Newsy

„Mali Giganci” od soboty na antenie TVN. Rusza talent show dla dzieci uzdolnionych artystycznie

2015-03-06  |  06:45

Już jutro na antenie telewizji TVN startuje nowy talent show „Mali Giganci”. Uczestnikami programu będą dzieci uzdolnione aktorsko, wokalnie, recytatorsko lub tanecznie. Zostaną one podzielone na sześć drużyn, a każdą z nich opiekować się będzie inna gwiazda polskiego show-biznesu. Program poprowadzi Filip Chajzer. 

Program „Mali Giganci” oparty będzie na formacie „Pequeños Gigantes”, nadawanym od 2011 roku przez meksykańską stację Televisa. Uczestnikami programu będą dzieci w wieku od 4 do 12 lat uzdolnione wokalnie, aktorsko, tanecznie lub recytatorsko. Zostaną podzielone na sześć drużyn, a w każdej z nich znajdą się osoby obdarzone innym talentem. Drużynami opiekować się będą trenerzy: Olivier Janiak, Urszula Chincz, Czesław Mozil, Natalia Lesz, Aneta Todorczuk-Perchuć oraz Piotr Rubik. W jury programu zasiądą: Kuba Wojewódzki, Agnieszka Chylińska i Katarzyna Bujakiewicz. Dla Piotra Rubika już sam castingi były pozytywnym zaskoczeniem, muzyk nie spodziewał się bowiem tak wysokiego poziomu.

– Żałuję, że mogłem wybrać tylko dwie osoby do programu. Wydaje mi się, że wybrałem dobrze, naprawdę jestem pod dużym wrażeniem umiejętności i radzenia sobie ze stresem. Widać, że to nie są ich pierwsze występy, że gdzieś już występują, czy w domu kultury, czy w telewizji. Te dzieci są obyte ze sceną, natomiast zawsze jest stres, zresztą każdy z nas ma stres, ja też mam stres, że tu siedzę i muszę nagle wybrać tylko dwie osoby z każdej dziedziny, a dzieci świetnie sobie radzą – mówi Piotr Rubik w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Podczas programu dzieci zaprezentują swoje zdolności przed jury, za co będą otrzymywać punkty. Drużyna, która otrzyma największą liczbę punktów, zdobędzie nagrodę. W przygotowaniu do każdego odcinka dzieciom pomagać będą trenerzy. Piotr Rubik przyznaje, że w pracy przy „Małych Gigantach” bardzo przydaje mu się zarówno bycie ojcem, jak i doświadczenie zdobyte dzięki prowadzeniu przedszkola.

Przy tych starszych dzieciach, które śpiewają, bardziej sprawdzam się jako kompozytor, ponieważ to są dzieci już ukształtowane scenicznie, one wiedzą, czego chcą i jak występować. Przy maluszkach na pewno pomaga bycie ojcem i bycie właścicielem przedszkola, ponieważ tutaj kluczem jest znalezienie jakiegoś wspólnego języka z nimi, otworzenie tych dzieci. Wsłuchanie się w to, co mają do powiedzenia, i na tej podstawie wybranie kogoś wyjątkowego, tej dwójki, która rzeczywiście zachwyci też widzów, a to nie jest takie proste – mówi Piotr Rubik.

Muzyk nie ma nic przeciwko temu, aby w przyszłości także jego córki wzięły udział w podobnym talent show. Obie już dziś wykazują zainteresowanie muzyką. 6-letnia Helena bardzo lubi tańczyć, nieco mniej chętnie śpiewa. Urodzona w maju 2013 roku Alicja jest za mała, by wykazywać artystyczne zdolności, bardzo lubi jednak słuchać muzyki.

– Nie ma sensu chronić przed światem, który jest w sumie ciekawy. Bo, jeśli ktoś spełnia się artystycznie, to dla niego pójście w stronę muzyki czy w ogóle sztuki jest jedynym możliwym wyjściem. Jest to wtedy wielka pasja i frajda. W związku z tym, jeśli tylko będą chciały, to jestem jak najbardziej za. Natomiast nie wiem, czy akurat tutaj, bo jak to by wyglądało, gdybym ja był trenerem i moje córki występowały, może bym się za bardzo stresował – mówi Piotr Rubik.

Pierwszy odcinek talent show „Mali Giganci” widzowie stacji TVN obejrzą w już jutro o godzinie 20.00.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.