Newsy

Maciej Kurzajewski: Nie jestem demonem szybkości na drodze. Lubię bezpieczne samochody

2017-04-06  |  07:10

Bezpieczeństwo i estetyka – to najważniejsze kryteria, jakimi kierują się gwiazdy przy wyborze nowego samochodu. Maciej Kurzajewski ceni w autach przestronne wnętrze, do którego bez trudu może zapakować sprzęt sportowy dla całej rodziny. Katarzyna Stankiewicz lubi samochody, które dobrze trzymają się drogi, zapewniają komfort jazdy i cechują się ładnym wyglądem. 

Prowadzenie samochodu sprawia Maciejowi Kujarzewskiemu ogromną przyjemność, dlatego zazwyczaj przekłada własne auto nad inne środki transportu. Dziennikarz twierdzi, że ze względu na specyfikę swojej pracy zawodowej, potrzebuje samochodu niezawodnego, którym zawsze na czas dotrze do studia telewizyjnego lub na wydarzenie sportowe. Zapewnia też, że jest spokojnym kierowcą, który nie przepada za szybką jazdą.

– Nie jestem demonem szybkości na drodze. Bardzo często podróżuję z rodziną, więc te względy bezpieczeństwa są dla mnie absolutnie priorytetoweWolę dojechać do celu 15 minut później, nawet pół godziny później, i żeby to była podróż przyjemna, sympatyczna i taka, która zakończy się radosnym osiągnięciem celu – mówi Maciej Kurzejewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Wybierając nowy samochód dziennikarz zwraca uwagę także na jego wygląd zewnętrzny oraz przestronne wnętrze, które pomieści sprzęt sportowy całej rodziny. Najważniejszą kwestią jest dla niego jednak bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza że bardzo często podróżuje z rodziną: żoną i dwójką synów. Z tego względu od wielu lat pozostaje miłośnikiem marki Volvo.

– Jestem wierny tej szwedzkiej marce, dlatego że jest bezpieczna. Nie zawiodłem się, więc nie zamierzam niczego zmieniać, jest mi z tym dobrze – mówi Maciej Kurzejewski.

Bezpieczne, dobrze trzymające się drogi auta wybiera również Katarzyna Stankiewicz. Wokalistka ceni połączenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy z estetyczną sylwetką. Gwiazda twierdzi, że jeździła wszystkimi modelami Volvo.

– Uwielbiam te samochody za ich inteligencję, za estetykę, za bezpieczeństwo. Tak, Volvo należy zdecydowanie do czołówki moich ukochanych – mówi Katarzyna Stankiewicz.

Obie gwiazdy obecne były na polskiej premierze nowego modelu Volvo XC60. Samochód ten wyposażony został w najbardziej zaawansowany system bezpieczeństwa, pozwalający uniknąć kolizji drogowych. System ten został wzbogacony układ przejęcia kontroli nad torem jazdy. W przypadku wykrycia przez auto przeszkody i nie odnotowania reakcji kierowcy, system sam inicjuje proces hamowania, a nawet przejmuje kontrolę nad kierownicą. Volvo XC60 zostało ponadto wyposażone w nowy system omijania przeszkód, pomagający uniknąć zderzenia z pojazdem jadącym w tę samą stronę.

– Powiem szczerze, że mnie znowu tutaj fascynuje liczba tych systemów bezpieczeństwa, które mamy. Ten samochód rzeczywiście nie daje nam zbyt dużej szansy, żeby w coś uderzyć, nie ma takiej szansy, on wyklucza to – mówi Maciej Kurzajewski.

Nowe Volvo XC60 to średniej wielkości SUV. Zdaniem Macieja Kurzajewskiego model ten łączy elegancką linię nadwozia z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, które czynią go autem wyjątkowo bezpiecznym. Katarzyna Stankiewicz nie ma ponadto wątpliwości, że pomimo dużych gabarytów, samochód ten świetnie nadaje się również dla kobiet.

– Myślę, że jak człowiek niezależnie od płci jest dobrym kierowcą, to każde auto jest dla niego dobre – mówi wokalistka.

Światowa premiera nowego Volvo XC60 odbyła się w pierwszych dniach marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Premiera polska miała natomiast miejsce 3 kwietnia. Oprócz Katarzyny Stankiewicz i Macieja Kurzajewskiego, na uroczystości obecni byli również m.in. Krzysztof Hołowczyc oraz pilot rajdowy Maciej Wisławski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.