Newsy

Majka Jeżowska: Nie jem mięsa od 10 lat. To zmienia rysy twarzy i znika opuchlizna

2019-08-22  |  06:28

Jeść mniej i więcej się ruszać – to przepis wokalistki na zdrowie i dobry wygląd. Gwiazda muzyki dziecięcej od dekady nie je mięsa, dzięki czemu, jak twierdzi, ma lepszą cerę i więcej energii. Jej słabością są natomiast słodycze, zwłaszcza lody, których latem nigdy sobie nie odmawia.  

Majka Jeżowska przykłada dużą wagę do zdrowego stylu życia. Istotnym elementem dbałości o dobrą kondycję jest dla niej odpowiednia dawka snu – gwiazda wprawdzie późno kładzie się spać, ale też nie zrywa się z łóżka wczesnym rankiem. Nie stroni od aktywności fizycznej i przestrzega zasad zdrowego odżywiania. Dziesięć lat temu wokalistka zrezygnowała z jedzenia mięsa i szybko dostrzegła zalety diety roślinnej.

– Zmieniają się nam rysy twarzy, naprawdę, proszę mi wierzyć. Znika opuchnięcie, taka pewna ociężałość, którą mamy, jedząc te rzeczy, które się długo, długo, długo odkładają – mówi Majka Jeżowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dieta roślinna istotnie przyczynia się także do ochrony środowiska naturalnego. Dzięki wyeliminowaniu mięsa z jadłospisu przyczyniamy się do oszczędności wody i energii, zmniejszenia poziomu zanieczyszczenia wód i powietrza oraz ograniczenia głodu na świecie. Wokalistka cieszy się, że coraz więcej ludzi na całym świecie przechodzi na dietę roślinną, kierując się nie tylko pobudkami etycznymi, lecz także ekologicznymi.

– Widzimy, jak dużo mówimy o tym, że planeta naprawdę jest coraz bardziej zmęczona i widzę tę solidarność, że jakoś skrzykujemy się do różnych akcji – mówi gwiazda.

Wokalistka przyznaje jednak, że zdarzają jej się odstępstwa od zdrowej diety. Jej słabością są słodycze, których latem nie potrafi sobie odmówić. Zdaniem gwiazdy lato jest porą roku, w której bardziej sobie pobłaża.

– Jest piękna pogoda, bo można siedzieć długo z przyjaciółmi, fajne seriale w telewizji, ogródki, restauracje, więc dużo lodów się je. Przyznaję, że potrafię czasem całe pudełko lodów zjeść podczas oglądania filmu – mówi Majka Jeżowska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.