we dwójkę, czasem z pomocą naszej Karoliny, która z nami pracuje, i nie ukrywam, że spory przemiał. Staramy się robić około 20 rolek miesięcznie, a czasem i więcej, więc prosty rachunek, jako że robimy to od kilku lat, to idzie już w tysiące – mówi prezenter.
Trzeba więc niezwykłej kreatywności, by za każdym razem nagrać coś zupełnie innego i znów pozytywnie zaskoczyć odbiorców. W krótkich filmikach para z przymrużeniem oka podejmuje różne tematy. W nietuzinkowy sposób przedstawiają chociażby relacje damsko-męskie. Nie brakuje również zabawnych anegdot. Każda rolka może być punktem wyjścia do dyskusji i do spojrzenia na swoje życie czy problemy z zupełnie innej perspektywy. Dzięki temu widzowie mogą ich lepiej poznać jako osoby z ciekawymi przemyśleniami i dużym poczuciem humoru.
– Do każdej rolki znalazłbym jakąś historię, bo z każdą się coś wiąże, skądś się biorą te inspiracje, te pomysły, często trochę z życia, ale oczywiście pokazanego w krzywym zwierciadle, bo też taki nasz jest cel – mówi.
Maciej Dowbor zaznacza, że dzięki tym nagraniom widzowie mogą ich poznać zupełnie z innej strony, nie przez pryzmat scenariusza jakiegoś programu czy serialu. Tutaj to oni mają nad wszystkim kontrolę, dlatego też autentyczność, kreatywność, inwencja twórcza i konsekwencja w tworzeniu treści są kluczowe w budowaniu własnej marki w cyfrowym świecie.
– Cieszy nas to, że ludzie, którzy nas oglądają, odbierają nas jako swojaków, ziomali czy dobrych znajomych. To jest wspaniałe, bo to właśnie my sami zbudowaliśmy tę relację i ona jest bardzo szczera. Na przykład kiedyś jedyną formą kontaktu między osobami publicznymi a widzami były klasyczne media i one pokazywały to trochę przez własną narrację, natomiast w tej chwili mamy swój kanał dystrybucji różnych treści i to my możemy pokazać tę narrację tak, jak chcemy i tak jak naszym zdaniem jest najbardziej uczciwie – dodaje prezenter.
Specjaliści od domówek online – Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor – byli niedawno gospodarzami Domówki Amazon Prime zorganizowanej tym razem „na żywo” z okazji kolejnej edycji Prime Day. Tegoroczny festiwal okazji Amazon.pl potrwa cztery dni, od 8 do 11 lipca.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-01: Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
- 2025-07-04: Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
- 2025-07-10: Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę
Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Podróże
Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.