Mówi: | Martyna Wojciechowska |
Funkcja: | redaktor naczelna magazynu „National Geographic” |
Martyna Wojciechowska: chcę stworzyć komiks o takiej bohaterce jak ja
Martyna Wojciechowska szuka zdolnych rysowników do pracy przy komiksie, który będzie zachęcał do poznawania świata i uczył tolerancji dla innych kultur. Bohaterką publikacji będzie podróżniczka wzorowana na samej Martynie Wojciechowskiej.
Martyna Wojciechowska zamieściła na swoim fanpage'u na Facebooku ogłoszenie, w którym proponuje współpracę rysownikom. Chce w ten sposób dać szansę zdolnym artystom, a jednocześnie zrealizować swój pomysł na komiks. Dziennikarka uważa, że w Polsce jest wiele utalentowanych, kreatywnych ludzi, którzy poszukują inspiracji twórczej. Ona natomiast ma pomysł na oryginalną publikację. Wojciechowska chce stworzyć komiks, który zachęcałby czytelników do podróżowania, odkrywania nowych zakątków świata i poznawania obcych kultur.
– Chciałabym zrobić komiks o takiej bohaterce jak Martyna, która jeździ na krańce świata, poznaje inne kultury. Moją misją jest uczenie ludzi tolerancji, otwarcie ich głów i o tym chciałabym, żeby traktował ten komiks. Dlatego z jednej strony zachęcam do współpracy młodych duchem, zdolnych rysowników, żeby się odzywali do mnie na Facebooku i mam nadzieję, że stworzymy taki komiks. Ale z drugiej strony już myślę o tych ludziach, którzy – mam nadzieję – zostaną zainspirowani do tego, żeby poznawać świat – mówi Martyna Wojciechowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarka nie ma jeszcze ostatecznej wizji tego, jak publikacja ma wyglądać – liczy, że w jej zbudowaniu pomoże jej wybrany rysownik. Na pewno będzie to opowieść w odcinkach, taka jest bowiem idea tego komiksu. Martyna Wojciechowska zdecydowała się na komiks, ponieważ taka forma wyrazu najlepiej przemówi do dużej grupy odbiorców, zwłaszcza ludzi młodych, którzy obrazki przedkładają nad lekturę książki. Przyznaje, że w dzieciństwie sama była wielką fanką komiksów.
– Wtedy to był głównie „Tytus, Romek i A'Tomek”. Dzisiaj dostępność komiksów jest znacznie większa i poziom komiksów także jest niezwykły. W ogóle ten sposób komunikacji wydaje mi się bardzo atrakcyjny. Nie mam stworzonej do końca formy tego komiksu, ponieważ chciałabym zostawić też pole dla rysownika, który – mam nadzieję – wniesie do tego projektu dużo i razem zastanowimy się rad tym, jak poprowadzić tę historię – mówi Martyna Wojciechowska.
Historie opowiedziane w komiksie oparte będą na własnych doświadczeniach Martyny Wojciechowskiej z jej licznych podróży. Dziennikarka nie ma potrzeby wprowadzania fikcji literackiej, świat realny jest bowiem wystarczająco ciekawy i stanowi niewyczerpane źródło opowieści. Twierdzi też, że każdego dnia poznaje niezwykłych ludzi w różnych zakątkach świata, a materiały, które zrealizowała przez ostatnich 11 lat, wciąż są dla niej kopalnią tematów. O swoich doświadczeniach podróżniczych Wojciechowska mówi w programie „Kobieta na krańcu świata”, cyklu książek o tym samym tytule, oraz artykułach prasowych.
– Zrealizowałam też taki projekt dla dzieci – „Dzieciaki świata” i „Zwierzaki świata” – opowiadający o pewnych bohaterach, których już pokazywałam zarówno w moich książkach, jak i w filmach. Ale w tym przypadku mówię językiem dzieci dla dzieci, po to, żeby dzieciakom ten świat pokazywać. A teraz przyszedł czas na komiks, na zupełnie nową formę wyrazu i przyznam szczerze, sama jestem podekscytowana, co z tego wyjdzie – mówi Martyna Wojciechowska.
Czytaj także
- 2024-06-28: Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
- 2024-05-31: Martyna Wojciechowska: Mamy tematy do „Kobiety na krańcu świata” na kolejnych 15 sezonów. Część bohaterek nie wie o moim istnieniu, ale ja je od dawna obserwuję
- 2023-09-05: Martyna Wojciechowska: Ze względu na drastyczność materiałów wielu rzeczy nie możemy wyemitować w telewizji w niedzielne przedpołudnie. Dalszy ciąg historii z Nigerii opowiemy więc w filmie dokumentalnym
- 2023-09-06: Na silnej wierze w przesądy w Nigerii cierpią przede wszystkim dzieci. Duńska wolontariuszka od 10 lat ratuje je przed śmiercią i torturami
- 2021-06-04: Z powodu pandemii psy i ich właściciele są ze sobą właściwie nieustannie. Niektóre zwierzęta mają lęki separacyjne, gdy nagle zostają same
- 2021-04-15: Dog coach daje właścicielom psów cenne wskazówki i kontakty do ekspertów. Przybywa takich osób
- 2020-10-30: Martyna Kliszewska: Pracy obecnie jest mało. Cieszymy się, że możemy zagrać w spektaklu nawet dla 60 widzów
- 2019-08-23: Martyna Wojciechowska o zaginionych grotołazach: bez takich jednostek, które robią coś ponadprzeciętnego, nie wiedzielibyśmy, jak świat wygląda
- 2019-08-26: Martyna Wojciechowska: wolę się skupiać na tym, co mam do przekazania, niż na wyglądzie
- 2019-08-30: Martyna Wojciechowska podczas nagrań do swojego programu wykorzystała kamerę 360 stopni. „Technologia virtual reality pozwala widzom przenieść się wraz ze mną w dane miejsce. Efekt jest świetny”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.