Newsy

Michał Koterski: jestem egocentrykiem, ale chętnie pomagam potrzebującym

2017-12-14  |  06:23

Pomaganie daje mi dużo radości – twierdzi aktor. Wspiera potrzebujących, gdy tylko otrzyma taką prośbę. Podkreśla jednak, że na co dzień jest człowiekiem skoncentrowanym na sobie, bardzo często wyolbrzymiającym własne problemy.

Michał Koterski stara się zachowywać pozytywne nastawienie do rzeczywistości. Z doświadczenia wie, że zły nastrój i złość generuje negatywną atmosferę, która w efekcie odbija się na nim samym. Gdy ma natomiast  lepsze dni, to optymistycznie patrzy na świat, wszystko wokół niego układa się po jego myśli. Aktor dba również, by nie przenosić własnych negatywnych emocji na innych ludzi.

Życie mnie nauczyło, że kiedy jestem na coś zły, to wiem, że to ze mną jest coś nie tak, a nie z innymi i staram się zastanowić, co to jest i poprawić to w sobie – mówi Michał Koterski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktor podkreśla, że należy do ludzi mocno skoncentrowanych na samych sobie i niezwracających większej uwagi na swoje otoczenie. Określa się mianem egocentryka, stale analizującego własne problemy i zazwyczaj zdecydowanie je wyolbrzymiającego. 

Na co dzień dużo myślę, że mam tak ciężko, a okazuje się, że inni mogą mieć gorzej i że można dać coś od siebie – mówi Michał Koterski.

Sam z siebie aktor może nie dostrzegać problemów innych ludzi, zawsze jednak chętnie udziela wsparcia potrzebującym. Zaznacza, że pomaga tak często, jak zostaje o to poproszony. W takich sytuacjach zauważa, że on sam nie jest centrum wszechświata, wielu ludzi potrzebuje wsparcia, a on jest w stanie go udzielić.

– Nic mnie to nie kosztuje, a daje mi dużo radości, więc po prostu to robię. A jak często? Tak często, jak często mnie ktoś poprosi o pomoc, tę pomoc okazuję, ale nie będę robił z siebie nie wiadomo jakiego świętego – mówi Michał Koterski.

W ubiegły weekend aktor wziął udział w imprezie charytatywnej Fundacji One Day, podczas której dzieci z domów dziecka i placówek wychowawczych otrzymały wymarzone prezenty gwiazdkowe. W tym roku podczas imprezy w gmachu Politechniki Warszawskiej bawiło się ponad 500 dzieci z 35 placówek z całej Polski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.