Mówi: | Maciej Zień |
Funkcja: | projektant mody |
Maciej Zień planuje otwarcie butiku w Paryżu. Trwają poszukiwania odpowiedniego lokalu
Od lat jednym z największych marzeń projektanta jest otwarcie butiku w prestiżowej dzielnicy Paryża. Teraz pojawiła się nadzieja na realizację tych planów. Projektant jest w trakcie negocjacji dotyczących wynajmu lokalu. Ale moda i ubrania to tylko jedna z wielu pasji Macieja Zienia. Wzorem światowych sław rozszerzył on swoją działalność o projektowanie butów, mebli, wnętrz oraz akcesoriów domowych – Zień Home. Teraz projektant podejmuje kolejne wyzwania i pracuje aktualnie nad kolekcją autorskich lamp oraz świec zapachowych.
Maciej Zień niejednokrotnie podkreślał, że Paryż ma w sobie coś fascynującego. To miasto delikatne i subtelne, piękne i eleganckie oraz w każdym wymiarze zachwycające.
– Moim marzeniem i planem jest butik w Paryżu, który może powinien pojawić się trochę wcześniej, ale mam nadzieję, że w końcu się pojawi. Na razie nie będę zapeszał i mówił, że jest to już gdzieś na horyzoncie. Pracujemy nad tym, to nie jest prosty temat. Sprawy wynajmu wyglądają tam trochę inaczej, szczególnie dla obcokrajowca – mówi agencji Newseria Maciej Zień, projektant mody.
Maciej Zień nadal pozostaje również czynnym projektantem mody. W jego pracowni krawieckiej trwają właśnie prace nad nową linią.
– Moje kolekcje modowe będą się ukazywały regularnie, najbliższa wiosna/lato będzie pod koniec stycznia – mówi Maciej Zień.
Projektant zamierza też wypuścić na rynek kilka nowych produktów, wśród nich świeczki zapachowe, które jak zapowiada mają się znacząco wyróżniać spośród tych, dostępnych w Polsce.
– Z firmą z Berlina tworzymy kolekcje świeczek zapachowych, do których perfumy sprowadzamy z Grasse, kultowego miejsca we Francji, gdzie powstają najlepsze perfumy, np. Dior czy Channel. Właśnie tam produkowane są olejki, które później są przerabiane w perfumy. Te świece mają naprawdę pachnieć, dlatego przykładam dużą wagę do tego, gdzie i z czego to będzie produkowane. Większość z projektantów mody na świecie ma już swoje świeczki, swoje perfumy, a ja trochę z drugiej strony chcę zacząć, od świeczki zapachowej może po perfumy do ciała. Każdy z projektantów chce mieć swoje perfumy – mówi Maciej Zień.
Kolejnym sztandarowym produktem będzie kolekcja lamp.
– Znowu zamieniłem się w projektanta, tym razem lamp i oświetlenia. Wkręciłem się w to, choć przez pierwsze 3–4 miesiące szło mi bardzo opornie, dlatego że wgryzałem się w totalnie nową tematykę, a teraz poszło z górki, wszystkim zaczynają się podobać te projekty – mówi Maciej Zień.
Projektant ma już na swoim koncie m.in. współpracę z marką Tubądzin. Zaprojektował dla niej płytki ceramiczne inspirowane unikatowym charakterem Londynu i Paryżu.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-26: Maciej Rock: „Halo tu Polsat” to bardzo trudny program. Jesteśmy przed kamerami przez trzy godziny i cały czas musimy zachować energię
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-19: Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
- 2024-08-27: Agnieszka Hyży: W nowym programie mamy bardzo doświadczonych prowadzących jak Kasia Cichopek i Maciek Kurzejewski. Będą dla nas absolutnie cenną skarbnicą wiedzy
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.